• Anonym (Fanny)

Han är arg på mig

Jag förstår att han är upprörd, men inte varför han är det på mig.
    Jag fick opereras för några dagar sen, en lång och seriös sådan, jag var helt borta efteråt och den enda vården kontaktade var min exmake, så barnen skulle få besked. Jag hade innan bett dem meddela min pojkvän, men det glömde alla bort mitt i allt. Exmaken mindes nog, han sket nog bara i det.

Nu är pojkvännen arg på mig. Känns som han blir argare för varje dag. Han fick veta först nästan ett dygn efteråt, när jag var stark nog att höra av mig själv. Känns så orättvist, det var ju inte mitt fel att det blev så.

• Svar på tråden Han är arg på mig
  • Anonym (Fanny)

Nej vården skulle inte kontakta honom, de sa att de bara ringer en och då blev det exmaken, som i sin tur skulle kontakta övriga.

Och självklart visste min pojkvän om att jag skulle opereras.

• Anonym (Konstigt)

Konstig att vården gjorde så.

• EpicF
    Anonym (Fanny) skrev 2025-03-27 20:29:42 följande:

Nej vården skulle inte kontakta honom, de sa att de bara ringer en och då blev det exmaken, som i sin tur skulle kontakta övriga.

Varför uppgav du din exmake som närmsta anhörig och inte din pojkvän? (Eller förälder)?
  • Lynx123
    EpicF skrev 2025-03-27 21:04:28 följande:
    Varför uppgav du din exmake som närmsta anhörig och inte din pojkvän? (Eller förälder)?
    Kanske för barnens skull? I så fall är det ju det mest logiska.
  • Anonym (Fanny)
    EpicF skrev 2025-03-27 21:04:28 följande:
    För att han är pappa till mina barn.
  • EpicF
    Lynx123 skrev 2025-03-27 21:09:56 följande:
    Kanske för barnens skull? I så fall är det ju det mest logiska.
    Anonym (Fanny) skrev 2025-03-27 21:10:00 följande:

Han är fortfarande inte din närmsta anhörige. 

Dina barn är det dock. 
  • Anonym (Fanny)
    EpicF skrev 2025-03-27 21:13:45 följande:
    Anonym (Fanny) skrev 2025-03-27 21:10:00 följande:

Han är fortfarande inte din närmsta anhörige. 

Dina barn är det dock. 
    Och? Det var ändå honom de skulle ringa. De frågade inte efter "närmsta anhörige" heller, utan vem jag vill att de kontaktar efteråt.
  • EpicF
    Anonym (Fanny) skrev 2025-03-27 21:17:11 följande:
    Och? Det var ändå honom de skulle ringa. De frågade inte efter "närmsta anhörige" heller, utan vem jag vill att de kontaktar efteråt.
    Och du nämnde inte han du är tillsammans med? 

Då förstår jag att han inte är så glad. 
  • Anonym (Fanny)
    EpicF skrev 2025-03-27 22:23:35 följande:

Kan du läsa det jag skriver?
  • Virriga Vera
    EpicF skrev 2025-03-27 22:23:35 följande:

Jag citerar det som står i orginalinlägget.....

Jag hade innan bett dem meddela min pojkvän, men det glömde alla bort mitt i allt. Exmaken mindes nog, han sket nog bara i det.

Vad tycker du att TS kunde göra annorlunda? På vilket sätt är detta TS fel?
  • Anonym (Närmast anhörig)
    Anonym (Fanny) skrev 2025-03-27 21:17:11 följande:
    Den du vill att de kontaktar efteråt = närmast anhörig. Det är väl inte så konstigt att din pojkvän känner sig bortvald. Men samtidigt är ju barnen viktigast och om pojkvännen inte har en relation med dem så förstår jag att du valde exet istället. 
  • Anonym (Tess)

Är han van vid att du tar hand om honom och pysslar om honom? Att han är den som får omtanke och uppmärksamhet i er relation, du är den som ger? Han kanske reagerar på förändringen utan att vara medveten om varför han känner som han gör och därför blir det uteblivna samtalet från avdelningen en förklaring. 

• Anonym (Relationer)
    Anonym (Fanny) skrev 2025-03-27 20:29:42 följande:

Då är frågan om det var vården som glömde påpeka för din exman att kontakta din pojkvän eller om det var din exman som glömde kontakta din pojkvän.

Hur länge har ni varit tillsammans förresten?

• Anonym (Fanny)
    Anonym (Relationer) skrev 2025-03-28 09:22:25 följande:

Då är frågan om det var vården som glömde påpeka för din exman att kontakta din pojkvän eller om det var din exman som glömde kontakta din pojkvän.

Hur länge har ni varit tillsammans förresten?

Han visste, han valde att inte göra det.

Tre år ungefär.
Svar på tråden Han är arg på mig