• Anonym (Hon den där)

Omtänksamt eller creepy?

Åkte taxi till stan häromdagen. Av hälsoskäl ska jag undvika smittorisk, men var tvungen att åka in. Chauffören undrade varför jag inte tog bussen och jag berättade. Då ville han att jag skulle ha hans nummer och sa åt mig att säga till om jag behöver något... Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det. Tror ni att han bara var snäll, eller tror ni som min kompis, att han definitivt var ute efter något annat?

• Svar på tråden Omtänksamt eller creepy?
  • Anonym (Lol)

Han kanske säljer munskydd vid sidan om. 

• Anonym (Juni)

Jag har ofta erbjudits privata telefonnummer från taxichaufförer som vill tjäna lite svarta pengar genom att skjutsa privat och få betalt med swish (vilket de såklart inte säger, men jag fattar ju). Det är det jag misstänker att han försökte göra med dig också.

• Anonym (Hon den där)
    Anonym (Juni) skrev 2025-03-25 20:43:01 följande:

Jag har ofta erbjudits privata telefonnummer från taxichaufförer som vill tjäna lite svarta pengar genom att skjutsa privat och få betalt med swish (vilket de såklart inte säger, men jag fattar ju). Det är det jag misstänker att han försökte göra med dig också.

Nej, han erbjöd sig tex att hjälpa mig med att handla.
  • Anonym (Lol)
    Anonym (Hon den där) skrev 2025-03-25 20:44:56 följande:
    Munskydd?
  • Anonym (Juni)
    Anonym (Hon den där) skrev 2025-03-25 20:44:56 följande:
    Okej, om han verkligen erbjöd såna tjänster känns det lite mer intimt.

Så inte bara att skjutsa till affären eller typ agera Foodora åt dig?
  • Anonym (Hon den där)

Kan tillägga att han var väldigt frågvis. Undrade om jag träffar någon etc.

• Daphodil

Ja du. Du kan ha stött på världens snällaste kille eller en skummis. Svårt att veta. Bäst att avstå oavsett.

• Anonym (Hon den där)
    Anonym (Juni) skrev 2025-03-25 20:46:21 följande:
    Okej, om han verkligen erbjöd såna tjänster känns det lite mer intimt.

Så inte bara att skjutsa till affären eller typ agera Foodora åt dig?
    Jag frågade inte om några detaljer, jag sa bara att det är snällt att han erbjuder sig och försökte byta ämne. Han berättade att han bor nära mig. Kändes mest olustigt, men vet inte om jag är för nojjig.
  • Anonym (Hon den där)
    Daphodil skrev 2025-03-25 20:48:49 följande:

Ja du. Du kan ha stött på världens snällaste kille eller en skummis. Svårt att veta. Bäst att avstå oavsett.

Jag tänker definitivt inte kontakta honom, men i stunden kändes det säkrare att inte säga emot och bara lägga in numret.
  • Anonym (f)

Inte ett ok förfarande av honom. Undvik honom om möjligt.

• Anonym (f)

Jag hade helst sett att du kontaktade hans chef, just att han säger att han bor nära dig också... usch.

Svar på tråden Omtänksamt eller creepy?