• Anonym (Panik)

Någon som haft muskelryckningar?

Jag fick för snart 2 dygn sedan muskelryckningar i ena biceps. Kommer och går och vad jag vet har jag inte gjort något särskilt mer än att sova väldigt hårt flera nätter på en sida samt går dagligen med två starka hundar. Men det har jag ju gjort i flera år. Hursomhelst....googlade på hur man kan bli av med muskelryckningar och då kommer det upp som en av symptomen till ALS!! Får ju fullständig panik nu och tänkte bara höra om någon haft något liknande som faktiskt försvunnit av sig själv? 

• Svar på tråden Någon som haft muskelryckningar?
  • Anonym (Gör som bodybuilders gör)

När de får kramp eller ryckningar äter de grapefrukt. Det skall tydligen funka. Vet ej varför.

• Swedman

Det är väl nån nerv som är i kläm. Massera runt axlarna.
    Jag får ryckningar ibland i ögonlocket som håller på ett par dagar. Väldigt irriterande. Det verkar hänga ihop med förkylning/allmäntillståndet och/eller jag kört bil med rutan nere.

• Anonym (H)

Muskelryckningar kan man få i perioder och går bort efter ett tag. Tror inte du behöver oroa dig

• Anonym (Qt)

Haft muskelryckningar i hela kroppen dygnet runt in13 år. lyser jag på fötter eller vader ser det ut som maskar under huden, och de känns. går ibland över till kramp!

Jag var många år rädd att det var en neurologisk sjukdom, genomgick till och med en hel undersökning med ryggmärgsprov, Mr, nåltest där man kollar nerverna(glömt ordet)

ingenting har de hittat och jag har förlikat mig med att det är så bara. så med det sagt säger muskelrycklingar ingenting, och har så fått förklarat för mig flertalet gånger i vården 

Svar på tråden Någon som haft muskelryckningar?