Anonym (Tufft2025) skrev 2025-07-15 09:39:29 följande:
Vad du tycker är väl högst oväsentligt! själv gjorde jag ul 6+0 pga kraftiga blödningar o det var hur lätt som helst att se det lilla pickande hjärtat trots att embryot var 4 mm. Men jag vet också att min region har nya ul apparater så kan spela roll. Men utge dig inte för att ha alla svar.
Är du seriös? Jag skrev inte till dig för det första utan svarade TS för att lugna henne. Och du skriver ett argt svar 3 månader senare?
Hur är det med läsförståelsen? Jag skrev OM man inte verkligen måste. Om man misstänker utomkvedshavandeskap eller något annat allvarligt på grund av smärta eller kraftiga blödningar så måste man göra ultraljud så tidigt , det har jag själv gjort, det var ju exakt det jag skrev. Men man borde inte göra det så tidigt bara för att kolla om allt är ok för att man är orolig, då finns risk att man inte ser något fast allt är ok och blir ännu mer orolig i onödan. Då är det bättre att vänta någon vecka. Det är inte bara jag som tycker det, det finns ingen som skulle rekommendera ett så tidigt ultraljud utan anledning.
Hjärtslagen kan synas tydligt då , jag har inte sagt något annat. Men det kan vara så att de inte syns också fast allt är som det ska. Var det något av det som var svårt att förstå?
Jag har inte alla svar men jag har själv fyra barn och en nära släkting till mig är förlossningsöverläkare. Så en del svar när det gäller sånt här har jag faktiskt.
Ingenstans skrev jag att hjärtat inte kan synas då eller att man aldrig ska göra ultraljud så tidigt. Kanske du borde prata med någon om dina problem för det är inte normalt att bli så arg på en främling som bara försöker hjälpa någon.