• Anonym (Dunka vid 50)

Sex runt 50 ny partner å dater.

Ni som är runt 50 eller över och datear eller träffar någon för det intimas skull.

Kör ni alltid med kondom vid första träffarna?

• Svar på tråden Sex runt 50 ny partner å dater.
  • EnAnonumius

Självcklart..

Könssjukdomar fråga inte efter legitimation. 

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (fdPåjakt)

När jag var aktiv i dejtingsvängen berodde det på...
    Jag lät oftast tjejen bestämma, men tog samtidigt hänsyn till mängden sexpartners hon haft tidigare. En del tjejer vägrade att ha skydd, medan andra propsade stenhårt. Jag blev aldrig smittad.

• Anonym (Dunka vid 50)
    Anonym (fdPåjakt) skrev 2025-03-25 13:15:56 följande:

När jag var aktiv i dejtingsvängen berodde det på...
    Jag lät oftast tjejen bestämma, men tog samtidigt hänsyn till mängden sexpartners hon haft tidigare. En del tjejer vägrade att ha skydd, medan andra propsade stenhårt. Jag blev aldrig smittad.

Varför vägrade dom?
  • Anonym (J)

Naturligtvis, när man ska till att ha sex så blir det lite knäppt om båda ska få redogöra om när och med vem de haft sex innan. Med kondom så behöver man  bara släppa lös lusten.

• Anonym (fdPåjakt)
    Anonym (Dunka vid 50) skrev 2025-03-25 17:17:36 följande:
    Varför vägrade dom?
    En del tyckte att det inte var samma känsla... en del reagerade på kondomen... klåda och liknande, och en del tände på att bli fyllda med sperma. Finns många anledningar att köra utan när det inte föreligger risk för sjukdom eller graviditet.
  • Anonym (48)

Nu har jag inte varit på några dejter med okända sedan jag blev ensamstående för ca ett år sedan men kondom skulle vara självklart i det läget. STDs syns inte på folk att de har.

• Anonym (fdPåjakt)
    Anonym (48) skrev 2025-03-26 08:48:01 följande:

Nu har jag inte varit på några dejter med okända sedan jag blev ensamstående för ca ett år sedan men kondom skulle vara självklart i det läget. STDs syns inte på folk att de har.

Där håller jag med...
    För min del har jag sällanm haft sex med okända, utan jag har alltid försökt lära känna personen innan. Vid några ONS, har det alltid varit skyddat.
  • Anonym (Annie)

Är lite yngre än så, 46. Använder inte kondom då det ger mig besvär. Dock får jag besvär av nya bakterier också, så det är lite hugget som stucket. Kräver dock alltid att han ska vara nytestad för STI och nyduschad/nytvättade händer. 

• Anonym (gg)
    Anonym (fdPåjakt) skrev 2025-03-26 08:29:23 följande:
    En del tyckte att det inte var samma känsla... en del reagerade på kondomen... klåda och liknande, och en del tände på att bli fyllda med sperma. Finns många anledningar att köra utan när det inte föreligger risk för sjukdom eller graviditet.
    Jag är (naturligt) gravid och 49 år. Det är inte alltid omöjligt.
  • Anonym (fdPåjakt)
    Anonym (gg) skrev 2025-03-26 19:39:31 följande:
    Jag är (naturligt) gravid och 49 år. Det är inte alltid omöjligt.
    Fast jag tror att du är mer av undantag än regel.

Oavsett... grattis! Solig
  • Anonym (Sten Ingmarsson)

Dä ä bar å åk!

• Anonym (gg)
    Anonym (fdPåjakt) skrev 2025-03-27 08:52:23 följande:
    Fast jag tror att du är mer av undantag än regel.

Oavsett... grattis! Solig
    Många kvinnor har ju mens när de är i min ålder, så länge man har det finns alltid en liten chans/risk. Tack!
  • Anonym (Hmmmm....)

När jag var singel träffade jag ett antal män (6stycken totalt) i 40 årsåldern och inte någon av dem stoppade för att ta på kondom eller föreslog det. Då var jag själv 24-25. Så det verkar vara helt upp till kvinnan att tänka på det. De pratar inte om skydd öht. utan verkar nöja sig med att säga "jag kommer, hoppa av, jag kommer i dig annars" eller rentav "Oj. Jag kom i dig. Ursäkta. Du äter p-piller eller ?"...som en eftertanke (jag har p-stav)

• Anonym (Dunka vid 50)
    Anonym (Annie) skrev 2025-03-26 19:29:35 följande:

Är lite yngre än så, 46. Använder inte kondom då det ger mig besvär. Dock får jag besvär av nya bakterier också, så det är lite hugget som stucket. Kräver dock alltid att han ska vara nytestad för STI och nyduschad/nytvättade händer. 

Du kanske reagerar på latex?
  • Anonym (Dunka vid 50)
    Anonym (Hmmmm....) skrev 2025-03-27 22:54:59 följande:

När jag var singel träffade jag ett antal män (6stycken totalt) i 40 årsåldern och inte någon av dem stoppade för att ta på kondom eller föreslog det. Då var jag själv 24-25. Så det verkar vara helt upp till kvinnan att tänka på det. De pratar inte om skydd öht. utan verkar nöja sig med att säga "jag kommer, hoppa av, jag kommer i dig annars" eller rentav "Oj. Jag kom i dig. Ursäkta. Du äter p-piller eller ?"...som en eftertanke (jag har p-stav)

Det där hände mig, jag töm allt i.
    Missförstånd men det löste sig.
  • Anonym (Sten Ingmarsson)
    Anonym (Dunka vid 50) skrev 2025-04-03 17:17:11 följande:
    Det där hände mig, jag töm allt i.
    Missförstånd men det löste sig.
    Missför(stånd) menar du väl?
Svar på tråden Sex runt 50 ny partner å dater.