Anonym (smartare) skrev 2025-04-19 05:29:28 följande:
Du hycklade när du skrev att kvinnors enda krav är att mannen har ett arbete. Byt ut mot affär, väktare eller budbilförare då. Det är samma där att mannen tjänar för lite för att vara intressant, samtidigt som du tycker att kvinnor i vården borde ha mer betalt.
Ja, det fanns ensamma män även förr men de var mycket färre än idag. Skillnaden måste förklaras på något sätt.
Ett liv i trygghet är inte längre en mänsklig rättighet i Sverige. Detta borde vara helt uppenbart för alla, men tydligen inte. Tror du att dem som bor i närheten av platsen där två oskyldiga män sköts ihjäl på Hisingen känner trygghet? Jag har aldrig påstått att relationer är en rättighet, men att svenskar inte har lika många relationer nu är resultatet av ett otryggt samhälle. Detta skapar orimligt mycket lidande och fler följdeffekter än du anar.
Du verkar vara en person som inte klarar av att se saker i flera led eller så är det bara bekvämt för dig att blunda för du tycker illa om ensamma män.
Lägg av. jag har inte hycklat nånstans. Hur vet du att väktare eller affärsbiträden inte får fruar? De allra flesta par är inte höginkomsttagare heller utan medel till arbetarklass.
Nej, det måste inte förklaras alls eftersom det inte utgör något större samhälleligt problem. Detta rullar på även om en minoritet av asociala kufar blir utan familj.
Med trygghet så talade jag naturligtvis om familj och en trygg uppfostran hos vettiga föräldrafigurer som följer lagen vilket de flesta redan gör. Duuh. Brottlighet utanför den sfären går aldrig att bli av med helt, tyvärr, och det fattar nog även du.
Jaha, så nj är det brottsligheten som gör att färre människor går i i relationer? Ja du, är det inte den ena syndabocken så är det den andra. Men enligt asociala kufar så kan ansvaret såklart aldrig falla på deras egen passivt aggressiva personlighet.
Jo, jag klarar av att se den röda tråden i frågan och denna handlar mestadels om män som helt enkelt inte håller måttet, oftast av en kraftigt bristande social förmåga. Inte sällan från män på spektrumet, såna som helt enkelt inte vill lära sig att ta ansvar eller några egna initiativ.