• Surkräm

Fler än jag som aldrig haft en partner?

Hej forumet. Jag är en man som börjar bli till åren och jag har aldrig haft en partnerrelation. Detta är ett sår i mitt hjärta och jag känner mig ganska missanpassad av detta.

Är det fler som är i min situation? Hur påverkar det er psykiska hälsa?

• Svar på tråden Fler än jag som aldrig haft en partner?
  • Anonym (smartare)
    Anonym (Me) skrev 2025-04-18 14:19:11 följande:

Ändå så är du inte tillräckligt omtyckt för att kunna ha en flickvän eller vänner överhuvudtaget. Hur förklarar du det? Kan det ha att göra med att människor i usa inte heller gillar hatare som ...dig?

Vad är det för skitsnack du håller på med? Jag har aldrig skrivit att jag saknar vänner överhuvudtaget. Du bevisar att du är en hatare och har inte med mitt privatliv att göra.
  • Anonym (smartare)
    Anonym (/) skrev 2025-04-18 09:59:07 följande:
    Fanns inget i artikeln som visade på att det var vad en majoritet ansåg. Bara hur män i högre grad tycker som grupp.
    En majoritet av män röstar på höger-konservativa partier som inte är feminister. Detta är ett faktum.
  • Mayjel
    Anonym (smartare) skrev 2025-04-16 20:49:25 följande:
    Precis, så varför skrev du på ett hycklande sätt att kvinnor bara vill ha en man med ett vanligt arbete? Du bevisar att jag hade rätt att kvinnors krav på mannens inkomst är ett resultat av att samhället har försämrat bostadssituationen. Om alla kunde få ett bra hem oavsett inkomst som det var förr i tiden så hade fler män levt upp till kvinnors krav.

Borde vara mer välavlönade jobb? Det kan väl alla säga. De har själva valt de jobben precis som en man med samma lön. Du klagar på samhället, trots att du säger att män inte har rätt att göra det. Är det inte bättre att sluta peka finger åt män och säga att alla förtjänar ett liv i trygghet oavsett kön? Jag tänker inte stödja kvinnors frågor så länge män inte får samma moraliska stöd.
    Jag har inte hycklat eller bevisat något alls. Det är du som har en dålig läs och tolkningsförmåga.
    Att jobba på snabbmatsrestauranger är ett ungdomsyrke i de flesta fall och knappast ett vanligt arbete för en vuxen människa att leva på permanent.

Det fanns män även förr i tiden som aldrig fick barn eller familj. Antagligen för att de var kufar utan social förmåga. Något jag gissar även stämmer in på dig. 

Jag har inte klagat på nånting. Bara nämnt en anledning till varför kvinnor i oförtjänt lågavlönade vårdyrken kan tänkas klaga på sänkta bidrag och höjda hyror, eller vad det var du själv gafflade om. 

Har aldrig sagt att män inte får klaga så den halmdockan kan du också lägga ner.

Alla förtjänar ett liv i trygghet då detta är en mänsklig rättighet i detta land. Romantiska relationer är nåt annat och har inget med några rättigheter att göra. Det är ett egenansvar som sagt.

Tror inte att kvinnor behöver ditt stöd ändå så. Spela roll vad du stödjer eller inte.
  • Anonym (smartare)
    Anonym (Trams) skrev 2025-04-18 07:10:26 följande:
    Varför tror du att kvinnor inte längre vill leva sk traditionella liv? Vet du när gifta kvinnor fick ha egna bankkonton i USA? 1974!

Tror du att det är ett sånt liv som kvinnor vill tillbaka till? Att gå hemma utan pengar, det enda man kan/får göra är att ta hand om barn och hus och vänta på att mannen ska komma hem (som dessutom förväntar sig full service efter att ha jobbat hela dagen).

Trump håller för övrigt att isolera USA helt, aldrig har väl så få rest till USA som nu. Till och med Kina har bättre rykte än USA nu pga Trump och hans följare.
    Låt folk bestämma själva vilka liv de vill leva. Män och kvinnor ska ha samma rättigheter, men tvinga inte på människor en agenda som försvårar familjebildningen och försämrar samhället.

Har du tänkt på att Trump aldrig hade kommit tillbaka om demokraterna inte hade gjort ett så dåligt jobb? Biden körde samma öppna-era-hjärtan ta emot alla agenda som svenska politiker och man betalade för att inkvartera migranter på hotell. Vill man att Trump inte ska vinna måste man gå tillbaka till mer traditionella värderingar och inte bara köra över folket. Ser ni inte att Trump är en reaktion på att andra inte har gjort sitt jobb?
  • Anonym (smartare)
    Mayjel skrev 2025-04-19 04:56:18 följande:
    Jag har inte hycklat eller bevisat något alls. Det är du som har en dålig läs och tolkningsförmåga.
    Att jobba på snabbmatsrestauranger är ett ungdomsyrke i de flesta fall och knappast ett vanligt arbete för en vuxen människa att leva på permanent.

Det fanns män även förr i tiden som aldrig fick barn eller familj. Antagligen för att de var kufar utan social förmåga. Något jag gissar även stämmer in på dig. 

Jag har inte klagat på nånting. Bara nämnt en anledning till varför kvinnor i oförtjänt lågavlönade vårdyrken kan tänkas klaga på sänkta bidrag och höjda hyror, eller vad det var du själv gafflade om. 

Har aldrig sagt att män inte får klaga så den halmdockan kan du också lägga ner.

Alla förtjänar ett liv i trygghet då detta är en mänsklig rättighet i detta land. Romantiska relationer är nåt annat och har inget med några rättigheter att göra. Det är ett egenansvar som sagt.

Tror inte att kvinnor behöver ditt stöd ändå så. Spela roll vad du stödjer eller inte.
    Du hycklade när du skrev att kvinnors enda krav är att mannen har ett arbete. Byt ut mot affär, väktare eller budbilförare då. Det är samma där att mannen tjänar för lite för att vara intressant, samtidigt som du tycker att kvinnor i vården borde ha mer betalt.

Ja, det fanns ensamma män även förr men de var mycket färre än idag. Skillnaden måste förklaras på något sätt.

Ett liv i trygghet är inte längre en mänsklig rättighet i Sverige. Detta borde vara helt uppenbart för alla, men tydligen inte. Tror du att dem som bor i närheten av platsen där två oskyldiga män sköts ihjäl på Hisingen känner trygghet? Jag har aldrig påstått att relationer är en rättighet, men att svenskar inte har lika många relationer nu är resultatet av ett otryggt samhälle. Detta skapar orimligt mycket lidande och fler följdeffekter än du anar.

Du verkar vara en person som inte klarar av att se saker i flera led eller så är det bara bekvämt för dig att blunda för du tycker illa om ensamma män.
  • Mayjel
    Anonym (smartare) skrev 2025-04-19 05:29:28 följande:
    Du hycklade när du skrev att kvinnors enda krav är att mannen har ett arbete. Byt ut mot affär, väktare eller budbilförare då. Det är samma där att mannen tjänar för lite för att vara intressant, samtidigt som du tycker att kvinnor i vården borde ha mer betalt.

Ja, det fanns ensamma män även förr men de var mycket färre än idag. Skillnaden måste förklaras på något sätt.

Ett liv i trygghet är inte längre en mänsklig rättighet i Sverige. Detta borde vara helt uppenbart för alla, men tydligen inte. Tror du att dem som bor i närheten av platsen där två oskyldiga män sköts ihjäl på Hisingen känner trygghet? Jag har aldrig påstått att relationer är en rättighet, men att svenskar inte har lika många relationer nu är resultatet av ett otryggt samhälle. Detta skapar orimligt mycket lidande och fler följdeffekter än du anar.

Du verkar vara en person som inte klarar av att se saker i flera led eller så är det bara bekvämt för dig att blunda för du tycker illa om ensamma män.
    Lägg av. jag har inte hycklat nånstans. Hur vet du att väktare eller affärsbiträden inte får fruar? De allra flesta par är inte höginkomsttagare heller utan medel till arbetarklass. 

Nej, det måste inte förklaras alls eftersom det inte utgör något större samhälleligt problem. Detta rullar på även om en minoritet av asociala kufar blir utan familj.

Med trygghet så talade jag naturligtvis om familj och en trygg uppfostran hos vettiga föräldrafigurer som följer lagen vilket de flesta redan gör. Duuh. Brottlighet utanför den sfären går aldrig att bli av med helt, tyvärr, och det fattar nog även du.

Jaha, så nj är det brottsligheten som gör att färre människor går i i relationer? Ja du, är det inte den ena syndabocken så är det den andra. Men enligt asociala kufar så kan ansvaret såklart aldrig falla på deras egen passivt aggressiva personlighet.

Jo, jag klarar av att se den röda tråden i frågan och denna handlar mestadels om män som helt enkelt inte håller måttet, oftast av en kraftigt bristande social förmåga. Inte sällan från män på spektrumet, såna som helt enkelt inte vill lära sig att ta ansvar eller några egna initiativ. 
  • Anonym (Me)
    Anonym (smartare) skrev 2025-04-19 04:51:18 följande:
    Vad är det för skitsnack du håller på med? Jag har aldrig skrivit att jag saknar vänner överhuvudtaget. Du bevisar att du är en hatare och har inte med mitt privatliv att göra.
    Fortfarande vänner och relationer = 0
    Du missförstår mig. Du och mitt ogillande line:ar men ta det inte personligt. Jag avskyr alla människor som är aggressiva, terrorist-ambitioner, misogyna, rasistisk, hatande och elaka. 

Du gör dig förtjänt av det du skördar. = ingen gillar dig. (Varför skulle dom det?) Du kan ju inte äta kakan och ha den kvar. Du kan ju inte ha en sunkig personlighet och förvänta dig relationer med andra människor i någon form.
  • Surkräm

Det känns verkligen som jag är den enda som är i denna situation. Träffade släkten på påskmiddag och verkligen alla har någon eller iallafall har haft. Jag aldrig :/

Man känner sig så otroligt missanpassad.

• Anonym (/)
    Anonym (smartare) skrev 2025-04-19 04:53:17 följande:
    En majoritet av män röstar på höger-konservativa partier som inte är feminister. Detta är ett faktum.
    Ett önsketänkande från din sida och det vet du mycket väl. Du lyckas inte hitta en enda länk utom möjligen från SwebbTV som stöder ditt påstående.
  • Anonym (/)
    Surkräm skrev 2025-04-19 21:19:07 följande:

Det känns verkligen som jag är den enda som är i denna situation. Träffade släkten på påskmiddag och verkligen alla har någon eller iallafall har haft. Jag aldrig :/

Man känner sig så otroligt missanpassad.

Som jag redan sagt tidigare så är jag i samma situation, så nej, du är inte ensam.
  • Surkräm
    Anonym (/) skrev 2025-04-19 21:47:37 följande:
    Som jag redan sagt tidigare så är jag i samma situation, så nej, du är inte ensam.
    Det gör mig tyvärr inte lyckligare :/ idag såg jag ett par hålla handen på väg hem från jobbet. Blir så sjukt jävla avundsjuk att se sånt. Jag känner mig som en outsider i samhället som aldrig fått uppleva det där.
  • Mayjel
    Surkräm skrev 2025-04-20 21:54:32 följande:
    Det gör mig tyvärr inte lyckligare :/ idag såg jag ett par hålla handen på väg hem från jobbet. Blir så sjukt jävla avundsjuk att se sånt. Jag känner mig som en outsider i samhället som aldrig fått uppleva det där.
    De var nog nyförälskade, den där tidiga fasen då båda parter svävar helt i det blå och inte förmår ta in verkligheten av varann ännu. De flesta par man ser i till vardags går ju inte hand i hand utan det rör sig om några få bara.

Det där tillståndet är också ytligt och verklighetsfrånvänt, för att inte tala om flyktigt och något som försvinner lika fort som det uppstår. Inget bestående med andra ord och något jag själv aldrig fattat poängen med riktigt. Inget att bli avundsjuk på heller.

Kärlek är något helt annat som ofta får växa fram och mogna. Och den behöver inte alltid ta sig uttryck i romantiska känslor heller. Det viktigaste är att ha någon som bryr sig om en på riktigt. 
  • Anonym (Man2)
    Anonym (anonym) skrev 2025-03-29 11:47:07 följande:

Sen tycker jag att du bör sluta att älta vad folk har sagt till dig under uppväxten. Du är så gammal att du måste kunna gå vidare.

Empatin bara flödar från dig.
    Jag förstår din sorg TS och hoppas det löser sig. Jag tror som många skrivit inte heller det är kört pga din längd eller att det beror på dålig personlighet. Däremot om du är blyg och introvert är du kanske inte så inbjudande för att lära känna kvinnor som en extrovert person.

Försök öppna upp dig och prata med folk när tillfälle ges utan tanke på att ragga så kanske det släpper med tiden.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Man2) skrev 2025-04-22 22:51:29 följande:
    Empatin bara flödar från dig.
    Jag förstår din sorg TS och hoppas det löser sig. Jag tror som många skrivit inte heller det är kört pga din längd eller att det beror på dålig personlighet. Däremot om du är blyg och introvert är du kanske inte så inbjudande för att lära känna kvinnor som en extrovert person.

Försök öppna upp dig och prata med folk när tillfälle ges utan tanke på att ragga så kanske det släpper med tiden.
    Jag vet som sagt själv hur det är att höra en massa elakheter under uppväxten, men vet också att det bara gör det värre att låta det styra ens självbild i många år efteråt. Att påpeka det är inte empatilöst, tvärtom bör det ligga i ts intresse att få konstruktiva råd om hur man tar sig vidare i livet.
Svar på tråden Fler än jag som aldrig haft en partner?