• Maura

Någon som gjort IVF med egna ägg efter 44 års ålder?

Hej!
    Jag undrar om någon har gjort IVF med egna ägg efter ni fyllt 44 år?         Antingen i Sverige eller utomlands?

Jag har 26 nedfrysta ägg från när jag var 39, nu har jag precis fyllt 45, men
    vill helst först försöka vanlig IVF med mina egna ägg innan jag börjar använda min nedfrysta.

Hör gärna om andras erfarenheter!

• Svar på tråden Någon som gjort IVF med egna ägg efter 44 års ålder?
  • Kronärtskocka

Hej

Svarar även om det inte varit aktuellt för mig (då mina äggreserver var för låga) så efter några ivf försök mellan 38 och 39 valde jag att gå över till att använda donerade ägg istället.

Kom bara att tänka på en sak: är dina ägg nedfrysta i Sverige eller utomlands? Är de i Sverige skulle jag kolla upp hur länge du får ha dem där/ behandlas. Detta då de flesta eller alla svenska kliniker har t.o.m. 45år som gräns för att sätta in de frysta. Så du inte riskerar att den chansen försvinner. ( Vet ej om det isf vore möjligt att skicka dem till klinik utomlands efter det.) Så vore jag dig skulle jag kolla upp det, om du inte redan vet.

Få svenska kliniker gör ägguttag efter 43, kanske skulle du kunna hitta någon, om det visar sig att du har väldigt bra värden. Annars vill de flesta inte göra en behandling som har väldigt små chanser, även om man som patient är beredd att ta chansen. 

Hoppas du får svar från andra i din situation! 

• Anonym (Hoppas)

Jag och min sambo satte in ett femdagars idag 

Jag är dock 43 iår och två barn sen tidigare med annan man. Vi gjorde vårt första plock får två månader sen för att vi behöver donator till spermierna. Jag visade väldigt bra värden och dom fick ut 22 ägg, 17 ville bli befruktade och fem kom till frysen på femte dygnet. 

46 går gränsen på vår klinik har jag läst tror jag.

• Maura

Hej!

Tack för att du delar med dig av er erfarenhet.

Jag frös in mina ägg när jag var 39 och sedan precis när jag fyllt 40.

Det blev 27 st ägg av bra kvalitet. De finns på Stockholm IVF i Sverige och jag får använda dem tills dagen jag fyller 46. Jag har precis fyllt 45.

Så du har alltså gjort IVF med dina egna ägg (som finns i din kropp) vid 43 års ålder? 

Vilken klinik?

Hur är dit AMH-värde?

• Maura

Hej!

Det blev 27 st ägg av bra kvalitet. De finns på Stockholm IVF i Sverige och jag får använda dem tills dagen jag fyller 46. Jag har precis fyllt 45. Har alltså redan kollat upp det.

Jag kommer ev flytta dem till Olgakliniken på Cypern.

Är det någon som har erfarenhet av att flytta frysta ägg i Sverige till klinik utomlands?

• Anonym (Hoppas)
    Maura skrev 2025-03-26 15:24:35 följande:

Hej!

Det blev 27 st ägg av bra kvalitet. De finns på Stockholm IVF i Sverige och jag får använda dem tills dagen jag fyller 46. Jag har precis fyllt 45.

Så du har alltså gjort IVF med dina egna ägg (som finns i din kropp) vid 43 års ålder? 

Vilken klinik?

Hur är dit AMH-värde?

Ja precis det är mina ägg, utplockade i mitten av februari iår. Jag fick risk för överstimulering så blev totalfrys istället och i måndags kunde vi sätta in första ägget. 
    Jag vet inte någon siffra på mitt värde, men har blivit nyfiken så ska fråga när jag pratar med dom nästa gång. 
    Läkaren sa bara att jag såg ut som en 25 åring trots mina 43 år. Kvaliten var tydligen också väldigt bra hade dom sagt vid befruktningen. 

Vi går på Livio.
Svar på tråden Någon som gjort IVF med egna ägg efter 44 års ålder?