• Anonym (Ros)

Varför har rosmönster blivit så stigmatiserat?

Varför är det så mycket klagomål på rosmönster? Så fort det är rosor på något så klagas det, typ "oj, här bor farmor" osv. Det är omodernt. 
    Varför får man inte älska rosor och mönster med rosor?
    Annars är det en massa tjat om att man får tycka olika. Men inte när det kommer till rosmönster. 

• Svar på tråden Varför har rosmönster blivit så stigmatiserat?
  • Anonym (GA)

Nu är det fredag igen.

• Anonym (Ttt)

Jag vill ha blåbärsris! 

• Anonym (Ros)

Varför kan ni inte vara seriösa när ni svarar?

• Anonym
    Anonym (Ros) skrev 2025-03-21 22:52:00 följande:

Varför kan ni inte vara seriösa när ni svarar?

Förmodligen för att ingen annan i det kända universum har upplevt fenomenet som du beskriver och då antar de att du försöker driva med forumet om något som du själv hittat på.

Men du kan säkert ha rätt. Inget jag någonsin har hört ett ord om själv bara.
  • Anonym (Rosa)

Det är väl ingen som förbjuder dig från att tycka om rosmönster? Jag älskar det och brukar sällan höra negativa kommentarer. Jag har fått höra att min pastellrosa duffel ser tantig ut men jag älskar den så varför ska jag sluta använda den? Jag har fått höra att mina läderskor också ser tantiga ut men det är väl inget jag behöver bry mig om? Använd du rosmönster om det är det du vill och bry dig inte så mycket om de som bara har negativa saker att säga.

• Anonym (Ros)
    Anonym (Rosa) skrev 2025-03-21 23:01:41 följande:

Det är väl ingen som förbjuder dig från att tycka om rosmönster? Jag älskar det och brukar sällan höra negativa kommentarer. Jag har fått höra att min pastellrosa duffel ser tantig ut men jag älskar den så varför ska jag sluta använda den? Jag har fått höra att mina läderskor också ser tantiga ut men det är väl inget jag behöver bry mig om? Använd du rosmönster om det är det du vill och bry dig inte så mycket om de som bara har negativa saker att säga.

fint att höra
    tack
  • Anonym (A)

Det finns inget rätt eller fel i att gilla rosmönster eller violmönster o.s.v. Man gillar det man gillar.

• Anonym (Rose)

Just storblommiga mönster är inte inne just nu, men det betyder inte att du ska avstå från dina fina rosor. 

Min mamma älskar ALLT med blommor på, alltifrån tapeter till möbeltyger och servetter och pappaskar mm. Det är så mysigt hemma hos henne och rogivande.

Kör på med dina rosor. 

• Anonym (Ros)

Tack för vänliga svar i tråden

• Anonym (Hmm)

Kollade ett hus på Hemnet för ca 6 månader sedan. Byggt på 70-talet någon gång och ALDRIG renoverat. 
    Kände en skräckblandad förtjusning in för allt brunt och orange. Fränt men ändå förjävligt. Det infann sig en längtan att bevara det som en tidskapsel faktiskt.
    Allt, precis ALLT var orginal i huset.
    Jag har ett radhus byggt -70 och håller på att renovera tillbaka till hur det kunde sett ut när det var nytt - förutom köket som anpassats till modern standard.
    Huset i övrigt med inredning är till stor del del "retro"

• Anonym (A)

Huvudsaken att man själv tycker om det.

• Anonym (Ros! Ros!)

För att allt går i cykler. Det kommer en tid, kanske snart, där rosmönstrat är inne. 

Kör på det du gillar så känner du dig hemma. 

Titta gärna på "vem bor här". Där är det folk med ofta väldigt speciella hem som är med. Fräcka många gånger, men jag skulle inte fixa att bo i det. De vill nog inte bo i vårt kaosiga hem heller utan stil eller röd tråd... 

Trivs du med rosmönstrat - ha det. Vill du ha ett knallgult sovrum - ha det!

Svar på tråden Varför har rosmönster blivit så stigmatiserat?