• Anonym (Do)

Present till kvinna i 46-årsåldern?

Hej, jag skulle vilja ha tips på vad man kan ge för present till en kvinna i 45-årsåldern. :) 

Kom gärna med förslag i olika prisklasser! 

• Svar på tråden Present till kvinna i 46-årsåldern?
  • Fjäril kär

Present i vilket syfte?  Fyller hon år? Ska ni dejta? Tack för senast? Uppmuntran? 

Hur väl känner du henne? 

• Anonym (Hoj)

En flaska champagne (om hon dricker alkohol)

• Anonym (Do)
    Fjäril kär skrev 2025-03-21 20:05:21 följande:

Present i vilket syfte?  Fyller hon år? Ska ni dejta? Tack för senast? Uppmuntran? 

Hur väl känner du henne? 

Fyller år ja! Dwt är en släkting, men vi umgås inte frekvent 
  • Anonym (frun)

Rosa nagellack och papiljotter

• Anonym (dsfsdf)

Bara så där? Presentkort på mat och potatis!

• Anonym (Hm)

Presentkort på en ansiktsbehandling? Finns även ganska bra upplevelsepresenter i form av middagar för två där mottagaren får välja mellan olika restauranger. Ganska bra pris på dom också. Något fint till hemmet? Kaffemaskin? Prenumeration på en rolig tidning? 

• Blåbil

Jag är visserligen bara 44, men svarar ändå :)

Det bästa är ju om du har något hum om vad personen gillar, men en liten upplevelse kanske. Jag fick en brunch en gång, det gillade jag.  Annars ett presentkort på en butik som har många olika saker, som Åhléns. 

• Anonym (M)

Fundera på vad hon brukar säga att hon gillar och utgå från det. 

En spa-dag kan vara uppskattad när man är mitt i livet och kanske har barn etc. men alla gillar ju inte det. 

Tänk efter ordentligt om det är något hon har pratat om, något hon behöver eller önskar sig. 

Presentkort är också bra förutsatt att det är för något hon  uppskattar. 

• Lynx123

En vacker sjal? Något hon gillar hobbymässigt? En middag? En lyxig chokladask?

• Anonym (Vibb)

Är hon 45 eller 46? Eller i fyrtioårsåldern? Bestäm dig!

• Anonym (Do)
    Anonym (Vibb) skrev 2025-03-21 22:10:44 följande:

Är hon 45 eller 46? Eller i fyrtioårsåldern? Bestäm dig!

Hon är 45 nu men fyller 46 
  • Tow2Mater

En låda med blandat urval av saxar, ficklampor, nagelklippare och tändare. Brukar man aldrig få för många av då de tenderar försvinna.

Ett presentkort på ICA.

• Anonym (Vibb)
    Anonym (Do) skrev 2025-03-21 22:42:34 följande:
    Hon är 45 nu men fyller 46 
    Alltså en kvinna i fyrtioårsåldern. Man kan inte vara i fyrtiofemårsåldern. 
  • Anonym (Rewa)

Något hon gillar. Om du inte känner henne så väl att du vet vad hon gillar: blommor som inte har stark doft. Tulpaner är fint så här års. Men köp då fina tulpaner hos florist, inte på mataffären. 

• Anonym (Linda)

En flaska champagne eller nån fin flaska rödvin. 

• Anonym (stressråttan)

Alltså jag säger FUCK upplevelser! som present.

Jag hade så mycket att göra i våra 40+ att vi aldrig hann boka in dem, det blev bara pengar i sjön. Eller privatbidrag till företagare då, om man ska se det så.

40+ då har man oftast alla prylar i hemmet som man vill ha, om man inte har det väldigt tajt med pengar.

Så jag hade satsat på något lite lyxigare ätbart eller drickbart.

Mat om du vet vad personen gillar, och en flaska om man är osäker- i sämsta fall kanske hon kan ge den vidare i present i alla fall och slippa en utgift.

Svar på tråden Present till kvinna i 46-årsåldern?