• Anonym (Hyckleri)

Bojkotta coca-cola

Varför bojkottar folk Coca-cola?  Men dem bojkottar ej sprite, fanta exempel. Monster drickan. Och alla andra företag som ägs av eliten som skapar krigen.
    Vad är meningen med bojkotta av coca-cola då? Vill man leka duktig och att man stöttar Palestina?
    Förstår verkligen inte!
    Kriget har pågått hur länge som helst och först NU ska folk leka duktiga och lägga flagga på sin sida, leka att dem stöttar Palestina och ska köpa Palestina coca-cola. Men snälla ärligt talat. Sån dubbel moral. Om man nu ska leka så duktig så bojkotta ALLT ALLT ALLT som ägs av dem!!!

• Svar på tråden Bojkotta coca-cola
  • Anonym (Hyckleri)
    Anonym (Öööh?) skrev 2025-03-20 07:02:40 följande:
    Jag vet inte vad du yrar om från ditt dikeshål ute i landet men alla jag vet i bojkottgrupperna bojkottar alla CC companys produkter, MER osv.

Det går liksom att vara påläst om man är lälskunnig.
    Äsh.
    Det är bara teater allting. Folk leker duktiga "bojkotta coca-cola. Fu*ck Israel. J*vla zion1ster" etc etc etc. Vad hjälper att bojkotta allt som ägs av själva coca-cola när du sen borstar tänderna med Colgate tandkräm, duschar med dove tvål och smörjer dig med nivea och garnier för att sen ta på dig din tröja från Hugo Boss, skor från Nike och parfym från Prada???? För att sen på kvällen logga in på din HP dator och sen kolla på film av Disney eller Warner bros? Och äta lite choklad från Merci eller toffefee och dricka lite Sprite. Snälla 

Bojkottar coca cola..... MEN bojkottar DE Obestämd armani? Prada? Givenchy? Levi's? Reebook, nike, maybelline, DKNY, Ralph Lauren, L'Oréal, garnier, gucci, Gillette, oral-b, Bose, Intel, HP, Nokia, Motorola, The ordinary, Hugo Boss, La mer, Estee Lauder, Revlon, Disney, Jo Malone, 

KitKat, oreo, pizza hut, KFC, pringles, heinz, Nestlé, Maggi, 
    Vichy, Danone, nesquick, Felix, Starbucks, Lipton, Milka, Knorr, Subway, Lays, Dorritos, Magnum, Evian, Jaffa, 
    Fanta, Sprite, Capri-sun, MER, Guylian (sjöfrukter), Cheetos, Vicks, Nespresso, Werthers original, Reese's, merci, toffifee, ritter sport, mentos, Nutella, 

Colgate, palmolive, cif, fairy, domestos, Shell, Ariel, rexona, nivea, Dove, Omo, Pantene, Mr Muscle, Pampers, 

............ Och listan bara fortsätter och fortsätter.
    Nej ingen bojkottar dessa. De ska leka duktiga bara med sina coca-cola och sen??? Vad vill man visa?! Vill man ha klapp på axeln?
  • Anonym (Rexkex)
    Anonym (Hyckleri) skrev 2025-03-21 23:55:00 följande:
    Äsh.
    Det är bara teater allting. Folk leker duktiga "bojkotta coca-cola. Fu*ck Israel. J*vla zion1ster" etc etc etc. Vad hjälper att bojkotta allt som ägs av själva coca-cola när du sen borstar tänderna med Colgate tandkräm, duschar med dove tvål och smörjer dig med nivea och garnier för att sen ta på dig din tröja från Hugo Boss, skor från Nike och parfym från Prada???? För att sen på kvällen logga in på din HP dator och sen kolla på film av Disney eller Warner bros? Och äta lite choklad från Merci eller toffefee och dricka lite Sprite. Snälla 

Bojkottar coca cola..... MEN bojkottar DE Obestämd armani? Prada? Givenchy? Levi's? Reebook, nike, maybelline, DKNY, Ralph Lauren, L'Oréal, garnier, gucci, Gillette, oral-b, Bose, Intel, HP, Nokia, Motorola, The ordinary, Hugo Boss, La mer, Estee Lauder, Revlon, Disney, Jo Malone, 

KitKat, oreo, pizza hut, KFC, pringles, heinz, Nestlé, Maggi, 
    Vichy, Danone, nesquick, Felix, Starbucks, Lipton, Milka, Knorr, Subway, Lays, Dorritos, Magnum, Evian, Jaffa, 
    Fanta, Sprite, Capri-sun, MER, Guylian (sjöfrukter), Cheetos, Vicks, Nespresso, Werthers original, Reese's, merci, toffifee, ritter sport, mentos, Nutella, 

Colgate, palmolive, cif, fairy, domestos, Shell, Ariel, rexona, nivea, Dove, Omo, Pantene, Mr Muscle, Pampers, 

............ Och listan bara fortsätter och fortsätter.
    Nej ingen bojkottar dessa. De ska leka duktiga bara med sina coca-cola och sen??? Vad vill man visa?! Vill man ha klapp på axeln?
    Ja, det är teater. Man känner sig som individ duktig och att man gör något för världsfreden. Det är symtomatiskt att det framförallt sker på sociala medier och diskussionsforum eftersom det är där man kan visa upp sina åsikter och värderingar.

Om man varit konsekvent så hade man under lång tid tidigare bojkottat andra länder som betett sig långt värre, men detta är en social fluga nu som får fårskocken följer.
  • Dr Nail
    Anonym (och och och och och) skrev 2025-03-20 22:17:02 följande:

Bojkotta Coca-Cola Company!

Dvs, i Sverige:
    Bacardi
    Bjäre (julmust)
    BonAqua
    Capri-Sun
    Coca-Cola (inklusive alla smaksatta, lite, diet, zero, mfl)
    Danone (Danonino, yoghurt och andra mjölkprodukter)
    Dr. Pepper (på licens i Europa)
    Fanta
    Mer
    Minute Maid
    Monster energidryck
    Powerade
    Schweppes (på licens)
    Sprite

NEJJJ INTE MINUTE MAID
  • Anonym (USA har egna problem)
    Anonym (Rexkex) skrev 2025-03-22 05:58:09 följande:
    Ja, det är teater. Man känner sig som individ duktig och att man gör något för världsfreden. Det är symtomatiskt att det framförallt sker på sociala medier och diskussionsforum eftersom det är där man kan visa upp sina åsikter och värderingar.

Om man varit konsekvent så hade man under lång tid tidigare bojkottat andra länder som betett sig långt värre, men detta är en social fluga nu som får fårskocken följer.
    Jag tycker det är fånigt, men jag tror ni underskattar effekten av signalpolitik även när den kommer med dubbelmoral. Tänk tex. på klimatfrågan. Kändisar som själva flyger 150ggr om året har ändå fått andra att avstå från att flyga. 
  • Anonym (Suck)

Bäst att låta bli att köpa coca cola på MC Donald hädanefter då .
    Får låta bli MC Donalds och gå och ta en snickers istället.

• Anonym (Rexkex)
    Anonym (Suck) skrev 2025-03-22 08:47:18 följande:

Bäst att låta bli att köpa coca cola på MC Donald hädanefter då .
    Får låta bli MC Donalds och gå och ta en snickers istället.

Kan man ta sin Tesla, Ford eller Chevrolet när man ska åka och handla?
  • Anonym (Def)

Och ändå funkar bojkott. Se bara hur det går för tesla där till och med Trump fick göra en reklamfilm utanför vita huset för att sälja deras bilar. Aktien har kraschat, likaså deras deras försäljningssiffror.  Musk börjar nästan gråta när han intervjuas om detta. 

Jag bojkottar också amerikanska varor. Och nej jag har inte nämnt det till någon jag känner för att få godhetspoäng så den teorin stämmer inte.
  • Tobben
    Anonym (Ronny) skrev 2025-03-20 15:37:36 följande:

Att bojkotta så mycket amerikanskt man kan är en bra idé. Om många gör så, i Sverige och Europa, så kommer amerikanska folket förstå att vi är kritiska mot Trump.

Coca-Cola är uppenbart amerikansk. Det är svårare med andra varor. Sprite? Jordnötter? Bourbon?

Vi hade tänkte åka till San Fransisco i år, men skjuter det på framtiden.

Vad är det svåra med att bojkotta Sprite,  jordnötter och bourbon?
  • Anonym (Rexkex)
    Anonym (Def) skrev 2025-03-22 09:53:05 följande:
    Och ändå funkar bojkott. Se bara hur det går för tesla där till och med Trump fick göra en reklamfilm utanför vita huset för att sälja deras bilar. Aktien har kraschat, likaså deras deras försäljningssiffror.  Musk börjar nästan gråta när han intervjuas om detta. 

Jag bojkottar också amerikanska varor. Och nej jag har inte nämnt det till någon jag känner för att få godhetspoäng så den teorin stämmer inte.
    Det kommer troligtvis leda till en dipp i försäljningen (speciellt för Tesla efter Elons ev hälsning från andra världskriget), precis som för tex Max hamburgerkedja. Men att Trump påverkas speciellt mycket över tid för att en del av befolkningen i Europa inte köper Cocacola har jag svårt att se. 
  • Tobben
    Anonym (Hyckleri) skrev 2025-03-19 20:39:13 följande:
    Bojkotta coca-cola

Varför bojkottar folk Coca-cola?  Men dem bojkottar ej sprite, fanta exempel. Monster drickan. Och alla andra företag som ägs av eliten som skapar krigen.
    Vad är meningen med bojkotta av coca-cola då? Vill man leka duktig och att man stöttar Palestina?
    Förstår verkligen inte!
    Kriget har pågått hur länge som helst och först NU ska folk leka duktiga och lägga flagga på sin sida, leka att dem stöttar Palestina och ska köpa Palestina coca-cola. Men snälla ärligt talat. Sån dubbel moral. Om man nu ska leka så duktig så bojkotta ALLT ALLT ALLT som ägs av dem!!!

Vad bojkottar du?
  • Xenia
    Anonym (USA har egna problem) skrev 2025-03-21 19:24:11 följande:

USA har egna problem, massiva sådana.

Trump prioriterar USA framför världen, vilket är helt rätt sak att göra, han är president för USA, inte för hela världen. Leka världspolis som USA gjort tidigare har förvärrat överallt där de försökt göra det. Titta tex på Irak idag. Kostat liv, skapat fler problem än det löst, kostat liv och pengar.

Jag tror det är bra för USA att fokusera på USA och låta andra försöka sköta sitt.  

Alla länder har sina problem men somliga värre än andra. T ex Ukraina som fick hjälp av Biden men nu fått en kniv i ryggen.

På vilket sätt prioriterar Trump USA genom att genomföra tullar, bli Putins bäste vän och hota sina grannar?
    Xenia skrev 2025-03-22 12:50:02 följande:
    Alla länder har sina problem men somliga värre än andra. T ex Ukraina som fick hjälp av Biden men nu fått en kniv i ryggen.

På vilket sätt prioriterar Trump USA genom att genomföra tullar, bli Putins bäste vän och hota sina grannar?
    Att inte hjälpa Ukraina är inte att hugga dem i ryggen. Det är Putin som bråkar i Ukraina. Det är inte Trumps fel.

Tullar är för att främja inhemsk produktion och stoppa outsourcing av jobb. Hota Kanada är för att Kanada införde skyhöga tullar och på flera sätt försökte påverka opinion i USA. Hota Mexiko är för att mexikaner väller över gränsen och inte kan leva drägligt i sitt eget land, samt att Mexiko är ett transitland för annan illegal invandring till USA från andra delar av världen.   
  • Anonym (Katten)
    Anonym (USA har egna problem) skrev 2025-03-22 13:23:17 följande:
    Att inte hjälpa Ukraina är inte att hugga dem i ryggen. Det är Putin som bråkar i Ukraina. Det är inte Trumps fel.

Tullar är för att främja inhemsk produktion och stoppa outsourcing av jobb. Hota Kanada är för att Kanada införde skyhöga tullar och på flera sätt försökte påverka opinion i USA. Hota Mexiko är för att mexikaner väller över gränsen och inte kan leva drägligt i sitt eget land, samt att Mexiko är ett transitland för annan illegal invandring till USA från andra delar av världen.   
    Vilka skyhöga tullar införde Kanada?
    Anonym (Katten) skrev 2025-03-22 13:32:24 följande:
    Vilka skyhöga tullar införde Kanada?
    På lastbilar till och från Alaska.
  • Xenia
    Anonym (USA har egna problem) skrev 2025-03-22 13:23:17 följande:

Att helt ta Rysslands sida, det kallar jag att hugga Ukraina i ryggen. USA har påstått att Ukraina startade kriget och att Zelenskyj är en diktator.

Tullar kan leda till handelskrig. USA vill ju också sälja till utlandet. Trump själv genomförde USMCA, dvs ett aval mellan USA, Mexiko och Kanada. Nu vill han tydligen skrota det.

Var det också fördelaktigt att hävda att Kanada borde bli USAs 51a delstat och hånfullt kalla Kanadas premiärminister för guvernör?

Nu bojkottar rasande kanadensare amerikanska varor.

Den där berömda muren mot Mexiko får väl hålla ute både immigranter och knark. Annars anser jag att det är USAs eget ansvar att bekämpa narkotikahandel och missbruk i sitt eget land.

• Anonym (Hyckleri)

Precis, allt är teater bara!
    Kriget har pågått i många mångaaaa år och ingen brydde sig om att bojkotta då eller att sätta Palestinas flagga på sin profil och dela om Palestina och kasta hat på israeler. 
    Och självklart sker allt sånt på sociala medier och forum för att man ska visa sig duktig.
    Om man nu verkligen bryr sig så donerar man, man bojkottar verkligen allt och inte bara det som passar, man gör det för att man verkligen vill och för att känna man gör något bra och inte för att visa upp sig på nätet och få klapp på axeln.
  • Anonym (Hyckleri)
    Tobben skrev 2025-03-22 11:11:46 följande:
    Vad bojkottar du?
    HAH vet du vad? Jag bojkottar ingenting för jag bryr mig helt ärligt inte och dessutom, ALLT ägs av eliten! Då kan jag lika bra logga ut från sociala medier och kasta allt som jag har i mitt skafferi och kyl. Sluta kolla Disney, slänga min dator och telefon. Etc etc etc.
    Jag är ingen hycklare som ska leka duktig och kasta skit på DE SOM INTE bojkottar som dessa typer gör!
    Så nej jag bojkottar absolut ingenting och kommer inte göra heller!
  • Anonym (Katten)
    Anonym (USA har egna problem) skrev 2025-03-22 13:55:44 följande:
    På lastbilar till och från Alaska.
    Varför införde Kanada tullarna, vad var det ett svar på?
  • Anonym (Ronny)
    Tobben skrev 2025-03-22 10:08:10 följande:
    Vad är det svåra med att bojkotta Sprite,  jordnötter och bourbon?
    Jag menade bara att det kan vara svårt att veta varifrån en vara kommer.

Bojkott är bra.
Svar på tråden Bojkotta coca-cola