• Anonym (Dotra)

Sorg gör konstiga saker med ens hjärna

Sorg och saknad är sjukt konstiga saker och vad det gör med en

Innan min mamma gick bort i början av september hade jag börjat läsa en Anna Jansson(om Maria Wern),  hon och jag läste ju dom, läste färdigt den nyss, har varit tvungen att börja om flera gånger då jag inte klarat av att läsa den, har som bara lagt den åt sidan och glömt vad jag läst och fått börja om, läst andra författare mellan, men nu läste jag ut den samt för några dagar sen beställt boken som fick följa henne, den hon hann påbörja(hon lånade en om Wern av mig som pappa skickade med henne för hon hann aldrig läsa klart den)

Men att något så enkelt som en bok kunde vara så svårt/tungt

Tror det kommer gå lättare nu med den bokserien, men kke tyngre när jag kommer till mammas sista bok, får läsa den i hennes minne 

Ville nog inget med detta inlägg förutom att skriva av mig lite

• Svar på tråden Sorg gör konstiga saker med ens hjärna
  • burleskburkläsk

Fint det du gör men långt från en enkel bedrift.

Bra för sorgeprocessen men även en fin sak då ni hade detta tillsammans.

Lycka till med boken! 🤗

• Freddie K

Sorg och saknad är inte en lätt sak! Även den minsta saken kan verka ouppnåelig. Som ett berg som tornar upp sig. Jag tycker det är bra och fint av dig att fortsätta läsa boken, även om det är svårt. Det är ett sorgearbete och en process.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Jag)

Ja sorg kan verkligen ställa till det och hjärnan förknippar mycket med det sen som kan trigga. För tio år sedan hade jag ett oerhört tufft år med två självmord i familjen och under en lång period var jag totalt under isen. Lyssnade väldigt mycket på musik under den här perioden. Nu tio år senare kan jag inte ens tänka på de låtarna jag lyssnade mest på utan att få panikkänsla i kroppen. Det är vackra låtar men för mig är de för evigt förknippade med extremt dåligt mående. 

Svar på tråden Sorg gör konstiga saker med ens hjärna