• Anonym (Rädd)

Jag har varit hans älskarinna i 7 år.

Jag behöver perspektiv på min situation och ni får vara precis hur hårda ni vill. Ska försöka göra en lång historia kort. Han (och hon) blev bortgifta/tvångsgifta som 17 åringar. Idag är det 40 år och har alltså varit gifta länge och har 2 barn. Mig träffade han för 7 år sedan. Vi inledde en relation och jag accepterade situationen då det var en kravlös sådan och vad jag behövde då. 

Men tiden gick och vår relation blev djupare.

Han vill (säger att han inte kan) lämna på grund av barnen, det faktum att hon får hälften av allt som han verkligen slitit för och på grund av "snacket som kommer stå bli med besvikna föräldrar och släktingar". 

Nu står jag här och börjar vakna och känna att vad I hela friden är det jag håller på med? Jag är 36 år gammal. Har förlorat 7 av mina bästa år på en relation som aldrig kommer att bli mer. Men. Jag är fast. Så otroligt fast. Jag är livrädd för att lämna. Livrädd för att såra. Livrädd för vad jag ska ta mig till utan honom. Jag stannar fastän jag inte är helt säker på att jag vill det. Jag behöver perspektiv. Jag behöver höra någonting. Vadsomhelst.

• Svar på tråden Jag har varit hans älskarinna i 7 år.
  • Anonym (Hjärnkemi)

Har varit där. Jag skulle säga att detta handlar väldigt lite om honom och väldigt mycket om dig. Att jaga någon otillgänglig kan vara ett sätt att faktiskt, undermedvetet undvika en riktig, äkta och nära relation. Detta insåg jag efter lång tid. Nån typ av anknytningsstörning. Jag gick från besatt, mannen i mitt liv-tänk, till att tycka han var ett sorgligt, svagt svin som jag är lättad det inte blev något med. Jag skriver det igen. Det du går igenom har väldigt lite med honom att göra. 

• Olsdotter
    Anonym (Rädd) skrev 2025-03-18 19:39:30 följande:

Jag behöver perspektiv på min situation och ni får vara precis hur hårda ni vill. Ska försöka göra en lång historia kort. Han (och hon) blev bortgifta/tvångsgifta som 17 åringar. Idag är det 40 år och har alltså varit gifta länge och har 2 barn. Mig träffade han för 7 år sedan. Vi inledde en relation och jag accepterade situationen då det var en kravlös sådan och vad jag behövde då. 

Han vill (säger att han inte kan) lämna på grund av barnen, det faktum att hon får hälften av allt som han verkligen slitit för och på grund av "snacket som kommer stå bli med besvikna föräldrar och släktingar". 

Nu står jag här och börjar vakna och känna att vad I hela friden är det jag håller på med? Jag är 36 år gammal. Har förlorat 7 av mina bästa år på en relation som aldrig kommer att bli mer. Men. Jag är fast. Så otroligt fast. Jag är livrädd för att lämna. Livrädd för att såra. Livrädd för vad jag ska ta mig till utan honom. Jag stannar fastän jag inte är helt säker på att jag vill det. Jag behöver perspektiv. Jag behöver höra någonting. Vadsomhelst.

Har du barn? Annars brinner det i knutarna.

En man har utnyttjat det du ger i 7 år, utan att ge dig barn, trygghet eller trohet. 

Du är fast därför att du ligger med honom. Det skapar en anknytning hos dig. Börja dejta andra män, innan du gör någonting med din nuvarande "relation", och du kommer att skapa distans till den här mannen. När du skapat distans så ser du vad han har stulit från dig.
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (Hjärnkemi) skrev 2025-03-18 19:47:57 följande:

Har varit där. Jag skulle säga att detta handlar väldigt lite om honom och väldigt mycket om dig. Att jaga någon otillgänglig kan vara ett sätt att faktiskt, undermedvetet undvika en riktig, äkta och nära relation. Detta insåg jag efter lång tid. Nån typ av anknytningsstörning. Jag gick från besatt, mannen i mitt liv-tänk, till att tycka han var ett sorgligt, svagt svin som jag är lättad det inte blev något med. Jag skriver det igen. Det du går igenom har väldigt lite med honom att göra. 

Du träffade mig rakt i hjärtat. Tack för dina ord. Verkligen. 
  • Anonym (Rädd)
    Olsdotter skrev 2025-03-18 19:56:30 följande:
    Har du barn? Annars brinner det i knutarna.

En man har utnyttjat det du ger i 7 år, utan att ge dig barn, trygghet eller trohet. 

Du är fast därför att du ligger med honom. Det skapar en anknytning hos dig. Börja dejta andra män, innan du gör någonting med din nuvarande "relation", och du kommer att skapa distans till den här mannen. När du skapat distans så ser du vad han har stulit från dig.
    Jag har ett barn sedan tidigare och är nöjd med ett barn även om jag kanske tidigare drömt om fler men det är ändå något jag kan acceptera känner jag. 

Det skeva i det hela är att jag är "exklusiv honom". Det vill säga, om jag dejtade någon annan hade det av honom ansetts vars otrohet. Och jag är för svag för att säga till honom att jag vill dejta andra. Ja du hör ju hur trasigt det är. 

Men distans. Du har rätt. Jag behöver det. Tack!
  • Olsdotter
    Anonym (Rädd) skrev 2025-03-18 20:02:49 följande:
    Jag har ett barn sedan tidigare och är nöjd med ett barn även om jag kanske tidigare drömt om fler men det är ändå något jag kan acceptera känner jag. 

Det skeva i det hela är att jag är "exklusiv honom". Det vill säga, om jag dejtade någon annan hade det av honom ansetts vars otrohet. Och jag är för svag för att säga till honom att jag vill dejta andra. Ja du hör ju hur trasigt det är. 

Men distans. Du har rätt. Jag behöver det. Tack!
    Inte konstigt att han vill ha dig för sig själv. Just därför säger du ingenting om det till honom. Du har inga som helst skyldigheter mot den här mannen, däremot mot dig själv.
  • Anonym (Halo)

Går man in i leken så får man leken tåla. Någon som är upptagen är just upptagen, då är det upptaget. Skulle aldrig falla mig in att vara med någon upptagen. Jag har däremot blivit lurad någon gång av att de hävdat att de är singel, men så var det inte och jag drog direkt.

• Anonym (Rädd)
    Anonym (Halo) skrev 2025-03-18 20:18:11 följande:

Går man in i leken så får man leken tåla. Någon som är upptagen är just upptagen, då är det upptaget. Skulle aldrig falla mig in att vara med någon upptagen. Jag har däremot blivit lurad någon gång av att de hävdat att de är singel, men så var det inte och jag drog direkt.

Ja såklart. Du har helt rätt. Jag var medveten och gav mig in ändå. That's all on me och jag klandrar verkligen ingen annan än mig själv. 
  • cosinus

Om han skulle separera, skulle du vilja ha honom då?

Om du rannsakar dig själv, är han den du vill ha om du kunde få det. Med hela bagaget också som kommer?

Är svaret nej så avsluta och var tydlig med att det inte finns något han kan göra. Du är färdig. Att leva i ett gömt förhållande är inget som håller i längden. Det måste även han förstått.

Är svaret ja så är det kanske dags för ett ultimatum. Han måste välja. Han har haft 7 år på sig att tänka tanken. Han kan inte vara helt främmande för hur han skulle göra om shit hits the fan antingen i form av att det hade uppdagats eller att du lessnar.

Om du inte vet svaret på frågan. Säg att du behöver en paus. Det är förmodligen nyttigt för er båda.

• Anonym (Rädd)
    Olsdotter skrev 2025-03-18 20:15:31 följande:
    Inte konstigt att han vill ha dig för sig själv. Just därför säger du ingenting om det till honom. Du har inga som helst skyldigheter mot den här mannen, däremot mot dig själv.
    Tack så jättemycket för att du är rak och tydlig!
  • Anonym (Lämna!!!)
    Anonym (Rädd) skrev 2025-03-18 19:39:30 följande:

Herregud. LÄMNA!

Du bränner livet på att leva gömd i princip. Vad gör det mot barnet du har, som inte kan känna att det får en relation med mannen i ditt liv nu?

Vad gör du om du vaknar som 43-åring, inser att du hade velat få fler barn och tiden är slut pga att du lagt livet på att leva i självvalt utanförskap?
  • Lynx123

Men du behöver inte kasta bort en dag till av ditt värdefulla liv på den här personen.

Han har gett dig alla de klassiska ursäkterna för varför han är kvar i sitt äktenskap och har bergis också sagt till dig att hans fru inte förstår honom och hur de inte har det bra och bla bla bla. Det är så tröttsamt att höra dessa klicheer om och om igen.

Nu samlar du dig och kliver ut i resten av ditt.långa eller korta liv. Ta vara på det du har kvar.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Jag har varit hans älskarinna i 7 år.