Jag har varit hans älskarinna i 7 år.
Jag behöver perspektiv på min situation och ni får vara precis hur hårda ni vill. Ska försöka göra en lång historia kort. Han (och hon) blev bortgifta/tvångsgifta som 17 åringar. Idag är det 40 år och har alltså varit gifta länge och har 2 barn. Mig träffade han för 7 år sedan. Vi inledde en relation och jag accepterade situationen då det var en kravlös sådan och vad jag behövde då.
Men tiden gick och vår relation blev djupare.
Han vill (säger att han inte kan) lämna på grund av barnen, det faktum att hon får hälften av allt som han verkligen slitit för och på grund av "snacket som kommer stå bli med besvikna föräldrar och släktingar".
Nu står jag här och börjar vakna och känna att vad I hela friden är det jag håller på med? Jag är 36 år gammal. Har förlorat 7 av mina bästa år på en relation som aldrig kommer att bli mer. Men. Jag är fast. Så otroligt fast. Jag är livrädd för att lämna. Livrädd för att såra. Livrädd för vad jag ska ta mig till utan honom. Jag stannar fastän jag inte är helt säker på att jag vill det. Jag behöver perspektiv. Jag behöver höra någonting. Vadsomhelst.