VC vägrar ändra i journalen
Sökte för psykiska problem och läkaren jag träffade var den absolut sämsta jag någonsin träffat, och som kronan på gödselbingen ljög han hejvilt i journalen sen. VC vägrar ändra det, så vart vänder jag mig nu?
Sökte för psykiska problem och läkaren jag träffade var den absolut sämsta jag någonsin träffat, och som kronan på gödselbingen ljög han hejvilt i journalen sen. VC vägrar ändra det, så vart vänder jag mig nu?
betor lite på om det är rena fakta fel. Eller om har helt enkelt har en annan åsikt än dig.
betor lite på om det är rena fakta fel. Eller om har helt enkelt har en annan åsikt än dig.
Du har laglig rätt att göra ett eget tillägg till journalen. Dock inte säkert att de har en rutin för hur det går till, eftersom inte så många känner till den rättigheten, men stå på dig!
Mitt ex, för länge sen, hade också en usel läkare som skrev in nedsättande saker i journalen. Det var på sjukhuset, så det räckte med att hon kontaktade överläkaren. De tog inte bort det ur journalen, tror jag, men de mörkade det på nåt sätt så att inte framtida läkare ska läsa felaktigheterna.
IVO låter väl bra, om inte chefen för VC har huvvet på skaft.