• Anonym (V)

Solkräm känslig hud

Blir så trött. Har sammanlagt lagt 700kr på solkrämer för ansiktet men alla har gett mig utslag. Har väldigt reaktiv hud. Samtliga var tips från andra med känslig hud. 
    Det är ju så dyrt med produkter för känslig hud och man kan ju ej få pengarna tillbaka om man inte tål det. så blir som att slänga pengarna i sjön. 

Vill helst ha spf 50. 

Jag brukar ej använda. Gillar ej sol eller värme så håller mig mest undan vanligtvis. Men i sommar så blir det ett måste då jag fått ett jobbuppdrag som innebär att jag måste vara utomhus hela dagarna. 

Finns det någon här med överkänslig hud som hittat någon solkräm de tål?

• Svar på tråden Solkräm känslig hud
  • Anonym (Annat)

Den räknas nog inte som solkräm men har Spf 50, är ämnad för känslig hud ( efter behandlingar eller dyl men jag använder för att den är fet nog på vintern).

www.bangerhead.se/dermaceutic-k-ceutic-30ml&utm_medium=cpc&utm_campaign=p-se-shopping-all-products&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI-r_L156TjAMVU0KRBR10RTw7EAQYAyABEgLjI_D_BwE

• Anonym (Annat)

Länkar funkar visst aldrig för mig men googla Dermaceutic Kceutic.
    Dyr men skrollar man runt är den ofta nedsatt, ex på Bangerhead.

• Anonym (Derma)

Dermalogicas funkar på mig. Har suuuuperkänslig hud som reagerar på dom flesta krämer. 
    Dermalogicas produkter är dyra åt helvete men väldigt dryga och räcker länge. 

• Geminis

Dermaceutic K-Ceutic är det självklara valet för min del. 
    Den är lite speciell i konsistensen och behöver värmas lite med fingrarna innan man klappar in cremen når ansiktet fortfarande är fuktigt. 

Har du testat några av Vichys alternativ? 

• Anonym (Annat)

(Geminis) jag förstår vad du menar men jag tycker att den är kanon även under smink.

• Anonym (Alice)

Vilka har du testat som du vet inte fungerar? Kanske kan vara bra, bara så att man inte tipsar om nåt som ändå inte fungerar för dig.

Svar på tråden Solkräm känslig hud