• Anonym (Kvinna)

Han har nyligen kommit ut..

Var ute med en vän förut och där mötte vi min väns trevliga,snygga manlig bekant.Han blev intresserad av mig och jag kände något för honom.Men..dagen efter får jag info om att han nyligen kommit ut från fängelset!Kvinnomisshandel.Blev chockat ,har själv lämnat förut sådan relation och mår bättre nu.Nu hör han av sig och vi bor nära varandra..Svårt att undvika helt,men vill inte ha med honom att göra?

• Svar på tråden Han har nyligen kommit ut..
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-03-17 12:47:47 följande:
    Han har nyligen kommit ut..

Var ute med en vän förut och där mötte vi min väns trevliga,snygga manlig bekant.Han blev intresserad av mig och jag kände något för honom.Men..dagen efter får jag info om att han nyligen kommit ut från fängelset!Kvinnomisshandel.Blev chockat ,har själv lämnat förut sådan relation och mår bättre nu.Nu hör han av sig och vi bor nära varandra..Svårt att undvika helt,men vill inte ha med honom att göra?

Förstår inte problemet. Det är väl bara låta bli att ha kontakt med honom. Skriv bara att du inte är intresserad.
  • Fjäril kär

Skriv bara att du inte är intresserad.  Krångla inte till det. 
    Avsluta sen kontakten. Möts ni ute nånstans i nåt sammanhang så bara nicka hej åt honom. 

• KimLinnefeldt

Kan det vara så att du omedvetet dras till män som till en början verkar vara charmiga och initiativrika, för att sedan övergå till att bli kontrollerande och elaka?

Kanske skulle det vara bra för dig att gå i terapi och bli mer medveten om dina mönster.

• Anonym (Kvinna)
    KimLinnefeldt skrev 2025-03-17 14:48:52 följande:

Kan det vara så att du omedvetet dras till män som till en början verkar vara charmiga och initiativrika, för att sedan övergå till att bli kontrollerande och elaka?

Kanske skulle det vara bra för dig att gå i terapi och bli mer medveten om dina mönster.

Snarare dom dras till mig ,jag är rädd nu,eftersom jag kommer säkert se honom igen.Men klok som jag är så kollade jag upp hans dom redan dagen efter mötet.Kände att det kunde vara något konstigt.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (xxx) skrev 2025-03-17 12:51:48 följande:
    Förstår inte problemet. Det är väl bara låta bli att ha kontakt med honom. Skriv bara att du inte är intresserad.
    Hoppas att han accepterar detta.Det är inte självklart.Annars så träffar han ju någon annan stackars kvinna snart.Hur ska man veta allt liksom.
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-03-17 17:42:27 följande:
    Hoppas att han accepterar detta.Det är inte självklart.Annars så träffar han ju någon annan stackars kvinna snart.Hur ska man veta allt liksom.

Ni känner inte varandra, så varför skulle han fortsätta om du säger nej?

Och lämnar han dig inte ifred så anmäler du honom. Du kan även be din vän om hjälp. Vem berättade att han kom ut från fängelset precis?

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (xxx) skrev 2025-03-17 17:47:50 följande:

Ni känner inte varandra, så varför skulle han fortsätta om du säger nej?

Och lämnar han dig inte ifred så anmäler du honom. Du kan även be din vän om hjälp. Vem berättade att han kom ut från fängelset precis?

Jag googlade upp detta,kollar upp sånt alltid när jag träffar någon ,för min säkerhet,det viktigaste.
  • burleskburkläsk
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-03-17 17:51:35 följande:
    Jag googlade upp detta,kollar upp sånt alltid när jag träffar någon ,för min säkerhet,det viktigaste.
    Om din säkerhet är viktigast, skit I honom, stöter du på honom så säg bara att du har noll intresse!
  • Anonym (Kvinna)

Skrev allt detta bara för andra kvinnor att inte vara för naiva..ser verkligheten.

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-03-18 20:14:13 följande:

Skrev allt detta bara för andra kvinnor att inte vara för naiva..ser verkligheten.

Men ja,det har hänt mig och det känns jobbigt såklart.
  • burleskburkläsk
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-03-18 20:15:25 följande:
    Men ja,det har hänt mig och det känns jobbigt såklart.
    Beklagar vad du blivit dåligt behandlad!

Kan inte ens föreställa mig!
Svar på tråden Han har nyligen kommit ut..