• Anonym (Osäker)

Tolkar ni detta som ett avslut? Eller behöver hon bara en paus?

Jag och min bästa vän har tjafsat en del men vi har alltid löst saker och ting. Och så hände det en sak för typ 2 veckor sedan som gjorde att vi blev arga på varandra. Jag blev såpass arg så att blockerade henne på sociala medier och hon skrev på SMS flera gånger men jag svarade aldrig tillbaka.

Idag såg vi varandra på gymmet och det blev ganska stelt. Och det var en ganska konstig hälsning vi gjorde också. Vi sa inte hej med ord utan det var mer en nick med huvudet.

Jag ville ta steget och gå fram flera gånger men jag vågade inte riktigt. Även fast bollen var hos mig. Det var ju ändå jag som blockerade honom och struntade i att svara på hans SMS. 

Han gick förbi mig ett antal gånger på gymmet men han sa inget alls.  

När jag gymmade klart gick jag till omklädningsrummet för o hämta min jacka. Precis utanför står han och frågar mig om jag gymmat klart. Jag svarar ja. Han går in i omklädningsrummet och jag tänker inte så mycket på det utan går iväg för att ta på mig skorna.

Han kommer ut och kommer fram till mig medan jag tar på mig skorna. Han kommer med min necessär, och i den har jag lite hudprodukter, som jag hade glömt hos honom. Jag säger tack så mycket och han säger varsegod.

Han vänder sig om och börjar gå. Jag frågar honom om han kan komma och han gör det.

Jag frågar vad han har för planer ikväll.

Han svarar att han bara ska hämta mamma från jobbet men inget mer än så.

Jag frågar om han har lust för att komma hem till mig ikväll så vi kan prata ut.

Han svarar då att han inte har det ikväll men kanske en annan gång.

Jag svarar okej.

Han gör en konstig hejdå hälsning med armen liknande som hitler brukade göra och han säger hejdå. Sen vänder han sig om och går. Jag upplevde honom som lite kall.

Jag tyckte ändå det var moget av mig att fråga om han ville prata. Men nu ligger väl bollen hos honom? För han vet väl nu att jag vill reda ut saker.

Men så finns det en grej i mig som tror att det är avslut från hans sida. Och att han inte vill säga det för att inte såra mig. Och just därför sa han kanske en annan gång för att kunna förhala det..? 

Eller så behöver han helt enkelt tid.

Det är som en turbulent i mitt huvud.

Ska jag bara låta honom vara ifred nu?

Hur tolkar ni detta som hänt?

• Svar på tråden Tolkar ni detta som ett avslut? Eller behöver hon bara en paus?
  • Anonym (Osäker)

Det blev lite fel i början. Hon är ingen han utan det är en kille jag pratar om. Vet inte varför jag skrev hon och henne i början..

• Anonym (s)

Du har blockerat hn och ignorerat sms. Sen från ingenstans frågor du om hn vill prata... Du tänker då att han plötsligt ska vilja prata med dig? Som tror att hn är blockerad överallt för den delen...

• Anonym (Dramatiskt)

Om det är som jag tror (att ni är gay) så blir det ofta dramatiskt och överreaktioner. Det bästa är att ge saker tid att smälta, har ni blivit osams så pratar ni inte 3 dagar efter utan skjuter upp det till 3 veckor. Det blir så lätt fel för er, ni agerar i affekt och missförstånd om ni inte låter saker smälta och tänker igenom ordentligt.

Är ej gay själv men har flera gaybekanta i par i olika konstellationer och det blir dramatiskt. Det viktigaste är att inte agera i affekt och vänta innan man försöker reda upp något.  

• Lynx123

Personen är öppen till dialog så det är ju ett plus. Sedan beror det lite på varför ni blev osams i det första taget. 

• Anonym (Osäker)

Åhhh så jobbigt !

Jag har försökt ringa till honom. 2 gånger. Igår en gång och idag en gång. Men han har inte svarat.

Han har också av någon anledning valt att gymma andra tider. Varför vet jag inte. Kanske vill han inte se och prata med mig just nu? Han vet ju att jag alltid brukar gymma sen eftermiddag och det gjorde han också..

• Anonym (s)

Du har behandlat honom illa. Han har lämnat tillbaka dina saker. Släpp det.

• Anonym (Osäker)
    Anonym (s) skrev 2025-03-19 16:21:36 följande:

Du har behandlat honom illa. Han har lämnat tillbaka dina saker. Släpp det.

• Anonym (Signerad mig)
    Anonym (Osäker) skrev 2025-03-19 16:24:24 följande:

Det borde kunna gå att rädda, om det inte är något väldigt allvarligt ni bråkat om. Kanske om du är redo att be om ursäkt för din del i det hela. Han kanske bara behöver lite tid. 

Osams kan alla bli, det viktigaste är att våga be om ursäkt, och försöka diskutera varför det blev som det blev. 

Ge honom lite tid, men ge inte upp att försöka få till samtal.

Jag hoppas det går bra för er !🌺

• Anonym (Osäker)

Han svarade nu
    -Hej jag såg att du hade ringt. Hur mår du? Har det hänt nåt?

Svar på tråden Tolkar ni detta som ett avslut? Eller behöver hon bara en paus?