• Anonym (Linis)

Han är annorlunda irl

Jag dejtar just nu en kille som är världens finaste mot mig och när vi skriver med varann klickar vi verkligen och det känns som att jag har mött min själsfrände i honom. Men irl kommer han inte till sin rätt, han är tafatt och fumlig och tappar bort sig i meningar när vi pratar. Det blir stakigt och han är sjukligt nervös. När vi är fysiska med varandra märker jag ingenting av nervositeten utan han är sitt självsäkra jag och helt fantastisk. 

Vi har setts tre gånger nu totalt och jag vill verkligen att nervositeten ska släppa för honom, för om han bara skulle släppa fram sin verbala sida skulle han vara grym. Det är liksom jättesvårt att samtala med någon som knappt klarar av att svara på ens frågor. Jag kan ju inte tänka mig att han alltid är sån här med andra, så tänker att det är en fas som han kan ta sig igenom om han bara blir mer bekväm med mig. Vad kan jag göra för att hjälpa honom? Jag vill inte kasta bort det här som vi har, det känns alldeles för unikt. 

• Svar på tråden Han är annorlunda irl
  • Anonym (Olw)

Han verkar ju ändå vettig i det du beskriver. Njut av denna tid då han blir nervös och får höjd puls av att bara vara nära dig. Det lär inte vara för alltid.

• Anonym (H)

Gissar att han är både blyg och nervös och oerfaren. Han är rädd för att misslyckas. Det borde bli bättre med tiden. Du har ingen susning hur han är med andra?

• Mackan1978

Ge det tid, att man är nervös när man dejtar är normalt
    Det kommer att släppa.

• Fjäril kär

Gör INTE misstaget att börja komma med olika tips på avslappning eller börja påpeka hans beteende då detta kan skapa ÄNNU mer nervositet och kan kännas som att du kritiserar honom

Låt det bara vara. Med tiden kommer det släppa ju mer säkra ni blir på varandra. 

• Anonym (Linis)
    Anonym (H) skrev 2025-03-16 18:51:10 följande:

Gissar att han är både blyg och nervös och oerfaren. Han är rädd för att misslyckas. Det borde bli bättre med tiden. Du har ingen susning hur han är med andra?

Nej, ingen aning tyvärr, men han har asperger och det märks. Jag hoppas ju att det släpper men vet inte. Jag har jättestarka känslor för honom och i text har vi så givande diskussioner, så om det inte funkar att ha det irl kommer det tyvärr att påverka alldeles för mycket. Vårt utbyte var ju en stor anledning till att jag började känna såhär. Det gör mig verkligen ledsen. Jag vill att det ska funka och jag är så kär. 
Svar på tråden Han är annorlunda irl