• Anonym (Uppgiven)

Vart hittar man seriösa, mogna män?

Jag verkar vara en magnet för män som borde söka psykolog istället för partner. Vart hittar man seriösa, sjävständiga män där man inte kommer behöva peppa för att de mest grundläggande sakerna i hemmet ska bli gjorda? Som faktiskt förstår att man städar innan man tar hem en kvinna?

Jag är en kvinna på snart 35. Tre halvstora barn (mellanstadie-gymnasie) och vill hitta någon som är färdig med småbarnslivet, men drar som sagt mest till mig såna som verkar vara i behov av en mamma... exet sa det tom till mig, hur tacksam han är att jag lärt honom sånt hans föräldrar aldrig lärde honom.

• Svar på tråden Vart hittar man seriösa, mogna män?
  • Tow2Mater
    Anonym (Uppgiven) skrev 2025-03-16 21:47:19 följande:
    För att jag omöjligt kan veta hur de är innan vi pratat? Jag vet ju bara det de väljer att visa. Det är människor som kontaktar mig på nätet, inte folk i vardagen. Jag har allt som allt träffat TVÅ av dessa. Så att säga att jag gör det "igen och igen" är extremt överdrivet. Jag är social och svarar på de som verkar trevliga.
    Så alla de du inte träffat - hur vet du att de ska peppas för att de mest grundläggande sakerna i hemmet ska bli gjorda? Och att de inte förstår att man städar innan man tar hem en kvinna? Frågar du dem och de svarar att de inte gör detta?? Eler hur går en konsversation där detta framkommer, och då inte vill träffa dem alls?

Eller är det de hela TVå personer du träffat som råkat ha en låg tröskel för hur renligt de anser sina hem behöva vara?
  • Anonym (G)

Tror man behöver kyssa några grodor innan man hittar sin prins. Du är ju uppmärksam på män som uppvisar det beteendet. Tror faktiskt att det råder en epidemi av såna män just nu tyvärr. Det är säkert en jämn spridning över utbudet. 

• Anonym (G)

Vuxna män med vuxna värderingar är inte singlar särskilt länge. De kvinnor som hittar en sån håller nog fast i honom för glatta livet.

• Anonym (Singel)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2025-03-16 21:54:32 följande:

Knappt någon som håller sig till det jag frågar och istället bara vill hacka på mig för sina egna mer eller mindre bisarra slutsatser, så jag lämnar tråden.

Du har fått massor med svar i relevans till det du frågat.
    Du har målat in dig i ett hörn och gör nog bäst i att lämna tråden.
    Givet din ovilja att ta till dig råd och information så lär du fortsätta på inslagen linje.
    Lycka till!
  • Anonym (Pappa till tre barn)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2025-03-16 11:11:11 följande:
    Vart hittar man seriösa, mogna män?

Jag verkar vara en magnet för män som borde söka psykolog istället för partner. Vart hittar man seriösa, sjävständiga män där man inte kommer behöva peppa för att de mest grundläggande sakerna i hemmet ska bli gjorda? Som faktiskt förstår att man städar innan man tar hem en kvinna?

Jag är en kvinna på snart 35. Tre halvstora barn (mellanstadie-gymnasie) och vill hitta någon som är färdig med småbarnslivet, men drar som sagt mest till mig såna som verkar vara i behov av en mamma... exet sa det tom till mig, hur tacksam han är att jag lärt honom sånt hans föräldrar aldrig lärde honom.

Mer mogna och ansvarstagande män skaffar ofta barn rätt sent i livet i förhållande till dig. Så de i din egen ålder har oftast småbarn eller så är de singel av någon anledning. Det blir nog lättare om du letar efter en man som är runt 10 år äldre än dig.
  • Anonym (G)
    Anonym (Pappa till tre barn) skrev 2025-03-17 12:16:20 följande:
    Mer mogna och ansvarstagande män skaffar ofta barn rätt sent i livet i förhållande till dig. Så de i din egen ålder har oftast småbarn eller så är de singel av någon anledning. Det blir nog lättare om du letar efter en man som är runt 10 år äldre än dig.
    Skulle nog påstå att en 45-åring är mer i riskzonen för att vilja bli omhändertagen av en kvinna. 
  • Dr Nail
    Anonym (G) skrev 2025-03-17 12:26:56 följande:
    Skulle nog påstå att en 45-åring är mer i riskzonen för att vilja bli omhändertagen av en kvinna. 
    Varför?
  • Anonym (G)
    Dr Nail skrev 2025-03-17 13:39:19 följande:
    Varför?
    Det tillhör en generations kultur, gen x med utslagsområde är på det sättet. Vet inte varför männen har blivit på det sättet. Passiva, inkapabla och tjatiga.

Stora drag naturligtvis. Finns också män som är ansvarsfulla i relationen med en kvinna. De är inte singlar dock.
  • Dr Nail
    Anonym (G) skrev 2025-03-17 14:07:05 följande:
    Det tillhör en generations kultur, gen x med utslagsområde är på det sättet. Vet inte varför männen har blivit på det sättet. Passiva, inkapabla och tjatiga.

Stora drag naturligtvis. Finns också män som är ansvarsfulla i relationen med en kvinna. De är inte singlar dock.
    Det är pga gen x-are är kända som den lata generationen som aldrig uträttade nåt. Det omfattar även kvinnorna lika mycket btw
  • Anonym (G)
    Dr Nail skrev 2025-03-17 14:34:02 följande:
    Det är pga gen x-are är kända som den lata generationen som aldrig uträttade nåt. Det omfattar även kvinnorna lika mycket btw
    Kanske det, alla har blivit latare på något sätt. Kvinnornas lathet verkar yttra sig på det sättet att de inte vill omhänderta de lata männen. Det är ju rimligt. De har ju sett sina mödrars generation som arbetat ihjäl sig både hemmavid och på arbetet.

Därför känner väl dessa kvinnor en avsmak för att hamna i samma fälla som deras mödrar och reagerar instinktivt när de märker en man som vill bli deras "barn".
  • Anonym (Dam)

Svårt att hitta..men ibland kanske någon har tur!

• Core

Män som kvinnor med svårigheter att hitta rätt behöver ibland titta sig i spegeln och fråga sig: vad har jag att erbjuda den partner jag söker?

jag säger inte på något sätt att det är fel på dig, men det är oerhört lätt och vanligt att peka på brister hos de man träffat, istället för att fråga sig varför man inte drar till sig rätt person. 

• Anonym (Mx)

Även män vill ha vettiga kvinnor, och det är inte alla. Så ibland blir det svårt att hitta någon.

Svar på tråden Vart hittar man seriösa, mogna män?