• Anonym (Jane)

Han förnekar att han gjorde slut

Behöver samarbeta med mitt ex på grund av att vi har barn ihop. Men han har byggt upp en egen verklighet.
    han flyttade ut och lämnade mig.
    han vände helt efter att ha varit kärleksfull och att vi haft barn barn ihop Levt ihop i 6 år.
    plötsligt är ?vi helt olika? , ?funkar inte? , ?tänker på helt olika sätt? jag ?kräver mycket? etc för jag vill ha en dialog kring relationen. 

då flyttade han och säger att det var ett gemensamt beslut eftersom att vi inte funkade ihop. Jag blir så arg av detta. 

jag lever ett väldigt konstigt liv och hatar att vara singel mamma. Det känns så trasigt och han förnekar allt. 

hur hantera detta? Tar upp med honom att han inte kan förneka verkligheten . Då är jag ?emotionell? ?kan inte hantera mina känslor? behöver ?Jobba på mig själv?

• Svar på tråden Han förnekar att han gjorde slut
  • Anonym (M)

Men varför lägga energi på just det? Det spelar väl ingen roll vad han tycker, du vet ju själv att det var han som lämnade dig, och det vet han också innerst inne. 

Fokusera på ditt eget liv och mående istället. 

• Anonym (Mia)

Tyvärr är det ingen idé att prata med ditt ex. Han förvrider verkligheten och vill få med dig på det. Det bästa du kan göra är att hantera dina känslor och bygga din självkänsla. Det låter onekligen som att det var bra att han lämnade då han inte verkar vara en bra person. Sörj, bli arg och gå vidare. Så jäkla fruktansvärt jobbigt men en dag vaknar du och är ur det värsta. Men ändra honom har du noll möjlighet till så bara släpp han.

• Fjäril kär

Dina känslor är ditt ansvar. Han är inte skyldig att reda ut ditt känsloliv och i synnerhet inte när han gjort slut och flyttat.

Du måste acceptera läget helt enkelt.

Att ni måste prata om barnen är givet men det har ingenting att göra med varför han lämnade dig. 

Slut betyder slut. 

• Dexter dot com

Det finns ju ingen anledning att lägga energi på detta! Det är hans uppfattning och hans rätt att tycka/tro detta även om du är av en annan uppfattning. Släpp det och lägg din energi på att skapa ett bra liv och ett bra samarbete runt barnet.

• AlterEgon

kognitiv dissonans. Genom att skriva om historien, så uppnår han balans med självbild och det han gjort och orsakerna runt detta.

Jag har själv upplevt detta med mitt ex, och när jag konfronterat med skriftliga bevis, bankutdrag o.s.v, så blir hon tokig.

Jag har släppt alltihopa, då det inte är värt att ha rätt i efterhand. Man kan inte ändra det förgångna, bara framtiden.

• Lynx123

Spelar egentligen ingen roll hur han ser på saken. Fokusera på det du trivs med, vänner, intressen erc. Det blir bättre när du släpper exet.

Svar på tråden Han förnekar att han gjorde slut