Dum och outbildad och feg
Jag vågar inte gå tillbaka till skolan. Jag är snart 30 och har inga betyg alls. Jag slutade i princip gå i skolan i 4an, något ingen reagerade på. Jag gick bara på lektioner jag själv tyckte var interssant eller jag tyckte om läraren. När jag gick ut nian hade jag fem betyg som förvisso alla var A och 80% frånvaro. Gymnasiet gick jag inte alls.
Jag känner mig dum och outbildad, men samtidigt är jag för feg för att göra något. Jag bara ser framför mig hur jag kommer misslyckas och bli hatad av fler lärare och skit. Ibland önskar jag att jag kunde gå om hela skolan från start och lära mig allt jag borde kunna. Jag önskar att jag kunde ha alla böcker och lukta och klottra anteckningar i. Jag tycker inte om att jobba på/med datorn. Jag önskar också att någon bara kunde tala om för mig att "nu gör vi det här", som i skolan, jag antar att det är ett uttryck av min egen vilsenhet i livet, jag känner mig ibland som ett löv i vinden.
Kan man köpa skolböcker? För grundskolan? Från början? Kan man gå till kommunen och säga "nu har jag läst hela grundskolan själv, vad ska jag göra för att få betyg?" Och lika för gymnasiet?