• Agdaa

Vem betalar frakten på Vinted?

Köparen eller säljaren?
    De verkar ha nåt eget system med qr-kod för frakt men fattar inte vem som får betala ;o

Det står inte ens med när man köper så antar att säljaren fixar?

• Svar på tråden Vem betalar frakten på Vinted?
  • Anonym (l)

Du betalar ju för frakten när du köper vilket står en tydlig summa på varan sida och när du betalar. Säljaren laddar hem en qrkod som denne kan scanna hos ombud för en fraktettikett att sätta på paketet.

• Agdaa

Som säljare kan jag inte se var man lägger in nåt belopp för frakt

• Anonym (l)
    Agdaa skrev 2025-03-21 21:27:05 följande:

Som säljare kan jag inte se var man lägger in nåt belopp för frakt

Nej, du väljer storlek på förväntat paket när du lägger upp varan. Du kan se på varans sida vad minsta fraktkostnad är men det beror på vad köparen väljer. Inget att bekymra sig om.
  • Agdaa

Men kan inte se det själv på egen annons, ser ju ut som jag ska betala eftersom det står 0

• Anonym (l)
    Agdaa skrev 2025-03-22 12:58:16 följande:

Men kan inte se det själv på egen annons, ser ju ut som jag ska betala eftersom det står 0

Jag kan se det själv på mina. Står detta under annonstexten "
    Leverans
    från 29,00 kr"
  • Anonym (l)

Du kan annars gå in på vilken annons som helst och kolla...

• Agdaa

Ja på andras annonser kan jag se men inte på mina.
    Dessutom står det minst 47 kr i frakt för minsta paketet men på postnords sida står det att minsta beloppet är 22 kr.
    Har valt lägsta paketet men blir ändå 47 kr men kan som sagt inte se det i annonsen någonstans och man betalar ju bara beloppet som står i annonsen och betalar väl inte det efteråt antar jag

• Anonym (l)
    Agdaa skrev 2025-03-24 15:25:30 följande:

Ja på andras annonser kan jag se men inte på mina.
    Dessutom står det minst 47 kr i frakt för minsta paketet men på postnords sida står det att minsta beloppet är 22 kr.
    Har valt lägsta paketet men blir ändå 47 kr men kan som sagt inte se det i annonsen någonstans och man betalar ju bara beloppet som står i annonsen och betalar väl inte det efteråt antar jag

Jag ser på mina utan problem som sagt. Inte exakt summa då köparen kan göra sina egna val.

Bor du inte i Sverige? Det är väldigt olika vad frakten är mellan olika länder men just 47 låter högt för Sverige. Postnords sida?

Svar på tråden Vem betalar frakten på Vinted?