Anonym (Trasdockan) skrev 2025-03-19 11:08:00 följande:
Jag vill inte kalla honom svin, den jag hade ett förhållande med innan exmannen var ett svin!
Jag kan inte tänka mig att vara med någon ny, men han bara skuttade vidare in i nästa famn. Det kanske är det som sårar? Jag var så lätt att byta ut. Eller är det ett skadat ego?
Det känns ärligt som att jag aldrig någonsin kommer kunna träffa någon igen. Jag förstår ju att det är den skadade delen av mig som känner så, som vill skydda mig. Men tänk om det stämmer? Tänk om jag aldrig någonsin kommer få vara nära någon igen?
Hur länge har du varit singel?
Det är ganska vanligt att mannen efter en skilsmässa snabbt hittar en ny partner, snabbare än vad kvinnan gör. Ibland är det inte så lyckat, det finns t.o.m. de som varnar kvinnor att ingå förhållanden med alldeles nyskilda män.
Bra om du inriktar dig på att hela dig själv och hitta en balans i din egen tillvaro, innan du börjar leta efter någon ny. Speciellt om du nu kommer att vara sjuk ett tag. Tillåt dig att bli stark i din egen tillvsro.
Din ex-man blev nog sårad av att du ville skiljas, men kanske har han lite narcissistiska drag också?
Låt inte honom definiera ditt värde! Men visst är det synd att han inte vill samarbeta!
När du känner dig i balans och vill börja leta, så tycker jag att dejting-sajten Mötesplatsen är met seriös. Där kan man till och med verifiera sin profil med bank-ID. Det är bara Mötesplatsen som ser din verifiering, men de markerar din profil med "verifierad idrntitet".