Anonym (NoFriends) skrev 2025-03-15 07:57:01 följande:
Ja jag är dålig på relationsskapande. Jag har däremot inte svårt att hålla sociala samtal och sådant. Pratar med folk hela tiden på jobbet. Men att verkligen komma nära är jag inte bra på.
Anonym (Juli) skrev 2025-03-15 07:07:23 följande:
Har du haft vänner tidigare men av något skäl förlorat dem (flytt, dödsfall etc), så behöver det inte hindra dig från att träffa en partner. Har du däremot aldrig haft en vän tror jag att du i första hand ska jobba på den fronten och lära dig hur man knyter an till andra människor.
Men, som sagt, om du har förmåga att ta kontakt, bygga relation och knyta an till andra, sä tror jag absolut att du kan hitta en partner trots att du just nu saknar vänner.
Om du känner att du nog har svårt att få kontakt med andra. Be vården om hjälp med det. Det kan ha orsaker som man kan jobba med.
Ja jag har haft vänner tidigare. Men folk har flyttat, skaffat barn och man har växt ifrån varandra. Jag har inget stort behov av vänner heller, men jag vill ha någon att mysa med en lördagskväll :/
Då är det väl inte så konstigt att du inte har en flickvän heller, eller hur? Svårighetsgradsmässigt så ligger skaffa en relation med en flickvän högre upp än skaffa vänner.
Så om du inte har vänner är det det ett symptom på att du inte har talang för relationsskapande.
Andelen vänner har egentligen inte med saken att göra, förstår du. Kan möjligen skrämma bort en del tjejer för att de snappar upp attDet är ett tecken på dålig på relationsskapande. Ett förhållande är ju en social interaktion med en annan människa.
Så om du vill skaffa en flickvän kanske du ska öva på relationsskapande (skaffa vänner)