• Anonym (ensamvarjehelg)

Ensam i helgen igen, vad göra?

Jag är ensam som vanligt och det svider som mest över helgen. Vad kan man hitta på som ensam i Stockholm? Skulle ju vilja vara med någon men har ingen att ringa tyvärr :(

• Svar på tråden Ensam i helgen igen, vad göra?
  • Anonym (vad som helst.)

I Stockholm är det ju nästan svårt att vara ensam. Och det är omöjligt att vara sysslolös om man inte väljer att vara det. Här finns så mycket att göra att du inte hinner allt på en livstid, särskilt som det händer massa nytt hela tiden.

Jag kan återkomma med lite förslag efter jag ätit lunch.

• Anonym (M)
    Anonym (vad som helst.) skrev 2025-03-14 12:59:07 följande:

I Stockholm är det ju nästan svårt att vara ensam. Och det är omöjligt att vara sysslolös om man inte väljer att vara det. Här finns så mycket att göra att du inte hinner allt på en livstid, särskilt som det händer massa nytt hela tiden.

Håller bara delvis med. Man kan vara fruktansvärt ensam även i en storstad. Däremot knappast sysslolös. Man kan gå på museum, konserter, ut och äta glass i solen, ta en båttur, ut till något naturreservat, you name it. 

Vad är du intresserad av TS? 

• Anonym (ensamvarjehelg)
    Anonym (vad som helst.) skrev 2025-03-14 12:59:07 följande:

Ser fram emot det.
    Anonym (M) skrev 2025-03-14 13:27:23 följande:

Håller bara delvis med. Man kan vara fruktansvärt ensam även i en storstad. Däremot knappast sysslolös. Man kan gå på museum, konserter, ut och äta glass i solen, ta en båttur, ut till något naturreservat, you name it.

Konserter finns inte så många för tillfället. Museum har jag ju bott i Stockholm så länge att jag sett allt intressant typ.

Jag gillar det mesta, men kanske inte biblotek och sånt xD
  • Anonym (M)
    Anonym (ensamvarjehelg) skrev 2025-03-14 15:13:17 följande:
    Ser fram emot det.
    Anonym (M) skrev 2025-03-14 13:27:23 följande:

Konserter finns inte så många för tillfället. Museum har jag ju bott i Stockholm så länge att jag sett allt intressant typ.

Jag gillar det mesta, men kanske inte biblotek och sånt xD
    De flesta museum varierar utställningar hela tiden så om du var på Fotografiska för 3 år sedan så är det inte samma som idag. Det finns stadsvandringar också, träna inför ett motionslopp, ta en kikare och leta efter vårfåglarna som börjar komma,.  Det är inte kul att vara ensam, det vet jag själv, men det lindrar genom att hålla sig sysselsatt och så aktiv som man kan.
Svar på tråden Ensam i helgen igen, vad göra?