Anonym (Suck) skrev 2025-03-14 15:33:35 följande:
Det där var lite intressant. För min tjej pratar alltid om vilka personlighetsstörningar hennes tidigare killar haft. Kanske så har det varit helt vanliga killar och det är hon som har "störningen"...
Vet du om de tidigare killarna har haft fastställda diagnoser eller om hon själv hittar på dessa diagnoser? För det är ju inte omöjligt att hon kan ha dragit till sig instabila killar som det varit ständiga konflikter med, där de liksom var "jämlika" i konfliktsökandet, och nu när hon lever med dig så är det hon som står för att skapa konflikter?
Eller så kanske hon levt med helt vanliga killar men letat en massa fel hos dem.
Min ex-pojkvän var jag visserligen bara "ihop" med, eller rättare sagt dejtade, i bara sådär 3,5 veckor men under den tiden hade han redan hunnit "diagnosticera" mig med både borderline, djup depression och "grav autism" pga att jag var lite blyg och blev ledsen när han hela tiden bråkade med mig. Det är väl inte så konstigt att jag blev mer och mer tystlåten när han klagade så mycket på mig vad jag än gjorde.
Det finns ju också en känd mörderska som kallade sitt mordoffer "narcissist" och "psykopat" innan mordet. Lätt projicering där vill jag tro...