• Anonym (A)

Någon mer med influensa?

Som rubriken lyder? någon mer som ligger hemma med en dryg influensa. Är inne på dag 9 och jag är så trött och öm i hela kroppen. Inte tagit febernedsättande på drygt 24h men är livrädd att febern ska komma tillbaka pga orkar inte vara sjuk mer 😅 

hjälper inte heller att jag har tenta och många andra obligatoriska moment i skolan näst vecka.. 🙈 

låt oss beklaga oss 😅 

• Svar på tråden Någon mer med influensa?
  • Sonora

Då har jag kommit lindrigt undan. Lite svårt att sova (kliar i halsen) Lätt feber. på dagarna uppe som vanligt med vanliga sysslor. Passar på att möblera om nu när jag är hemma , imorgon tillbaka till kneget.Svårt att tro att de blir värre nu efter tre dagars relativt ok-läge.

• Anonym (d)

Jag är också sjuk men har släpat mig till jobbet ändå.
    Gjorde en deal med chefen så kan sluta tidigare bara jag slutför vissa viktiga arbetsuppgifter.

Helt sänkt, lägger mig och sover fem, sex timmar när jag kommer hem. (Nu ska jag gå och lägga mig.)
    Vaknar och går och borstar tänder och lägger mig igen och sover tills klockan ringer.

Borde väl eg stanna hemma men... nä.

• Anonym (jag med)

Jag har varit beyond deckad i två veckor. I princip medvetslös. På nivå att min partner till och med både tagit obetald semester och ringt flera gånger till 1177 och rådgjort om huruvida jag borde tas till sjukhuset. Jag har ett vagt minne av att ha gått på toa en gång på två veckor. Kan inte minnas om jag ätit något, partnern säger att han fått i mig lite glass. Igår var första dagen jag var riktigt medveten.

• TvillingmammaVästgöte
    Anonym (d) skrev 2025-03-13 12:34:09 följande:

Jag är också sjuk men har släpat mig till jobbet ändå.
    Gjorde en deal med chefen så kan sluta tidigare bara jag slutför vissa viktiga arbetsuppgifter.

Helt sänkt, lägger mig och sover fem, sex timmar när jag kommer hem. (Nu ska jag gå och lägga mig.)
    Vaknar och går och borstar tänder och lägger mig igen och sover tills klockan ringer.

Borde väl eg stanna hemma men... nä.

Går du til jobbet med influensa och smittar kollegor? Kan du inte jobba hemifrån? 
  • Anonym (d)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-03-13 12:51:43 följande:
    Går du til jobbet med influensa och smittar kollegor? Kan du inte jobba hemifrån? 
    Jag är inte nära några kollegor och kan inte jobba hemifrån.
  • Anonym (A)
    Anonym (jag med) skrev 2025-03-13 12:47:41 följande:

Jag har varit beyond deckad i två veckor. I princip medvetslös. På nivå att min partner till och med både tagit obetald semester och ringt flera gånger till 1177 och rådgjort om huruvida jag borde tas till sjukhuset. Jag har ett vagt minne av att ha gått på toa en gång på två veckor. Kan inte minnas om jag ätit något, partnern säger att han fått i mig lite glass. Igår var första dagen jag var riktigt medveten.

Åh fy! Krya på dig! 

jag har varit på vc 3 ggr pga kunde inte andas och ovanpå det så har båda barnen varit sjuka (mini fick antibiotika mot öroninflammation) och äldsta är fortfarande dålig.. 

och nu har jag känningar av UVI.. undrar när skiten ska försvinna 

någon som sitter på några huskurer som kan lindra??

• Anonym (A)
    Sonora skrev 2025-03-13 12:33:46 följande:

Då har jag kommit lindrigt undan. Lite svårt att sova (kliar i halsen) Lätt feber. på dagarna uppe som vanligt med vanliga sysslor. Passar på att möblera om nu när jag är hemma , imorgon tillbaka till kneget.Svårt att tro att de blir värre nu efter tre dagars relativt ok-läge.

Vad skönt att du kommit lindrigt undan! 
Svar på tråden Någon mer med influensa?