Partner planerar allt själv
Jag och min partner har ett barn tillsammans på under 2 år.
Jag har däremot en utmaning och det är att min partner jämt gör som han själv vill.
Vill ha gå på en fotbollsmatch eller konsert så bokar han bara in detta. Utan att fråga om jag har arbete eller liknande den dagen eller tiden.
Detta sker hela tiden. Han bara gör och sedan ska jag lösa saker med barnvakt efter det. Jag påtalade detta så sent som för någon vecka sedan. Att han behöver fråga mig i förväg om det funkar när han ska göra något?. Sedan någon dag senare så har han återigen bokat in en aktivitet där han ska gå hemifrån klockan 17 och jag slutar jobbat 17:30, detta är tydligt i mitt schema?. Vem som ska ta hand om vårt lilla barn har han inte tänkt på. Men han fixar aldrig med barnvakt.
Frågan är vad det är för fel? Kan detta tyda på någon form av diagnos. Han förstår verkligen inte trots parterapi.
När han uttryckte nyligen att han ville gå på en konsert så svarade jag att jag velat gå på bio i 4 månader nu men inte fått tid till detta och att det var viktigt för mig att göra detta snart. Han sa okej och sedan va bara nästa fråga om det var okej att han bokade in konserten den 20e mars då. Sedan har han ignorerat helt det om mitt biobesök.
Jag får aldrig boka in något och när jag väl har bokat in saker, betalat för att gå, då bestämmer han att han ska jobba över flera timmar på jobbet helt okommenterat. Ringer jag och frågar var han är så är jag dum som inte är förstående.