• Anonym (Långa kramar)

Är det här väldigt konstigt eller fullt normalt?

Jag har känt en man länge genom våra företag. Vi ses på hans företag ibland och hörs några gånger per år och har alltid haft en bra och vänlig relation. Det senaste året har vi börjat kramas när vi ses och det gjorde vi nu också.

Men igår var kramarna både när jag kom och gick jättelånga och innerliga eller vad jag nu ska kalla det. Hela kropparna möttes och vi kramades hårt båda gångerna och om jag nu ska försöka uppskatta tiden så varade kramarna säkert uppemot 20 sekunder. Det hände på hans företag inför anställda som säkert såg det och där hans barn även jobbar och alltså kunde se det också om dom råkade gå förbi. Jag upplevde det som att vi båda ville kramas på det sättet så det var inte så att någon av oss tvingade sig på den andra. Eller jag hoppas att han inte tänkte så om mig haha.

Jag var där i ett ärende som inte hade med just honom att göra men vi stod och pratade i en halvtimme och han frågade jättemånga frågor som rörde privata ämnen. Vi pratade ingenting alls om jobbet.

Idag så har jag nästan ångest om jag har gjort bort mig på något sätt genom att ge honom en lång, varm kram och helt klart visat honom att jag var glad att se honom. Borde jag skämmas för det här av någon orsak?

• Svar på tråden Är det här väldigt konstigt eller fullt normalt?
  • Anonym (Fishy)
    Anonym (Långa kramar) skrev 2025-03-12 21:52:53 följande:
    egentligen förstår jag inte hur vår civilstatus skulle påverka hur vårt sätta att vara med varandra tolkas.
    Självklart tolkas det på olika sätt. Du kan inte på allvar mena att det inte hade börjat pratas om två gifta personer plötsligt står och kramas lääääänge med varandra efter ett möte.
  • Anonym (Långa kramar)
    Anonym (Fishy) skrev 2025-03-12 22:01:23 följande:
    Självklart tolkas det på olika sätt. Du kan inte på allvar mena att det inte hade börjat pratas om två gifta personer plötsligt står och kramas lääääänge med varandra efter ett möte.
    Tolkas av er som bara har i uppgift att bry er om oss två och ingen annan menar jag. Säkert finns det kanske någon som spekulerar om dom nu ens la märke till det. Kanske. Reagerar verkligen omgivningen om en kram är längre än "normala" kramar mellan två personer? Och isf är det ju han som har "problem" eftersom att det är hans företag, hans anställda, hans barn som kan ha sett något.
  • Jemp
    Anonym (Långa kramar) skrev 2025-03-12 21:58:35 följande:
    Pinsamt har jag väl aldrig skrivit att det är? Jag skrev bara att hans anställda och barn kunde se det. Var är det olämpliga då ingen vet vad vi pratade om mer än att dom kan ha sett att vi pratade länge och kanske såg oss kramas? Och jag tror väl inte att någon annan skulle ha tänkt så mycket om kramarna? Tänker man verkligen på om någon annan kramas eller analyserar det som åskådare?

Du tänker uppenbarligen såpass mycket på det så det ansågs vara värt att nämna i din ångest en dag senare. 

Jag är i en relation och kan både krama och prata med personer av motsatt kön. Men kanske främst dina reflektioner och sätt att beskriva antyder att det här är något mer. 

• Anonym (Långa kramar)
    Jemp skrev 2025-03-12 22:17:22 följande:

Du tänker uppenbarligen såpass mycket på det så det ansågs vara värt att nämna i din ångest en dag senare. 

Jag är i en relation och kan både krama och prata med personer av motsatt kön. Men kanske främst dina reflektioner och sätt att beskriva antyder att det här är något mer. 

Som jag försökt få fram så vill jag bara veta om det kanske är något utöver det vanliga i vår relation (i brist på bättre ord)? Tolkar ni det som att det finns intresse från mitt, hans, bådas sidor? Tolkar ni det som att han tror att jag är intresserad? Eller kanske att han är intresserad av mig?  Eller tolkar ni det som en helt vanlig affärsrelation mellan två personer som uppenbarligen kommer bra överens?
  • Jemp
    Anonym (Långa kramar) skrev 2025-03-12 22:35:12 följande:
    Som jag försökt få fram så vill jag bara veta om det kanske är något utöver det vanliga i vår relation (i brist på bättre ord)? Tolkar ni det som att det finns intresse från mitt, hans, bådas sidor? Tolkar ni det som att han tror att jag är intresserad? Eller kanske att han är intresserad av mig?  Eller tolkar ni det som en helt vanlig affärsrelation mellan två personer som uppenbarligen kommer bra överens?
    Ja. Precis som jag har skrivit. 
  • Anonym (Långa kramar)
    Jemp skrev 2025-03-12 22:37:32 följande:
    Ja. Precis som jag har skrivit. 
    Uum vad? Det är inte normalt? Det finns intresse från bådas sidor?

Nu tror jag att jag fattar vad du menar. Jag menade angående min småångest om jag har gjort något fel och pinsamt inför honom, om han tycker det. Om hans anställda tycker och tänker något så är det hans problem, inte mitt om jag ska vara krass.
  • Jemp
    Anonym (Långa kramar) skrev 2025-03-12 22:47:51 följande:
    Uum vad? Det är inte normalt? Det finns intresse från bådas sidor?

Nu tror jag att jag fattar vad du menar. Jag menade angående min småångest om jag har gjort något fel och pinsamt inför honom, om han tycker det. Om hans anställda tycker och tänker något så är det hans problem, inte mitt om jag ska vara krass.
    Du har citerat när jag skriver att det verkar vara mer än vänskap, frågar igen om det verkar vara känslor inblandat och nu en tredje gång?

Ja, det låter som intresse finns. Därför är det relevant huruvida ni är singlar. Du skriver själv att ni båda verkade trivas med situationen, så varför skulle det vara fel eller pinsamt? Åtminstone om ni är singlar båda två?
  • Anonym (M)
    Anonym (Långa kramar) skrev 2025-03-12 21:58:35 följande:
    Pinsamt har jag väl aldrig skrivit att det är? Jag skrev bara att hans anställda och barn kunde se det. Var är det olämpliga då ingen vet vad vi pratade om mer än att dom kan ha sett att vi pratade länge och kanske såg oss kramas? Och jag tror väl inte att någon annan skulle ha tänkt så mycket om kramarna? Tänker man verkligen på om någon annan kramas eller analyserar det som åskådare?
    Varför frågar du här om du sedan inte vill ha svar, utan tycker det ni gjorde var normalt?
  • Anonym (?)
    Anonym (Långa kramar) skrev 2025-03-12 19:59:12 följande:
    Är det här väldigt konstigt eller fullt normalt?

Jag har känt en man länge genom våra företag. Vi ses på hans företag ibland och hörs några gånger per år och har alltid haft en bra och vänlig relation. Det senaste året har vi börjat kramas när vi ses och det gjorde vi nu också.

Men igår var kramarna både när jag kom och gick jättelånga och innerliga eller vad jag nu ska kalla det. Hela kropparna möttes och vi kramades hårt båda gångerna och om jag nu ska försöka uppskatta tiden så varade kramarna säkert uppemot 20 sekunder. Det hände på hans företag inför anställda som säkert såg det och där hans barn även jobbar och alltså kunde se det också om dom råkade gå förbi. Jag upplevde det som att vi båda ville kramas på det sättet så det var inte så att någon av oss tvingade sig på den andra. Eller jag hoppas att han inte tänkte så om mig haha.

Jag var där i ett ärende som inte hade med just honom att göra men vi stod och pratade i en halvtimme och han frågade jättemånga frågor som rörde privata ämnen. Vi pratade ingenting alls om jobbet.

Idag så har jag nästan ångest om jag har gjort bort mig på något sätt genom att ge honom en lång, varm kram och helt klart visat honom att jag var glad att se honom. Borde jag skämmas för det här av någon orsak?

Ja, det är lite konsigt
    Nej, du behöver inte skämmas

Undrar du över något annat?
  • Anonym (?)
    Anonym (Långa kramar) skrev 2025-03-12 22:35:12 följande:
    Svaret på om intresse finns från din sida vet du

Han har någon form av intresse av dig

Nej, det är troligvis inte en helt vanlig affärsrelation mellan två personer som kommer bra överens 
  • Ascendere

Bara läst TS.

Ja, det är helt normalt att två personer träffas genom jobbet och det uppstår attraktion. 
    För det är vad som händer här, det är naivt att hävda något annat.

• Anonym (Långa kramar)
    Anonym (M) skrev 2025-03-13 06:42:39 följande:
    Varför frågar du här om du sedan inte vill ha svar, utan tycker det ni gjorde var normalt?
    Jag vill gärna ha svar och jag försöker svara på det ni skriver och då utvecklas ju en diskussion normalt sett. Så du menar att det inte var "normalt" att stå och prata privat och kramas så länge? Men det hade varit normalt om vi bara hade pratat och kanske gett en halvdan kram? Eller gör man inte ens det i en affärsrelation fast man känner någon sen länge?
    Anonym (?) skrev 2025-03-13 06:55:15 följande:
    Ja, det är lite konsigt
    Nej, du behöver inte skämmas

Undrar du över något annat?
    Tack för ditt raka svar. Så jag behöver inte skämmas inför honom då han förmodligen inte tog illa upp? Det var ju inte så att han försökte knuffa bort mig precis. Han kramade ju mig lika hårt och nära. Men ändå så blir jag lite orolig att jag skulle ha gjort något fel. Jag kanske har social ångest, vad vet jag?
    Anonym (?) skrev 2025-03-13 06:58:21 följande:
    Svaret på om intresse finns från din sida vet du

Han har någon form av intresse av dig

Nej, det är troligvis inte en helt vanlig affärsrelation mellan två personer som kommer bra överens 
    Tack för ditt raka svar. Sådana förstår jag haha.
    Ascendere skrev 2025-03-13 08:51:35 följande:

Bara läst TS.

Ja, det är helt normalt att två personer träffas genom jobbet och det uppstår attraktion. 
    För det är vad som händer här, det är naivt att hävda något annat.

Tack för ditt korta och koncisa svar.

Svar på tråden Är det här väldigt konstigt eller fullt normalt?