Vem bestämmer om alkogel?
Om du är gäst hos någon som ber dig sprita av händerna när du kommer dit, gör du det eller protesterar du och varför? Vad är din syn på alkogel rent allmänt?
Om du är gäst hos någon som ber dig sprita av händerna när du kommer dit, gör du det eller protesterar du och varför? Vad är din syn på alkogel rent allmänt?
Ja, om de ber att jag gör den när man kommer så visst.
Om det blir på en absurd nivå där värden kräver spritning så fort jag har tagit i någonting skulle jag nog protestera.
Och den som vill att jag spritar får stå för handspriten- bär inte sådan med mig till vardags. .
Gör det så klart. Sedan går jag och tvättar händerna med tvål och vatten.
Gör det så klart. Sedan går jag och tvättar händerna med tvål och vatten.
Bestämmer och bestämmer.
Den som bor där kan kräva att du rengör händerna om du vill gå in.
Du kan bestämma om du vill sprita händerna eller gå därifrån
Jag brukar dricka alkogel på offentliga toaletter. Hemma hos folk så undviker jag det.
Jag hade både tvättat händerna och spritat dem. Om personen jag besöker vill att jag har ordenligt rena händer så bjuder jag gärna på det. Lite nojigt av dem kanske, men inget jag skulle känna ett behov av att ifrågasätta.
Jag har ofta handsprit med mig i väskan eller jackfickan. Det är bättre än inget, när man inte har möjlighet att tvätta händerna.
Men för att svara på frågan om vem som bestämmer:
Jag bestämmer om jag spritar mina händer eller ej och den jag besöker bestämmer om huruvida jag får lov att vistas i hens hem.
Sure, whatever. Hoppas den är doftfri bara (från själva alkolukten, och även oparfymerad), så jag slipper få andnöd. Hoppas vederbörande har bra, återfuktande tvål också, så jag kan tvätta mina händer direkt så de inte torkar ut för mycket. Kanske lite kortisonkräm, men det har jag ev med mig själv..
Men, sure, whatever.
Sure, whatever. Hoppas den är doftfri bara (från själva alkolukten, och även oparfymerad), så jag slipper få andnöd. Hoppas vederbörande har bra, återfuktande tvål också, så jag kan tvätta mina händer direkt så de inte torkar ut för mycket. Kanske lite kortisonkräm, men det har jag ev med mig själv..
Men, sure, whatever.
Jag tänker att det alltid är märkligt om någon ber om det utan att berätta varför.
Jag hade självklart gjort det, det är värden som bestämmer.