• Anonym (Hålla)

Partner som jobbar borta

Hade ni varit okej med om din sambo som jobbar borta, hade haft en krogkväll med kollegor  utan att nämna något till dig?

Ponera också att förtroendet till partner är skadat och tilliten behöver byggas upp igen.

• Svar på tråden Partner som jobbar borta
  • Anonym (Hålla)
    Tukt skrev 2025-03-12 17:39:03 följande:
    Det är alltså ett generellt problem, inte ett specifikt. Därför är det nog bättre att hantera det så. Inte hitta ett rätt fel på en enstaka grej och försöka använda det som ett "vapen" i att försöka bevisa saker.
    Parterapi?
    Tack för att du identifierade det. Jag är dålig på sånt själv blir mest bara förvirrad Och frustrerad. Parterapi absolut. Svårt är att få till någon tid eftersom han är borta större delen av tiden helt enkelt. Och när han inte är borta så är huset fullt i barn också jobbar jag väldigt mycket när jag kan och det är typ då 
  • Anonym (Hålla)
    NinniQX skrev 2025-03-12 18:46:05 följande:

Har han alltid varit sån? Jag och min man har daglig kontakt, han jobbar borta 1-2 veckor sen hemma 1 vecka. Vi berättar saker för varandra och även om han skulle gå ut på krogen. Skulle kännas konstigt annars att man inte vill dela med sig av sitt liv. 

Ja det har han. Det är så att han inte förstår att man delar med sig av sin dag till sin partner. Vissa saker säger han men andra Sorterar han av någon anledning bort. Relevanta saker som man faktiskt informerar varandra om. Till exempel han är den första jag ringer när jag får glada nyheter eller ska jag göra nåt kul. Vad som helst. Han är den jag tänker på i varje situation i stort sett som jag befinner mig. Han är den jag vände mig till även när jag mår dåligt. Det är inte ömsesidigt. 

vi har jobbat hårt efter egen förmåga på våran relation. Det är dock jag som gjort merparten av jobbet. Jag undrar då varför ska jag fortsätta kämpa i motvind när han inte ens kämpar i medvind. med det menar jag att jag kan ge honom konkreta exempel på hur jag skulle må bättre relationen och han har alla chanser i världen att kompromissa eller komma med egna förslag. Han däremot ge mig inte så mycket att jobba med, men det lilla han ger mig det jobbar jag med till 100 %. Det är här jag menar också att det är inte lika åt båda håll. Trots att jag jobbar på vissa bitar ger det heller inget resultat. Hade önskat att han jobbade på det han behöver också.

förlåt nu blev du min psykolog här

• NinniQX
    Anonym (Hålla) skrev 2025-03-12 18:53:58 följande:

Ja det har han. Det är så att han inte förstår att man delar med sig av sin dag till sin partner. Vissa saker säger han men andra Sorterar han av någon anledning bort. Relevanta saker som man faktiskt informerar varandra om. Till exempel han är den första jag ringer när jag får glada nyheter eller ska jag göra nåt kul. Vad som helst. Han är den jag tänker på i varje situation i stort sett som jag befinner mig. Han är den jag vände mig till även när jag mår dåligt. Det är inte ömsesidigt. 

vi har jobbat hårt efter egen förmåga på våran relation. Det är dock jag som gjort merparten av jobbet. Jag undrar då varför ska jag fortsätta kämpa i motvind när han inte ens kämpar i medvind. med det menar jag att jag kan ge honom konkreta exempel på hur jag skulle må bättre relationen och han har alla chanser i världen att kompromissa eller komma med egna förslag. Han däremot ge mig inte så mycket att jobba med, men det lilla han ger mig det jobbar jag med till 100 %. Det är här jag menar också att det är inte lika åt båda håll. Trots att jag jobbar på vissa bitar ger det heller inget resultat. Hade önskat att han jobbade på det han behöver också.

förlåt nu blev du min psykolog här

Ingen Fara! Tyvärr så brukar inte såna relationer fungera i längden. För att man ska ha en lång relation så måste man kunna kommunicera med varandra. Jag antar att ni har haft detta samtal ett antal gånger. 
  • EpicF
    Anonym (Hålla) skrev 2025-03-12 15:46:46 följande:
    Partner som jobbar borta

Hade ni varit okej med om din sambo som jobbar borta, hade haft en krogkväll med kollegor  utan att nämna något till dig?

Ponera också att förtroendet till partner är skadat och tilliten behöver byggas upp igen.

Där har du egenligen svarat. Är tilliten redan bruten så är det inte ok. Sådana saker bör man informera om. 
  • Anonym (H)

Har en man som reste mkt i många år och jag la mig inte i hur kollegorna la upp det sociala på kvällarna - tänker att det är en del av jobbet. Men då har jag heller aldrig haft tillitsproblem

• Anonym (Resejobbaren)

Ska berätta en hemlis för damerna i tråden.

Alla resejobbande hantverkare går ut o firar att veckan nästan är över på onsdagar, brukar bli en riktig grisfylla med resturang och krogbesök. 

tragiskt nog är det många som super kraftigt måndag & tisdag också utan att frugan vet.

• Anonym (R)

Ja, det hade varit helt okej. Att inte nämna det är inte samma sak som att ljuga om det eller dölja det.

• Tukt
    Anonym (Hålla) skrev 2025-03-12 18:49:25 följande:
    Tack för att du identifierade det. Jag är dålig på sånt själv blir mest bara förvirrad Och frustrerad. Parterapi absolut. Svårt är att få till någon tid eftersom han är borta större delen av tiden helt enkelt. Och när han inte är borta så är huset fullt i barn också jobbar jag väldigt mycket när jag kan och det är typ då 
    Det kan ju vara så viktigt att ni får försöka lösa det geografiskt ändå. Kan ju vara hela relationen som står på spel Men om inte kanske du kan börja ensam. Bara några gånger för att bena upp dina reaktioner och känslor.
    .
  • Anonym (Hålla)
    NinniQX skrev 2025-03-12 19:27:38 följande:
    Ingen Fara! Tyvärr så brukar inte såna relationer fungera i längden. För att man ska ha en lång relation så måste man kunna kommunicera med varandra. Jag antar att ni har haft detta samtal ett antal gånger. 
    Det stämmer att vi haft det. Tack för din Ärlighet och att du är rak. Det känns genuint. Jag vet att du har rätt också. Jag behöver nog bara komma till den punkten då jag känslomässigt inser att han och jag inte jobbar framåt tillsammans utan han står still och jag är ensam i mitt arbete med relationen
  • Anonym (Hålla)
    EpicF skrev 2025-03-12 19:44:29 följande:
    Där har du egenligen svarat. Är tilliten redan bruten så är det inte ok. Sådana saker bör man informera om. 
    Tack, ibland så lyckas han liksom trixa till att jag tror på honom att det är tilliten det är problem med. Men det är klart att tilliten blir drabbad när man inte berättar om sina dagar och så vidare. Vissa saker mer viktiga än andra men överlag  
  • Anonym (Hålla)
    Anonym (Resejobbaren) skrev 2025-03-12 20:31:40 följande:

Ska berätta en hemlis för damerna i tråden.

Alla resejobbande hantverkare går ut o firar att veckan nästan är över på onsdagar, brukar bli en riktig grisfylla med resturang och krogbesök. 

tragiskt nog är det många som super kraftigt måndag & tisdag också utan att frugan vet.

Den där vet vi nog allihopa ska du säga ha ha. Det är inte det som är problemet fortfarande.
  • Jemp

Jag hade inte reagerat på det.

Ska vi väga in skadat förtroende beror det helt på situation och hur/varför det blivit skadat osv. Svårt att svara på öht, särskilt utan detaljer men troligen oavsett. 

• Jemp
    Anonym (Hålla) skrev 2025-03-12 17:35:38 följande:
    Huvudet på spiken där. Han berättar inte saker för mig som man normalt gör i en relation. Det kan vara vad som helst. Alltså helt meningslösa saker som egentligen inte har någon anledning att inte berätta. Eller större som den här. Han får gärna gå på Krogen men jag kände att det är väl normalt att man berättar det för sin partner. 
    Jaha. Sånt kommer nog oftast upp i vår vardagliga kommunikation, men inte alltid. 
  • Anonym (Göran.)

Jag skulle inte vilja arbeta som din partner. 

jag uppskattar vardagen med min partner. Vi hjälps åt med det mesta.  En lugn vardag framför tv.n.  Vika tvätt tillsammans.  

jag är sällan med på fester med jobbet. Slutar ofta med fylla och prat om jobbet. 

jjag tar hellre en helg på någon resturang med henne eller lagar något gott tillsammans. 

Svar på tråden Partner som jobbar borta