Min glow-up resa
Snart når jag mitt 1-year-mark på min glow-up-resa och är så stolt att jag faktiskt tog tag i mig själv. Resan har inneburit positiv utveckling för mitt psykiska mående, mitt utseende och framför allt min självkänsla. Jag vill dela med mig av min resa för att förhoppningsvis inspirera någon annan.
Vart jag började i april 2024: Jag var trött, sjukskriven för utmattningsdepression och totalt sliten. Överviktig (cirka 35kg) och tog inte hand om min kropp eller mitt utseende alls.
Starten: Uppvaknandet kom när jag inte längre hade råd att ha kvar min bil så sålde den. Bestämde mig för att börja promenera och cykla varje dag. Hade extremt dålig kondition men började gå promenad 1 timme varje dag och cyklade utöver det när jag behövde ta mig någonstans.
Kosten: Food-prep och regelbundna måltider i kombination med periodisk fasta. Är pigg och har fått kontroll på hetsätandet.
The start of glow up: Bestämde mig för att ta tag i mitt utseende och lägga tid på att vårda det varje dag. I början handlade det mest om att duscha dagligen och att tvätta ansiktet morgon och kväll, använda bra produkter för rengöring och återfuktning. Gick till frisören och klippte mig men slingade håret hemma då jag inte hade råd att åta frissan göra det.
Har nu gått ner all min övervikt och ser riktigt fräsch ut varje dag även om jag inte fixar mig. Har börjat få komplimanger och uppmärksamhet av män vilket gör mig väldigt glad. Dejtat lite försiktigt.
Började arbeta igen i september och har nu arbetat heltid sedan årsskiftet. Jag mår sååååå bra!