• Anonym (Glada gullan)

Samordnare/samtalsstöd.

Om man ska göra en tjänst inom kommunal sektor. Skulle man kunna göra en kombitjänst? Alltså 50% samordnare , 50% samtalsstöd till brukare inom lss? Detta vore ju drömmen då jag i så fall får möjlighet att jobba med alla mina utbildningar som är usk,diplomerad samtalsterapeut,  läser just nu kurser i hr. Jag funderar om jag ska presentera mitt förslag för enhetschefen. Hon har pratat förr om att tillsätta en samordnare inom lss jag var där självständigt drivande i vilka arb. Uppgifter som de skulle innehålla. Tyvärr blev de inget då hon ansåg att ekonomin inte var hållbar för att tillsätta en samordnare just då men nu verkar hon vara på tapeten med de igen.

• Svar på tråden Samordnare/samtalsstöd.
  • Anonym (Ellen)

Varför inte?
    Men allt blir ju utifrån behov, särskilt i en offentlig verksamhet. Kanske finns inte ekonomi för en sådan tjänst heller.
    Fråga! Du får aldrig svara annars. Vore jag chef skulle jag uppskatta den sortens initiativ.

• Anonym (Glada gullan)
    Anonym (Ellen) skrev 2025-03-12 08:15:54 följande:

Varför inte?
    Men allt blir ju utifrån behov, särskilt i en offentlig verksamhet. Kanske finns inte ekonomi för en sådan tjänst heller.
    Fråga! Du får aldrig svara annars. Vore jag chef skulle jag uppskatta den sortens initiativ.

Ja jag tänker att jag ska skriva ihop ett mail  åt både min chef samt enhetschefen. I mitt yrke som uska möter jag ofta brukare som på något sätt har en psykisk ohälsa tyvärr. Tänker då att de vore fint att sätta en tjänst på 50% samtalsstöd  tills man vet behovet alternativt kombinera med 50% samordnartjänster. Jag tror att allt som oftast faller denna målgrupp mellan stolarna just för att man tar för givet att de pratar med personal om de mår dåligt men vem säger att att man inte känner sig tryggare med att prata med en och samma terapeut. Och eftersom regionen har långa väntetider tänker jag att de kan vara en win-win situation. Jag hoppas inte jag blir kapad vid fotknölarna 
Svar på tråden Samordnare/samtalsstöd.