• Anonym (Hej)

40 år på fredag, 40 kr på kontot

Förhoppningsvis tillräckligt med mat till nästa tisdag. Det är nästan tur att jag inte har någon att fira med. 

Jag känner mig ganska misslyckad och autistisk idag.

Jag önskar mig en rock tumbler (vad heter det på svenska?) och en glassmaskin i födelsedag. Men det blir väl kanske en chokladkaka i efterskott.

Andra som ska fira 40 i år? 

• Svar på tråden 40 år på fredag, 40 kr på kontot
  • Anonym (SL)

Stoooort grattis på födelsedagen TS!!!

• Anonym (L)

Grattis på födelsedagen! Hoppas den blir fin! 🎂

• Anonym (Hh)

Grattis på födelsedagen TS!💫🎉

• Anonya

Grattis på 40-årsdagen, TS! Hoppas du bor så att solen ger dig en varm hälsning!
    Kram!

• Anonym (Hej)

Vad gulliga ni är, tack så mycket.

Himlen är tokblå idag., jag har gått en sväng ner till sjön och tittat efter sjöfåglar men såg inte till några. Jag har städat en byrålåda och hittat några paket med fröer, jag kanske ska vara lite ful och se vad plantjorden kostar på coop, de brukar ha så här års. Bara nyttofröer, två sorters chili och basilika. Chilin är väl egentligen för sent men innomhus över ett element kanske. 

Nu ska jag skära upp ett par potatisar och göra någon slags pommes frites av till lunch. Jag har ingredienser till en kladdkaka också så det får väl bli födelsedagskladdkaka.

• burleskburkläsk
    Anonym (Hej) skrev 2025-03-14 12:09:33 följande:

Vad gulliga ni är, tack så mycket.

Himlen är tokblå idag., jag har gått en sväng ner till sjön och tittat efter sjöfåglar men såg inte till några. Jag har städat en byrålåda och hittat några paket med fröer, jag kanske ska vara lite ful och se vad plantjorden kostar på coop, de brukar ha så här års. Bara nyttofröer, två sorters chili och basilika. Chilin är väl egentligen för sent men innomhus över ett element kanske. 

Nu ska jag skära upp ett par potatisar och göra någon slags pommes frites av till lunch. Jag har ingredienser till en kladdkaka också så det får väl bli födelsedagskladdkaka.

Härligt att höra, vilken dag, du har fått mycket gjort!

...och kladdkaka som är så otroligt gott! 😍

Du är en kreativ 40åring du!

Jag själv är 46...det är inte så dumt som man kan tro!

Vad blir det sen, skall du ut nåt mer eller spelar du spel eller kanske film och serier eller rent av så kanske du gillar att läsa?

Ha en fin fortsatt dag och njut nu i godan ro av den goda kakan! 😉
  • Anonym (Hej)

På tal om erbjudanden till födelsedagen i inkorgen:

Jag har fått:
    En hälsning från ATG
    100 kr på Cellbes
    20% hos Samsung
    40%+20% hos Ellos

Plus det vanliga från
    Matsmart
    Apotea
    Lyko
    Webhallen

Dagen är ju inte slut än, så det kanske kommer mer. Men jag kan ändå inte köpa något.

• burleskburkläsk
    Anonym (Hej) skrev 2025-03-14 15:56:39 följande:

På tal om erbjudanden till födelsedagen i inkorgen:

Jag har fått:
    En hälsning från ATG
    100 kr på Cellbes
    20% hos Samsung
    40%+20% hos Ellos

Plus det vanliga från
    Matsmart
    Apotea
    Lyko
    Webhallen

Dagen är ju inte slut än, så det kanske kommer mer. Men jag kan ändå inte köpa något.

Jäklar...de kunde ju gett dig något i stället.

Leta upp en närliggande secondhand, gå dit, säg att du fyller fyrtio och har inget, förstår att det känns dumt, jag hade inte gjort det själv.

Sätt dig utanför Ica med en skylt:

Hej jag heter ______ och fyller 40.

Vill ni skänka till mig så jag kan köpa mig lite gott?

När de kommer fram så tittar du på dem och hälsar...någon kommer garanterat både prata med dig och ge dig nåt...vem vet vad detta kan leda till? 😃
  • Anonym (Hej)
    burleskburkläsk skrev 2025-03-14 16:12:18 följande:
    Jäklar...de kunde ju gett dig något i stället.

Leta upp en närliggande secondhand, gå dit, säg att du fyller fyrtio och har inget, förstår att det känns dumt, jag hade inte gjort det själv.

Sätt dig utanför Ica med en skylt:

Hej jag heter ______ och fyller 40.

Vill ni skänka till mig så jag kan köpa mig lite gott?

När de kommer fram så tittar du på dem och hälsar...någon kommer garanterat både prata med dig och ge dig nåt...vem vet vad detta kan leda till? 😃
    Jag går inte gärna ut bland folk och absolut inte för att stå i centrum för någons uppmärksamhet.

Jag funderade för någon vecka sedan på att gå till second hand affären i närheten och köpa något, tp en bok eller något för en tjuga, men fick veta att den lagt ner. 
  • burleskburkläsk
    Anonym (Hej) skrev 2025-03-14 16:27:30 följande:
    Jag går inte gärna ut bland folk och absolut inte för att stå i centrum för någons uppmärksamhet.

Jag funderade för någon vecka sedan på att gå till second hand affären i närheten och köpa något, tp en bok eller något för en tjuga, men fick veta att den lagt ner. 
    Skulle inte själv gjort det så jag förstår.

Tråkigt med den secondhand!

Hur blev kakan? 😃
Svar på tråden 40 år på fredag, 40 kr på kontot