• Vadfanheterja

Värt att göra slut?

Hej!
    min sambo har haft problem med porr och missbrukat de enligt min uppfattning och nu sitter han häktad (inte porr/sexualbrott/narkotika). han har bett om porrtidningar men jag har inte skickat in dem.

nu har han komit till gemensamt häkte och jag skicka in porrtidningar för det är en av de största värdesakerna man han ha där.

jag berätta detta och då berätta en att de redan skickat in p tidningar då han bett om de. Jag skrev i brev och fråga detta och han sa att han fått in dem och använt dem. Men klistrat över en bild på mitt ansikte

bröt ihop nu för jag orkar inte mer jag orkar inte tävla mot porren och skrev detta till honom men egentligen vill jag vara tillsammans med han. 

tror med jag ville skriva av mig men är de värt att försöka hitta en ny partner eller ska jag vänta på han?

• Svar på tråden Värt att göra slut?
  • Anonym (Ditt beslut)

Alla män kollar på porr i någon form, mer eller mindre. Oftast eller alltid mer än de flesta kvinnor tror.
    Det gäller för i princip alla män.

Om du nu, eller förr eller senare, väljer att skaffa dig en annan man som din partner så kommer också din nya man att kolla porr.

Det du behöver fråga dig själv är ju om du ska välja att fortsätta vara tillsammans med den här manen,
    en man som sitter häktad?
    En man som har dessa personliga egenskaper? En man som gör sina egna val och fattar sina beslut på så sätt att han sitter häktad?

Hans personliga egenskaper bör avgöra ditt val,
    för att han använder porr är ju i jämförelse en struntsak i detta sammanhang.

Och du kommer troligen aldrig hitta en man som överhuvudtaget inte alls kollar porr.

• Vadfanheterja
    Anonym (Ditt beslut) skrev 2025-03-11 19:00:48 följande:

Alla män kollar på porr i någon form, mer eller mindre. Oftast eller alltid mer än de flesta kvinnor tror.
    Det gäller för i princip alla män.

Om du nu, eller förr eller senare, väljer att skaffa dig en annan man som din partner så kommer också din nya man att kolla porr.

Det du behöver fråga dig själv är ju om du ska välja att fortsätta vara tillsammans med den här manen,
    en man som sitter häktad?
    En man som har dessa personliga egenskaper? En man som gör sina egna val och fattar sina beslut på så sätt att han sitter häktad?

Hans personliga egenskaper bör avgöra ditt val,
    för att han använder porr är ju i jämförelse en struntsak i detta sammanhang.

Och du kommer troligen aldrig hitta en man som överhuvudtaget inte alls kollar porr.

Tack för svar!
    förstår vad du menar men de är just potten i detta sammanhang som är jobbigt Utan mer de om jag kan lita på om att han inte gör om det.

eftersom han sitter där han sitter är de värt att vänta x år för att han kanske fortsätter? 

det med häktet ångrar han, vad säger man ung och dum?. 

men just porrfrågan väljer alla bort sin partner för porr? Att ha porten istället för sin partner? komma hem till ett ?jag har redan runkat till porr? vill inte det igen
  • Anonym (Frej)
    Vadfanheterja skrev 2025-03-11 22:09:06 följande:

Tack för svar!
    förstår vad du menar men de är just potten i detta sammanhang som är jobbigt 

Vad är det som är jobbigt mer konkret då? Dom flesta män kollar porr, både även dom som säger att dom inte gör det.
  • Anonym (Ditt beslut)
    Vadfanheterja skrev 2025-03-11 22:13:05 följande:
    Tack för svar!
    förstår vad du menar men de är just potten i detta sammanhang som är jobbigt Utan mer de om jag kan lita på om att han inte gör om det.

eftersom han sitter där han sitter är de värt att vänta x år för att han kanske fortsätter? 

det med häktet ångrar han, vad säger man ung och dum?. 

men just porrfrågan väljer alla bort sin partner för porr? Att ha porten istället för sin partner? komma hem till ett ?jag har redan runkat till porr? vill inte det igen
    Det du behöver fråga dig själv är ju om du ska välja att fortsätta vara tillsammans med den här manen?

Skulle du råda din syster eller din bästa väninna att välja en man som har dessa personliga egenskaper?

Tycker du själv att det är klokt av dig välja en man som gör sådana val och fattar sina beslut på så sätt att han sitter häktad?

Alla män kollar på porr.
    Men om det är så som du säger, att han väljer porren framför dig, är det en sådan man du ska välja att dela din framtid med?

Valet är ditt, det är ditt beslut...
Svar på tråden Värt att göra slut?