Anonym (Mamma) skrev 2025-03-10 14:46:57 följande:
Vadå "allteftersom"? Det var typ mitt första svar i tråden?
Jag tänker inte gå in på vad hans ohälsa bottnar i och jag vet inte om han verkligen skulle gå så långt, eller om det bara är tomma hot.
Så vitt jag kan klara förstå så gjorde du ditt eget val när du valde honom till att bli din man,
och när du valda honom att bli pappa till ditt första barn,
och återigen när du fattade ditt eget beslut att återigen välja honom som pappa till ditt andra barn,
om jag har förstått saken rätt?
Eller blev du på något sätt tvingad eller utpressad att fatta dessa dina beslut?
Men nu har han alltså förvandlats totalt till en person som inte ens ska få träffa era gemensamma barn, de barnen som blev resultatet av att du fattade dina beslut att välja denna person som pappa till dina barn?
Jag måste erkänna att jag har svårt förstå detta.
Har personen i fråga genomgått en sådan total förvandling?
Var det verkligen omöjligt för dig se hans personliga egenskaper när du valde honom som din man?
Var det fortfarande omöjligt se hans personliga egenskaper när du valde honom som pappa till ditt första barn?
Och det var alltjämt omöjligt se hans personlighet och hans personliga egenskaper när du återigen fattade ditt beslut att välja honom som pappa till ditt andra barn?
Den enda rimliga förklaringen är alltså att han efter detta har genomgått en total och fruktansvärd personlighetsförändring?
Eller är en möjlig förklaringen att du nu har kommit till insikt att du medvetet och under lång tid har valt att fatta dina egna totalt felaktiga beslut?
Hjälp mig gärna förstå. Förklara gärna dessa saker för mig. Tack.