• Stjärnljuset

Förhållande

Vill ha fler perspektiv och resonemang om detta, hjälp mig med ditt bidrag!

Hur länge tar det innan man kommit över sitt ex? 

När kan man inleda en ny relation? 

Ska man vara med nån som är mycket bitter över sitt ex, berättar om svek och blir uppjagad, hatar? Mig säger det att man inte är över det gamla förhållandet?. 

När säger man att man älskar någon? Hur säger man det? En gång eller jämt? Gäller den enda gången för lång tid framåt? 

• Svar på tråden Förhållande
  • Anonym (?)

Kan kanske inte bidra med svar till alla frågor men jag tänker såhär att komma över ett ex tar alltifrån någon dag till flera månader. Det beror ju bla på hur länge man varit ihop, vem som gjorde slut och varför det tog slut. Många andra faktorer med, såklart. Senast min syrra var ihop med en kille tog det t.ex 3 månader innan hon kom över honom. Dom hade varit ihop ett halvår och bägge gjorde slut efter ett x antal meningsskiljaktigheter.
    Men det där är mkt individuellt. 
    Om du dejtar någon som hela tiden pratar om sitt ex har han nog inte kommit över henne helt kan man utgå ifrån. Eller så har han kommit över henne men är bitter på henne som människa. Jag tycker att du i så fall ska förklara att det inte år roligt att jämt få höra om exet och gärna fråga rakt ut om exet verkligen är passé? 
    Jag hade inte velat sitta och lyssna på någon som ältar sitt ex i varje fall. 

Svar på tråden Förhållande