• Anonym (Cerna)

Prostituerad hemma framför barnen

Är det brottsligt att "ha" en prostituerad hemma i sin säng så att barnen ser? De såg ingen aktivitet, men förstod att det inte handlade om att sova. 
    (Det gäller mina barns pappa.) 
    Han påstår att "man får ha kompisar ur alla yrkeskategorier vilket antagligen är vad som skulle försvara honom i ett eventuellt förhör. 

Men just att ha dessa "kompisar' i sängen när barnen är hemma...

Vad säger ni?

• Svar på tråden Prostituerad hemma framför barnen
  • Anonym (Lina)
    EpicF skrev 2025-03-09 23:11:11 följande:
    Gör de? Jaha, men då kan vi lika gärna lägga ner domstolar, polisen, socialtjänsten etc.
    Varför ska du trycka ner en person som kämpar med att hålla sitt och sina barns huvud över vattenytan, under en svår period i livet. Så otroligt osmakligt. 
  • Anonym (Cerna)
    EpicF skrev 2025-03-09 23:11:11 följande:
    Gör de? Jaha, men då kan vi lika gärna lägga ner domstolar, polisen, socialtjänsten etc.
    Ja, precis, det är ungefär min ståndpunkt också om man ska hårddra det. Sätter mitt sista hopp till Polisen. 
  • Ezmeraldah
    EpicF skrev 2025-03-09 23:13:26 följande:
    Tror du på riktigt de som köper sex är så dumma?
    Jag har aldrig sagt att det är lätt att bevisa sexköp. Det enda jag sa var att det inte måste vara just pengar som byter ägare. 
    EpicF skrev 2025-03-09 23:15:29 följande:
    Ja, det är olagligt att köpa sex. Men det ska också bevisas, vilket ofta är svårt. Speciellt om inte pengar har bytt ägare. 

Hur köper man sex utan att pengar byter ägare? 
  • Ezmeraldah
    EpicF skrev 2025-03-09 23:16:13 följande:
    Har du problem med något?
    Ja, det har jag. Jag tycker att det är irriterande när du gång på gång citerar mig för att upplysa om att det är svårt att bevisa sexköp. Jag har aldrig sagt att det är lätt. Men du vägrar fatta. Jag ger snart upp för jag orkar inte.
  • Anonym (Cerna)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-09 23:28:28 följande:
    Ja, det har jag. Jag tycker att det är irriterande när du gång på gång citerar mig för att upplysa om att det är svårt att bevisa sexköp. Jag har aldrig sagt att det är lätt. Men du vägrar fatta. Jag ger snart upp för jag orkar inte.
    Vi som behöver förstå vad du menar förstår dig så väl. Du är supertydlig. Den där personen missförstår dig endera med flit för att tramsa eller förstår inte bättre än så. Lägg inte din dyrbara tid på hen. Tack för alla inlägg.💖
  • Ezmeraldah
    Anonym (Cerna) skrev 2025-03-09 23:33:51 följande:
    Vi som behöver förstå vad du menar förstår dig så väl. Du är supertydlig. Den där personen missförstår dig endera med flit för att tramsa eller förstår inte bättre än så. Lägg inte din dyrbara tid på hen. Tack för alla inlägg.💖
    Tack! 
  • Anonym (???)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-09 23:26:06 följande:
    Jag har aldrig sagt att det är lätt att bevisa sexköp. Det enda jag sa var att det inte måste vara just pengar som byter ägare. 
    Ja, det är olagligt att köpa sex. Men det ska också bevisas, vilket ofta är svårt. Speciellt om inte pengar har bytt ägare. 

Genom att hon inte får pengar för sexet utan hon får sova i en säng, tvätta sina kläder, duscha, äta middag, äta frukost och känna sig trygg i ett halvt dygn.
  • Ezmeraldah
    Anonym (???) skrev 2025-03-09 23:50:11 följande:
    Genom att hon inte får pengar för sexet utan hon får sova i en säng, tvätta sina kläder, duscha, äta middag, äta frukost och känna sig trygg i ett halvt dygn.
    Ja det är just det jag har hävdat hela tiden men som inte räknas enligt personen jag citerade. 
  • Anonym (Många djur i hagen)
    Alla här är inte neurotypiska, och vissa bara upprepar sig när deras hjärna kör fast i detaljer.

Öda inte din tid på sånt som verkar alltför konstigt.
  • Ezmeraldah
    Anonym (Många djur i hagen) skrev 2025-03-10 07:33:18 följande:
    Alla här är inte neurotypiska, och vissa bara upprepar sig när deras hjärna kör fast i detaljer.

Öda inte din tid på sånt som verkar alltför konstigt.
    Bra poäng.

Jag är inte heller neurotypisk. 
  • EpicF
    Anonym (Lina) skrev 2025-03-09 23:16:35 följande:
    Varför ska du trycka ner en person som kämpar med att hålla sitt och sina barns huvud över vattenytan, under en svår period i livet. Så otroligt osmakligt. 
    En enkel fråga bara. Inget "trycka ner" överhuvudtaget. 
  • EpicF
    Ezmeraldah skrev 2025-03-09 23:26:06 följande:

Tekniskt sätt så gör man inte det. 

Jag har aldrig påstått att du sagt att det är lätt heller. Faktum är att jag aldrig påstått att du sagt något av detta jag skrivit/upplyst om. 
  • EpicF
    Mam missförstår inte för att man påpekar fakta.
  • EpicF
    Hen? Nej, jag är inte en hen utan en kvinna. 
  • Ezmeraldah
    EpicF skrev 2025-03-10 13:10:56 följande:
    Tekniskt sätt så gör man inte det. 

Jo, att betala för sex är ett brott oavsett vad betalningen består av. Att det är svårt att bevisa är en annan sak. Det är svårt att bevisa men det är ett brott. 

Jag skulle kunna ge dig massor av exempel. Fallet da Costa till exempel. Catrine da Costa var hemlös och prostituerad och hade så kallade "lyxtorskar" som hon fick sova, äta, duscha, tvätta kläder och förvara sina saker hos I utbyte mot sex. Hon sålde sex till olika  läkare som betalade henne med mediciner. Hon sålde sex till olika män som betalade henne med heroin och andra droger. Och andra betalade i pengar. Hon hade fasta kunder som hon kunde ringa och be dem komna och hämta henne när hon behövde sovplats, nästan som om de hade haft en privat vänskapsrelation. Och andra kunder plockade upp henne i bilen när hon stod ute på gatan och raggade kunder. Det hade antagligen varit svårt att bevisa att sexköp hade skett i de flesta av fallen. Men likväl är det ett brott att köpa sex oavsett vad betalningen består i. Ibland gick det att bevisa med hjälp av kontaktuppgifter i hennes adressbok, anteckningar i hennes kalender, vittnesmål från andra prostituerade samt vittnesmål från poliser som sett män plocka upp henne i bilen. Ingen såg pengar byte ägare. Men i vissa fall räckte bevismaterialet ändå. 

Ett annat exempel är Paolo Roberto som först uppgav att han varit på en Tinder-dejt när han kom ut från en lägenhet där kvinnor sålde sex. Men uppgifter i hans mobiltelefon i kombination med att han tagit ut en viss summa i en närliggande bankomat nån timme tidigare talade för nåt annat så han valde att erkänna. 

Det är inte alls så att man måste se pengar byta ägare för att bevisa sexköp. 

Det är svårt att bevisa sexköp, ja. Men ibland går det. Oavsett om det går att bevisa så är det ett brott. 
    EpicF skrev 2025-03-10 13:10:56 följande:
    Jag har aldrig påstått att du sagt att det är lätt heller. Faktum är att jag aldrig påstått att du sagt något av detta jag skrivit/upplyst om. 
    Varför upplyser om det då? 
  • Ezmeraldah
    EpicF skrev 2025-03-10 13:08:59 följande:
    En enkel fråga bara. Inget "trycka ner" överhuvudtaget. 
    Vad är en enkel fråga? Att skriva att vi kan lägga ner polis och socialtjänst? 
  • Dr Nail
    Anonym (Callgirl) skrev 2025-03-09 19:43:13 följande:
    Fast det förekommer att män köper sex när deras barn är hemma. 
    Det förekommer även oftare att folk skriver bs på internet bara för the lulz
  • EpicF
    Ezmeraldah skrev 2025-03-10 14:31:10 följande:

Varför upplyser om det då? 
    För att folk ska veta. Varför brukar du upplysa om saker och ting? 
  • EpicF
    Ezmeraldah skrev 2025-03-10 14:34:37 följande:
    Vad är en enkel fråga? Att skriva att vi kan lägga ner polis och socialtjänst? 
    Du missade frågan. Ja, då får man läsa om. 
Svar på tråden Prostituerad hemma framför barnen