Tukt skrev 2025-03-10 23:17:03 följande:
Jag tror, med betoning på tror, att det Spucks säger, om än lite klumpigt. Är att din egna känsla inför separation inte nödvändigtvis behöver matcha barnens känsla.
Och det skulle nog vara mitt råd också. Utöver att ta hjälp av en terapeut. Att försöka se dina känslor som just dina känslor och inte nödvändigtvis att separationen från dig skadar barnen.
Använd i stället din "lediga" tid för att konkret göra saker som kan komma dina barn till godo när ni väl syns nästa gång.
Nej, det var inte det jag menade. Jag uttalade mig inte om separationen och 50/50 överhuvudtaget. Att man kan sakna sina barn när man inte ser dem varannan vecka kan jag nog förstå (även om jag nog skulle tycka att det var rätt mysigt - i teorin i alla fall, har ingen erfarenhet av det i praktiken).
Jag uttalade mig enbart om hans utsagor om hur han saknar dem när han är på jobbet och när de sover i rummet bredvid, för jag tycker att det är inte frisk.
Men jag håller absolut med i det jag säger, även om det var inte det jag menade ;)