• Anonym (Lois)

Plötsligt avslut med tjej

Träffat en skitmysig tjej i nån månad, varit på dejter och skrivit varje dag och kunnat snacka om allt. Har för första gången på länge känts riktigt bra. Men idag skrev hon att hon tycker kontakten mellan oss ändrats och hon inte upplever så mycket nyfikenhet längre, och undrar vad jag känner om att avsluta kontakten. Jag blev rätt paff men att jag såklart förstår. Men är åndå så jäkla besviken. Trodde verkligen att hon kunde vara nåt.

• Svar på tråden Plötsligt avslut med tjej
  • Anonym (m)
    Anonym (Lois) skrev 2025-03-08 21:25:42 följande:
    Jag har redan svarat att det är helt lugnt om hon vill avsluta 😬 Då svarade hon ok, då gör vi så.
    Går det att rädda ens? Hur visar jag mer nyfikenhet? Känns som hon isf vill ha nån jag inte kan vara
    Men då kanske du inte är så intresserad av henne egentligen?
  • Anonym (m)

En kille som är ointresserad av en, inte ställer frågor och visar intresse för att lära känna en, är inte så kul att försöka fortsätta med faktiskt.

• Anonym (Lois)
    Anonym (?) skrev 2025-03-08 21:32:05 följande:
    Varför svarar du att det är lugnt om du ville fortsätta? Eller ville du inte det?
    Känns som hon redan hade bestämt sig när hon liksom föreslår det. Kan det tolkas som ointresse?
  • Anonym (Lois)
    Anonym (m) skrev 2025-03-08 21:32:14 följande:
    Men då kanske du inte är så intresserad av henne egentligen?
    För att jag svarade så? Jo det är jag ju men vill hon inte så vad ska jag göra.
  • Anonym (Lois)
    Anonym (m) skrev 2025-03-08 21:33:42 följande:

En kille som är ointresserad av en, inte ställer frågor och visar intresse för att lära känna en, är inte så kul att försöka fortsätta med faktiskt.

Även på bara några dagar? Kollar jag igenom konversationerna så är det bara den senaste veckan som vi skrivit mindre.
  • Anonym (m)
    Anonym (Lois) skrev 2025-03-08 21:43:19 följande:
    Ja, dels för att du meddelar henne att det kändes helt OK för dig att avsluta, och dels för att du berättar här att du inte är en person som visar nyfikenhet för sin dejt. Du framstår som väldigt ointresserad.
  • Anonym (m)
    Anonym (Lois) skrev 2025-03-08 21:44:51 följande:
    Även på bara några dagar? Kollar jag igenom konversationerna så är det bara den senaste veckan som vi skrivit mindre.
    Det fick henne åtminstone att börja tveka verkar det som. Och när hon då tar upp det med dig så håller du med henne om att ni kan sluta nu = ointresserad kille. Du bekräftade hennes betänkligheter.
  • Anonym (Lois)
    Anonym (m) skrev 2025-03-08 21:49:50 följande:
    Ja, dels för att du meddelar henne att det kändes helt OK för dig att avsluta, och dels för att du berättar här att du inte är en person som visar nyfikenhet för sin dejt. Du framstår som väldigt ointresserad.
    Fast jag tycker att jag visade intresse, ställde frågor och allt sånt.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Lois) skrev 2025-03-08 21:43:19 följande:
    Du kan ju skriva några rader om hur du känner det.
    Typ, något i stil med?Jag respekterar ditt beslut. Men du ska veta att jag tycker om dig, och gärna hade velat lära känna dig mer eftersom du är en fin och intressant tjej. 
  • Anonym (Lois)
    Anonym (m) skrev 2025-03-08 21:54:30 följande:
    Det fick henne åtminstone att börja tveka verkar det som. Och när hon då tar upp det med dig så håller du med henne om att ni kan sluta nu = ointresserad kille. Du bekräftade hennes betänkligheter.
    Hur borde jag ha svarat? Kändes ju som hon redan bestämt sig
  • Anonym (?)
    Anonym (Lois) skrev 2025-03-08 21:42:36 följande:
    Känns som hon redan hade bestämt sig när hon liksom föreslår det. Kan det tolkas som ointresse?
    Ja självklart tolkas det som ett gigantiskt ointresse från din sida. 
  • Anonym (Lois)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-03-08 21:54:48 följande:
    Du kan ju skriva några rader om hur du känner det.
    Typ, något i stil med?Jag respekterar ditt beslut. Men du ska veta att jag tycker om dig, och gärna hade velat lära känna dig mer eftersom du är en fin och intressant tjej. 
    Ja jo det lät ju mer som nåt jag hade velat säga
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Lois) skrev 2025-03-08 21:56:21 följande:
    Ja jo det lät ju mer som nåt jag hade velat säga
    Det är inte försent. Får du då ett nej, så vet du och behöver inte gå omkring och undra om något blev fel mellan er.
    Kan ju också bli så att hon vill att ni ska fortsätta ses. Om inte, så har du ändå försökt, och kan gå vidare i lugnt och ro.
  • Dimisi
    Anonym (Lois) skrev 2025-03-08 21:00:19 följande:
    Ja en gång på hennes initiativ men setts efter det.
    Varför har inte du tagit initiativ? Eftersom hon var den som först visade att hon ville ha dig, borde du ha visat att du ville ha mer nästa gång ni sågs. Förutsatt att du verkligen ville det. Jag hade också tolkat det som ointresse.
Svar på tråden Plötsligt avslut med tjej