För smart? Är det vanligt att män tänker såhär?
Jag hamnade i en diskussion med en man jag dejtade för en massa år sedan och som medgav att han då var upp över öronen förälskad i mig men att han aldrig vågade erkänna det för mig eftersom jag enligt honom var för smart och att han hade känt sig underlägsen i en relation med mig.
Det stämmer att jag är högintelligent och jag har ofta fått höra det i mitt liv att det kan vara till min nackdel då män i huvudsak önskar sig en kvinna som de inte känner sig hotade intelligensmässigt. Men varför är det egentligen såhär?
Ska tilläggas att jag lever i ett förhållande sedan länge och att mannen som yttrade orden är singel. Han har också sagt att han numera grämer sig över det faktum att han inte kunde bortse från detta och att han borde ha satsat på mig då han än idag har ett extra gott öga för mig.
Men ja, frågeställningen då, är det vanligt att män väljer bort kvinnor de finner attraktiva i övrigt för det faktum att hon är över dem i smarthetsgrad, och why so om så är fallet? Ni män som finns här, hur resonerar ni?