ClumsySmurf skrev 2025-03-08 15:34:42 följande:
"Jag tror att hon ville fixa nån som kunde gå med dig istället för henne så att du inte lagt ut pengar på biljett i onödan?"
TS har inte varit aktiv i sin tråd så jag får fråga någon annan, varför köper man biljetter utan att först fråga om någon vill följa med, är för att försöka bockera möjligheterna för att säga nej?
Som jag uppfattar det så trodde han att hon kunde tänka sig att följa med på en hockeymatch för hans skull, trots att hon själv inte är intresserad. Ibland hänger man ju ned på nån aktivitet som man kanske inte älskar för att man vill umgås och man får kompromissa i en relation - nästa gång kanske han hänger med henne på keramikutställning trots att han själv inte är så intresserad.
Jag tror att han köpte biljetter för att han ville se matchen och att han frågade TS om hon ville följa med och att han hade tänkt ta med nåt av sina barn om TS skulle säga nej. Hade inte barnen heller velat så hade han kanske tagit med en kompis, en kollega, en granne, brorsan, farsan, svärfar eller nån annan. Eller kanske gått själv och sålt den ena biljetten. Eller stannat hemma och sålt båda biljetterna. Eller så kanske han har så pass god ekonomi att det inte är hela världen en biljett inte utnyttjas. Vem vet.
Vad jag kan se finns det inget som tyder på att han tänkte försöka tvinga henne att gå på hockey? Det han beskrivet som ett problem är ju inte att hon tackade nej utan att hon frågade sitt barn utan att först kolla med honom - för att han då inte kunde fråga sina barn som han hade tänkt. I så fall är det väl snarare hon, som frågar sitt barn utan att kolla med honom först, som gör det svårt för honom att säga nej till att ta med hennes barn eftersom hon redan lovat barnet?
Alltså jag kan ju inte veta men jag ser inte varför han skulle försöka tvinga henne att gå på hockey? Om han älskar hockey så är det väl inte så konstigt att han skulle vilja ta med henne på EN match? Han respekterar ju att hon säger nej och det är ju inte det som är problemet?
Jag kan förstås ha fel men...?