• Anonym (V)

Svartsjuk på mitt förflutna

Min pojkvän är svartsjuk på mitt förflutna... det börjar bli jobbigt. Vad ska jag göra ?

• Svar på tråden Svartsjuk på mitt förflutna
  • Anonym (Peter)

Vad handlar svartsjukan om?

• Anonym (Evita)

På vilket sätt är han svartsjuk på ditt förflutna?

Är han irriterad över att han inte är din första sexpartner? Att du haft andra relationer innan honom?

Tough shit, det går ju inte att ändra på och han har säkerligen ett förflutet han också. 

• Anonym (V)
    Anonym (Peter) skrev 2025-03-06 13:33:40 följande:

Vad handlar svartsjukan om?

Han är svartsjuk för jag tex rest med mitt ex.
  • Anonym (V)
    Anonym (Evita) skrev 2025-03-06 13:34:41 följande:

På vilket sätt är han svartsjuk på ditt förflutna?

Är han irriterad över att han inte är din första sexpartner? Att du haft andra relationer innan honom?

Tough shit, det går ju inte att ändra på och han har säkerligen ett förflutet han också. 

Blandning av allt möjligt.
  • Anonym (K-G)

Den var inte så informativ, den trådstarten..
    Vad är det han är svartsjuk på? hur yttrar sig den svartsjukan, vad säger han, gör han? Hur responderar du?

• Anonym (M)

Vad är hans bakgrund, var är din bakgrund, vad är han missnöjd med?

• Anonym (V)

Han är svartsjuk för jag rest med mitt ex osv. Han säger att han förut sagt att han vill ha en tjej som inte haft förhållande.
    Vi kommer från östra Europa.

• Lynx123
    Anonym (V) skrev 2025-03-06 13:43:08 följande:

Han är svartsjuk för jag rest med mitt ex osv. Han säger att han förut sagt att han vill ha en tjej som inte haft förhållande.

Då tycker jag att du ska låta honom gå ut och leta rätt på en sådan tjej, och själv hitta en tryggare kille som uppskattar dig precis som du är.
  • Anonym (Peter)

Då tycker han alltså att du är fel tjej för honom? Det är nog bättre att ni söker vidare för du kommer aldrig att orka försvara ditt tidigare liv. Hans svartsjuka kommer aldrig att försvinna.
  • Anonym (V)
    Anonym (Peter) skrev 2025-03-06 13:49:04 följande:
    Då tycker han alltså att du är fel tjej för honom? Det är nog bättre att ni söker vidare för du kommer aldrig att orka försvara ditt tidigare liv. Hans svartsjuka kommer aldrig att försvinna.
    Fast det är något som kommit nu. Han var okej med allt innan.
  • Överste Senap

Om han vill ha en tjej som inte haft ett förhållande så undrar jag varför han valt att bli ihop med dig? Du är ju helt fel i hans ögon. Förklara detta för honom och säg att just av den anledningen matchar ni inte och inte ska vara ihop. Och gör sen slut och gå vidare.
  • Anonym (M)
    Anonym (V) skrev 2025-03-06 13:52:27 följande:
    Men han är inte ok med det nu. Du kan inte ändra ditt förflutna och har heller ingen anledning att göra det. Du blir garanterat lyckligare med en man som inte har problem med ditt bagage. 
  • Anonym (R)
    Anonym (V) skrev 2025-03-06 13:52:27 följande:
    Nej, han har bara inte sagt något innan. Dumpa losern. 
  • Anonym (Måste släppa det...)

...Han måste släppa det. Jag har vart där själv mot min man och hans tidigare relation...och det äter upp en.

Men du kan inte göra det åt honom, han måste släppa. Jag brukade läsa min mans brev han hade fått från sin dåvarande flickvän när han gjorde lumpen eller kort på dem ihop om och om igen och blev helt galen av det.

• Anonym (V)
    Anonym (Måste släppa det...) skrev 2025-03-06 18:47:36 följande:

...Han måste släppa det. Jag har vart där själv mot min man och hans tidigare relation...och det äter upp en.

Men du kan inte göra det åt honom, han måste släppa. Jag brukade läsa min mans brev han hade fått från sin dåvarande flickvän när han gjorde lumpen eller kort på dem ihop om och om igen och blev helt galen av det.

Hur löste ni det då?
Svar på tråden Svartsjuk på mitt förflutna