• Anonym (Hon)

Ghosta eller fasa ut?

Jag har pratat med en man av och till under ca ett års tid. Vi slutade prata ett tag och jag kunde faktiskt inte ens minnas varför... så började vi igen, och nu minns jag. Herregud så jag minns. Han är så på och så repetitiv att jag blir tokig. Senaste dagarna har han försökt få till sexting flera gånger och trots att jag försökt skämta bort det (i ett försök att inte skapa jobbig stämning, att han känner sig dum eller dyl), så tar han inte hinten. Igårkväll skickade han ytterligare ett sånt meddelande mitt i samtal om något annat. Jag kände att jag var tydligt avvisande, men tydligen inte, för han fortsatte. Jag lämnade på läst och idag har jag inte ens öppnat de han skickat.

Jag orkar inte mer och jag orkar inte en konfrontation, som att det är mitt ansvar att lära honom hur man pratar med kvinnor... så jag står mellan att fasa ut honom (som jag gjorde förra gången) eller bara blocka... vad säger ni?

• Svar på tråden Ghosta eller fasa ut?
  • Anonym (Herregud)
    Anonym (Hon) skrev 2025-03-05 20:24:15 följande:
    Det har jag försökt en gång och då blev han bara ännu mer på, ville veta hur han kunde bli bättre etc. Jag orkar inte med det en gång till.
    Hur svårt kan det vara? Om du har TYDLIGT sagt att du inte vill så är det väl bara att du blockerar honom, det finns blockeringsfunktion på i princip allt nuförtiden, det kan inte vara så svårt. Men du kanske tycker om att han fortsätter och ger dig bekräftelse och uppmärksamhet? Annars hade du blockerat redan.
  • Anonym (.)
    Anonym (Herregud) skrev 2025-03-07 22:08:07 följande:
    Hur svårt kan det vara? Om du har TYDLIGT sagt att du inte vill så är det väl bara att du blockerar honom, det finns blockeringsfunktion på i princip allt nuförtiden, det kan inte vara så svårt. Men du kanske tycker om att han fortsätter och ger dig bekräftelse och uppmärksamhet? Annars hade du blockerat redan.
    Många av dessa kvinnor som startar trådar om hur de ska avsluta med en karl verkar vara angelägna att mannen måste köpa förklaringen till att de ska bryta, om mannen har nya invändningar så måste de övertyga honom för att kunna gå vidare
  • 1omtänksam
    Anonym (Hon) skrev 2025-03-06 20:03:50 följande:
    Jag svarade inte för att jag inte ser hur det är 
    Jag tänker fortfarande it takes two to tango. Det utifrån att ni faktiskt har i pratat med varandra i ca 1 års tid. Ett år är ganska långt tid med kontakt.  Tänker såhär: 

Relevant KAN det vara om: 
    -Ni har tidigare sexhattat 
    - Du har bekräftat och uppmuntrat honom i det
    - Du har själv varit med på och DÅ tyckt om och uppskattat att sexhatta med varandra. 

Om svaret är ja. Är det kanske inte så konstigt om han  "mitt i något annat" frågar dig om du vill sexchatta?  Han kanske tror att du isåfall fortfarande är intresserad av att även sexchatta med dig. Att du går igång på det. För att du tidigare KAN ha gjort det? 
  • 1omtänksam

1omtänksam skrev 2025-03-06 19:53:59 följande:

Nejdå. Det blev det inte (personligt för mig) Jag ber om ursäkt om jag kan ha låtit hård. Det var inte min mening.
    Min fråga kvarstår dock: " En ärlig fråga: Sexchattade ni nåt under denna tid med varandra?" Den svarar du inte på. 
    Anonym (Hon) skrev 2025-03-06 20:03:50 följande:
    Jag svarade inte för att jag inte ser hur det är relevant.
  • Anonym (Hon)
    1omtänksam skrev 2025-03-08 12:43:08 följande:
    Jag tänker fortfarande it takes two to tango. Det utifrån att ni faktiskt har i pratat med varandra i ca 1 års tid. Ett år är ganska långt tid med kontakt.  Tänker såhär: 

Relevant KAN det vara om: 
    -Ni har tidigare sexhattat 
    - Du har bekräftat och uppmuntrat honom i det
    - Du har själv varit med på och DÅ tyckt om och uppskattat att sexhatta med varandra. 

Om svaret är ja. Är det kanske inte så konstigt om han  "mitt i något annat" frågar dig om du vill sexchatta?  Han kanske tror att du isåfall fortfarande är intresserad av att även sexchatta med dig. Att du går igång på det. För att du tidigare KAN ha gjort det? 
    Han frågade inte, han började från ingenstans skriva vad han vill att vi ska göra, upprepade gånger trots att jag var avvisande. Det hade varit annorlunda om han frågat eller hintat och sen respekterat att jag inte ville.

Det är helt irrelevant om vi gjort det tidigare eller inte, ett tidigare samtycke är inte ett frikort att trycka på den andra något den inte är med på.
  • Anonym (.)
    Anonym (Hon) skrev 2025-03-08 13:35:49 följande:
    Han frågade inte, han började från ingenstans skriva vad han vill att vi ska göra, upprepade gånger trots att jag var avvisande. Det hade varit annorlunda om han frågat eller hintat och sen respekterat att jag inte ville.

Det är helt irrelevant om vi gjort det tidigare eller inte, ett tidigare samtycke är inte ett frikort att trycka på den andra något den inte är med på.
    Du skulle ha blockat där och då när han beter sig så illa anser jag. Du är verkligen inte skyldig honom något, blocka honom bara om det är det lättaste för dig.
  • 1omtänksam
    Anonym (Hon) skrev 2025-03-08 13:35:49 följande:

Nej såklart inget frikort för honom. Absolut inte! Det är inte det jag säger heller. Det jag säger är igen då: att OM han och du sexchattat med varandra tidigare... ja då är det kanske inte heller så konstigt om han kanske tror att du vill det igen? Det är även detta jag menar med it takes two to tango. Om ni chattat med varandra i ca 1 års tid har ni ju båda ett slags ansvar. Men du verkar inte lyssna på mina argument utan vill bara höra folk säga  "blocka" "fasa ut"etc så jag lägger ner nu att försöka säga något mer alls. Hoppas det ska lösa sig för dig. Allt gott :) 
  • Anonym (Hon)
    1omtänksam skrev 2025-03-08 16:27:03 följande:
    Nej såklart inget frikort för honom. Absolut inte! Det är inte det jag säger heller. Det jag säger är igen då: att OM han och du sexchattat med varandra tidigare... ja då är det kanske inte heller så konstigt om han kanske tror att du vill det igen? Det är även detta jag menar med it takes two to tango. Om ni chattat med varandra i ca 1 års tid har ni ju båda ett slags ansvar. Men du verkar inte lyssna på mina argument utan vill bara höra folk säga  "blocka" "fasa ut"etc så jag lägger ner nu att försöka säga något mer alls. Hoppas det ska lösa sig för dig. Allt gott :) 
    Förstår genuint inte din poäng. Vilket ansvar har jag gentemot hans upprepade sexuella inviter? Och vad babblar du om med "it takes two..."? Vi har aldrig haft någon form av förhållande, har inte ens träffats, jag har aldrig lovat honom något, vilket ansvar har jag?
  • 1omtänksam
    Anonym (Hon) skrev 2025-03-08 16:32:50 följande:
    Förstår genuint inte din poäng. Vilket ansvar har jag gentemot hans upprepade sexuella inviter? Och vad babblar du om med "it takes two..."? Vi har aldrig haft någon form av förhållande, har inte ens träffats, jag har aldrig lovat honom något, vilket ansvar har jag?
    OM du sexhattat med honom tidigare så kanske det inte var så konstigt om han kanske trodde du ville det nu igen? 

Men du vill inte svara mig på om du gjort det eller inte  så ingenting av vad jag säger lyssnar du på som konstruktiv kritik ens. Så igen då: Allt gott o hoppas det ska lösa sig. 
  • 1omtänksam

Givetvis har du inget ansvar gentemot hans upprepade sexuella inviter. Men om en chattat i 1 års tid tycker jag en har lite ansvar även  att se över sig själv lite. Också. Bara så jag menar helt enkelt. 

• ClumsySmurf
    1omtänksam skrev 2025-03-08 16:27:03 följande:
    "ja då är det kanske inte heller så konstigt om han kanske tror att du vill det igen?"

tror du har missat något i TS inlägg
    Jag kände att jag var tydligt avvisande, men tydligen inte, för han fortsatte
    kan man inte respektera blir man blockerad.
  • Anonym (.)
    1omtänksam skrev 2025-03-08 16:52:46 följande:

Givetvis har du inget ansvar gentemot hans upprepade sexuella inviter. Men om en chattat i 1 års tid tycker jag en har lite ansvar även  att se över sig själv lite. Också. Bara så jag menar helt enkelt. 

Och det gör att TS ska blocka honom eller inte? Eller vart vill du komma med att försöka dra upp bakgrundshistoria om vad TS gjort förut? Hur ska TS göra nu?
Svar på tråden Ghosta eller fasa ut?