• Anonym (Ni-Na-Na)

Förälskad i flera… komma ut som poly?

Jag är äldre (klimakteriet yes) och dejtar yngre sedan jag blev singel för något år sedan. Har under denna tid fått kontakt med ett par stycken yngre män och jag har fallit för flera av dem. Det har varit besvarat också ska jag kanske tillägga. Det har känts fantastiskt samtidigt som jag haft dåligt samvete över att jag har dejtat flera samtidigt (dock inte lovat någon något). 

Jag har inte fungerat såhär tidigare, men börjar nu fundera på om jag möjligen är poly. Jag har levt monogamt hela mitt liv bortsett från en kortare period av experimenterande i yngre 20-årsåldern. Nu har jag på riktigt förälskelsekänslor för flera och vill ha dem allihop, vilket jag ju såklart inser är omöjligt i detta format och med dessa personer såklart. Men allt detta får mig att känna mig så levande, så sexig och jag tänker att kanske är det klimakteriet som spelar mig ett spratt. Kanske, kanske? hormonellt? 

• Svar på tråden Förälskad i flera… komma ut som poly?
  • burleskburkläsk

Funderat på om du är poly?, dessa tramsiga ord.

Säg att du är en kåt tant som gillar att knulla och inte skulle kunna hålla dig till en sexpartner för det är exakt vad det är.

• Anonym (Ni-Na-Na)
    burleskburkläsk skrev 2025-03-04 23:29:45 följande:

Säg att du är en kåt tant som gillar att knulla och inte skulle kunna hålla dig till en sexpartner för det är exakt vad det är.

Det är verkligen inte bara sex för min del. Jag sitter allvarligt och längtar och tänker på dem konstant. Fantiserar om att gå på stan och hålla handen, titta in i ögonen och kyssas. Såna romantiska saker. 
  • burleskburkläsk
    Anonym (Ni-Na-Na) skrev 2025-03-04 23:35:32 följande:
    Det är verkligen inte bara sex för min del. Jag sitter allvarligt och längtar och tänker på dem konstant. Fantiserar om att gå på stan och hålla handen, titta in i ögonen och kyssas. Såna romantiska saker. 
    Jag är glad att vi är olika men jag hoppas det funkar för dig och att du mår bra.

Men sätter du gränser?

Det kan ju bli hur många som helst, för om det just är svårt när du får känslor för dem.

Jag skulle aldrig vilja ha mer än en flickvän.
    Man kan gå på affären och se folk, ja att nån är fin eller så men just få känslor och bli kär när man år i ett förhållande med nån annan som mannredan har känslor för.
  • Anonym (handendär)
    burleskburkläsk skrev 2025-03-04 23:29:45 följande:

Tack för att du kallar min och hundratals andras sexuella och romatiska erfarenheter för "tramsigt". Du hjälper verkligen att destegatisera synen på oss osm inte utgör majoriteten. Vad ska du mer kalla tramsigt? Homosexualitet? Autism? Vänsterhänthet?
  • Anonym (Ni-Na-Na)
    burleskburkläsk skrev 2025-03-04 23:52:14 följande:
    Jag är glad att vi är olika men jag hoppas det funkar för dig och att du mår bra.

Men sätter du gränser?

Det kan ju bli hur många som helst, för om det just är svårt när du får känslor för dem.

Jag skulle aldrig vilja ha mer än en flickvän.
    Man kan gå på affären och se folk, ja att nån är fin eller så men just få känslor och bli kär när man år i ett förhållande med nån annan som mannredan har känslor för.
    Jag har inget förhållande med någon som sagt, jag dejtar just nu och har inte uttalat något exklusivt med någon. Men känslorna finns för de jag dejtar.
  • Anonym (Sirena)

Jag hade också ett halvår i klimakteriet när jag drogs till väldigt många fler män än normalt, men det var tillfälligt och sen blev livet mer normalt igen.

• Anonym (Ni-Na-Na)
    Anonym (Sirena) skrev 2025-03-05 07:41:37 följande:

Jag hade också ett halvår i klimakteriet när jag drogs till väldigt många fler män än normalt, men det var tillfälligt och sen blev livet mer normalt igen.

Intressant! Detta var lite den typ av svar jag var ute efter här, om det enbart är en hormonell fas liksom. Hur tog det sig uttryck för din del? Var det både förälskelsemässigt och sexuellt eller bara det ena? 
Svar på tråden Förälskad i flera… komma ut som poly?