• Anonym (Trött)

Mina föräldrar har sex

Jag är 18 år och bor fortfarnde hemma tillsammans med tre yngre syskon och mina föräldrar. Vi flyttade till nytt hus innan jul. I gamla huset sov mina föräldrar där nere och vi där uppe. Nu bor vi alla på samma våningsplan. 

Jag är så trött på att höra mina föräldrar ha sex. De har inte bara sex i sitt rum, även i duschen som vi alla delar. Oftast sent på kvällen eller tidigt på morgonen. Tror även de hade sex i garaget en dag. Men jag som är äldre är ju uppe sent och ibland uppe tidigt då jag har praktik och börjar klockan 7 ibland. Så jag hör. 

Vad ska jag göra? Orkar inte höra detta mer! Och tycker synd om mina småsyskon ska höra det ochså. 

• Svar på tråden Mina föräldrar har sex
  • Anonym (ABC)
    Ascendere skrev 2025-03-04 17:12:15 följande:

Grattis dina föräldrar har en fungerande relation. 

Precis, låter härligt.
  • Anonym (Fyrabarnsmamma)

Jag har också fyra barn , äldsta fyller 19 och är nyss utflyttad och yngsta är nyfödd och jag kan ju säga att jag har inte sex flera gånger om dagen, har inte det alls nu eftersom det inte har gått tillräckligt lång tid efter bebis föddes men verkligen inte så ofta annars heller. 

Säger inte att det är onormalt men skulle gissa att det inte är det vanligaste. Och oavsett hur ofta man har sex kan man ju visa hänsyn och försöka vara tyst om andra är hemma och vakna. 

• Anonym (Fyrabarnsmamma)
    Anonym (On point) skrev 2025-03-04 14:14:07 följande:
    Det vore verkligen beundransvärt om dessa föräldrar verkligen skulle orka ha sex under dygnets alla timmar. Skrattande 

Det är inte heller så att det är föräldrarna som önskar sig få ha sex ostört. Efter vad jag förstår så tycker föräldrarna att det är bra att deras barn vet att de älskar varandra och har sex.

De yngre barnen får väl vänta tills de också blivit vuxna nog att lämna boet. Jag tror inte att deras föräldrars sexande traumatiserar dem, tvärtom får de en sund inställning till sex. Man har sex för att man älskar varandra, Man har sex hemma och sist men inte minst sex är något positivt.
    Det har säkert hänt att mina barn har råkat höra när jag har sex men det är verkligen inget jag vill att de ska göra, tycker bara det låter sjukt att tycka att det är bra att ens barn hör.
    Har man barn som är tillräckligt stora för att fatta försöker man väl iallafall vara tyst.

Jag bodde vägg i vägg med mina föräldrar tills jag var 18 och flyttade hemifrån , hörde aldrig dom ha sex. Och jag har tre yngre syskon så jag vet att de hade det, har pratat med mamma om det sen som vuxen också och hon har sagt att de hade ett aktivt sexliv tills de skiljde sig. Så ja det går att sköta det snyggt och vara tyst. 
  • Anonym (Jaja)

Jag förstår dig TS. Var likadant för mig, när jag bodde hemma. Jobbigare blev det när vi flyttade till ett hus med pappersväggar, och vi bodde vägg i vägg i din ålder.

Vad folk än säger i denna tråden, ÄR det inte roligt att höra sina föräldrar ha sex.Det är inget man vill ha insyn i.  Det känns både fel, och olustigt. Och det är normalt att du känner det så. Skulle väl vara mer konstigt om man hade uppskattat det?

Jag försökte ta upp det, men det mottogs inte så bra. Jag är glad att din mamma verkar vara lugn och förstående. Min pappa skulle slänga ut mig och det blev ett himla liv, med väskor som skulle slängas ut på farstun och allting.
    Tillslut orkade jag inte längre, och flyttade. Inte bara pågrund av det, såklart. Var redo att flyga och längtade efter eget.

Men det var det bästa beslutet. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Ijk)
    Anonym (Trött) skrev 2025-03-04 16:06:39 följande:

Har pratat med mamma. Hon säger att de ska tänka sig för i fortsättningen. De håller på att renovera i källaren just nu och en rum där nere ska bli deras så hon sa att det förhoppningsvis skapar större privatliv oss emellan. 

Hon sa att hon ska prata med pappa också. Tycker att det känns lite jobbigt men antar att han behöver veta, det är väl han som sätter igång eländet. 

Vilka vettiga föräldrar du har. De tog åt sig av vad du sa och valde att genast göra något åt saken.
  • Anonym (K)
    Anonym (Trött) skrev 2025-03-04 10:05:51 följande:

Om ni hade varit en mamma, hur skulle ni vilja att ert barn tog upp det här med er? Vad skulle få er att lyssna?

Jag har själv en 18-åring (och två barn till) och kan verkligen inte relatera till den sortens förälder som skiter i hur deras barn upplever deras in-your-face-sexliv. Själv älskar jag sex men skulle aldrig vilja köra upp det i barnens nyllen på det sätt dina föräldrar gör Kräks

Jag beklagar att du har så själviska föräldrar. Säg till din mamma att du tycker det är jobbigt att höra höga stön och att du är ledsen för dina syskons skull när det låter som att det är en porrfilm igång i huset.
  • Anonym (K)

Såg nu att din mamma verkar lyssna, vilket ju är bra...

• Anonym (j)

Har ställt frågan några ggr men alla ggr har den undvikts.

Dessa som tycker det är okej, är ni okej med att höra era barn ligga högljutt också då? Gärna med flera olika killar också för hallå, de är ju tonåringar! Då är man ju lite smått galen och gör det lite överallt och ingenstans. Utomhus i skogen, i sjön, på stränder, i bastun, inomhus i soffan, på borden, osv. Vissa har till och med haft gruppsex!

Och jo, så är det. 

• Anonym (j)

Och de som har EPA nu! har ni hört låtarna av fröken snusk? Ligga i en EPA! Rid mig som en dalahäst! 

Är det okej att höra på era barn då i och med det är så självklart att de bara ska lyssna på er? 

• Anonym (Mil F Hunter)
    Anonym (j) skrev 2025-03-05 19:25:36 följande:

Har ställt frågan några ggr men alla ggr har den undvikts.

Dessa som tycker det är okej, är ni okej med att höra era barn ligga högljutt också då? Gärna med flera olika killar också för hallå, de är ju tonåringar! Då är man ju lite smått galen och gör det lite överallt och ingenstans. Utomhus i skogen, i sjön, på stränder, i bastun, inomhus i soffan, på borden, osv. Vissa har till och med haft gruppsex!

Och jo, så är det. 

Ska man förhindra allt det där?
  • Anonym (j)
    Anonym (Mil F Hunter) skrev 2025-03-06 10:10:08 följande:
    Ska man förhindra allt det där?

Det sa jag inte. Vrid inte på det. 

Min fråga var - Hade ni som inte har något emot att ligga så barnen hör, gillat att barnen ligger högljutt överallt? 

Det är precis samma sak. ingen skillnad, barnen har också rätt till sitt sexliv. Ni vill förmodligen inte höra / se dem. Då ska inte barnen behöva höra eller se er ligga heller.

Men enligt er så är väl barnen såååå oskyldiga. Jo tjena. Jag hade samma pojckän mellan 15-20 men vi låg överallt. Och därefter? Ja då hittade man på andra kul grejer, typ höll på med körläraren.

Ni har nog själva varit busiga ni med en gång i tiden. Men är det inte okej att höra barnen, var tysta ni med då. 

• Anonym (j)

Har vänner som haft gruppsex och varit hundra ggr mer vilda än vad jag var. Jag är ändå pryd. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Ijk)
    Anonym (j) skrev 2025-03-06 14:35:50 följande:

Har vänner som haft gruppsex och varit hundra ggr mer vilda än vad jag var. Jag är ändå pryd. 

Jaha och? Folk är olika. Så länge samtycke finns så inget fel.

Klart alla borde visa hänsyn, precis som i alla andra delar av livet.
    Det betyder inte totalt sexförbud och det betyder att man både som förälder och tonåring kan råka höra något ibland. Då borde man inte spetsa öronen.

Ts föräldrar verkar ha varit mer extrema än normalt ljudmässigt. Att de direkt lyssnade på ts visar ju på att de inte var medvetna om att de lät så högt och kommer att vara lite tystare framöver. Respekt alltså.
  • Anonym (j)
    Anonym (Ijk) skrev 2025-03-06 19:41:18 följande:
    Jaha och? Folk är olika. Så länge samtycke finns så inget fel.

Klart alla borde visa hänsyn, precis som i alla andra delar av livet.
    Det betyder inte totalt sexförbud och det betyder att man både som förälder och tonåring kan råka höra något ibland. Då borde man inte spetsa öronen.

Ts föräldrar verkar ha varit mer extrema än normalt ljudmässigt. Att de direkt lyssnade på ts visar ju på att de inte var medvetna om att de lät så högt och kommer att vara lite tystare framöver. Respekt alltså.
    Det menar ju jag med men flera i tråden menar på att det mer hennes föräldrars hem än hennes och hon får ta det. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Ijk)
    Anonym (j) skrev 2025-03-06 21:29:18 följande:
    Det menar ju jag med men flera i tråden menar på att det mer hennes föräldrars hem än hennes och hon får ta det. 
    Jag hoppas att de bara menar att barnen får ta att föräldrarna har ett sexliv. Det är ju toppen till skillnad från bråk, våld och skilsmässa. Eller iskyla föräldrarna emellan.
    Tror få tycker att det är okej, egentligen, att föräldrarna eller deras tonåringar skrikstönar medan de har sex överallt i huset helt utan hänsyn.
Svar på tråden Mina föräldrar har sex