Har jag eller min väninna rätt? Är en dömd person skyldig eller oskyldig?
Min väninnna har träffat en kille som hon genast blev intresserad av. Det visade sig att han var dömd för misshandel på både sin fru och son som bara var sju år. Han har nästan nyligen släppts fri. Han själv sade det en kväll själv till henne då hon fått höra på omvägar om rykten kring det. Han nekar till att det är sant och har gett sin version av varför han blev dömd. Min väninna valde att tro på hans ord. Hon menar att att han kan ha blivit oskyldigt dömd och att det finns exfruar som vill jävlas.
Jag anser att det är extremt svårt i Sverige att bli oskyldigt dömd. Att det är stor sannolikhet i att han är skyldig. Därav blev han dömd.
Min väninna har två små döttrar i förskoleåldern och fortsätter dejta en man som dömts för misshandel på sitt barn och sin fru.
Detta har lett till att jag tackat nej till hennes senaste barnkalas då vi har döttrar i samma ålder. Jag har också tackat nej till en parmiddag som vi hade bokat innan detta uppdagades och sagt rakt ut att hon leker med elden och inte behöver fortsätta träffa någon efter denna information.
Hon har nu blockat mig och vi är i princip osams pga detta. Hon tycker jag är dryg som inte längre vill träffa honom och tar avstånd. Jag känner att jag inte vill ha mina döttrar i hans sällskap.
Jag kan inte tro att någon kan hålla med henne, för detta är helt obegripligt för mig. Så jag vill gärna höra från er, vem anser ni ha rätt? Är en dömd person med största sannolikhet skyldig eller oskyldig? Är det smart att fortsätta en reltion så tidigt i relationen nrä man fått nys på en sån här sak?