• Anonym (Bengt-Lisa)

Får de dra mer i efterhand?

En matbutik meddelande att en vara var slut i lager, så de drog inte pengar för det. När det kom så var varan visst med och sen ett tag senare hörde de av sig igen om att de satt slut i lager på den av misstag och att det egentligen gällt en annan vara (som INTE kom och de tog inte heller betalt för den). De hade råkat sätta det på två varor, när det skulle vara en.
    Nu undrar jag, får de dra pengar i efterhand för det som faktiskt kom?

• Svar på tråden Får de dra mer i efterhand?
  • Anonym (Bengt-Lisa)

Eller alla kom inte, 7/10, men i första mailet stod det att de var slut. Nu säger de att jag fått 10/10.

• Anonym (Sara)

Oj. Detta var rörigt. 

• Kammen320

Säg att du bara fick 7 av 10. Dom får du givetvis betala för, men du ska ju inte betala för 10 om du bara fick 7.

• Anonym (M)
    Anonym (Bengt-Lisa) skrev 2025-03-03 20:21:31 följande:
    Får de dra mer i efterhand?

En matbutik meddelande att en vara var slut i lager, så de drog inte pengar för det. När det kom så var varan visst med och sen ett tag senare hörde de av sig igen om att de satt slut i lager på den av misstag och att det egentligen gällt en annan vara (som INTE kom och de tog inte heller betalt för den). De hade råkat sätta det på två varor, när det skulle vara en.
    Nu undrar jag, får de dra pengar i efterhand för det som faktiskt kom?

Självklart får de ta betalt för de varor du fick, även om de drog för lite första gången. Varför vill du inte betala för det du beställt?
  • Näpst

Om de får ta betalt för varor som du fått? Menar du allvar med frågan?

Svar på tråden Får de dra mer i efterhand?