5åring med tuffa förväntningar
Hej, Har en 5årig son ihop med min sambo + en 1,5årig dotter.
Sonen har ända sen tidig ålder visat tecken på specialla krav. Från barnsäng till ja ta mig sjutton allt skulle jag säga. Väldigt självgående och rik på saker men vissa saker sticker ut.
Har haft en tid på bup och vi har haft mycket diskussion hos kuratorn.
Han har ska vi säga EXTREMT svårt att sova själv, det har han alltid haft. Som just ikväll. Bryter ihop, hulkar och chippar efter andan och vräcker ur sig tyckanden och tänkanden som om har noll relevans till nånting. De här kan vara episoder som sträcker sig länge och väl, lätt över 1h. Han ska titta på TV och hela hans värld går under och ligger man inte vid hans sida då ramlar världen ihop för att annars ska han allt visa vem som bestämmer.
Vår dotter må vara liten ännu men hon sover som en stock nästan jämt. Från oftast 19 till 6:00
Dessa beteenden är något som han ofta tar ut på sin mamma med full energi.
Det kan vara något så banalt som att om han inte får exakt på sitt sätt då kommer han visa de om han så ska gråta och skrika hela natten.
Det kan räcka med att det är godnattsaga och man somnar för att sen gå på toa, borsta tänderna eller vad som sen börjar de skrikas och gapas för att han känner sig lämnad. Till saken hör nu att han kan gå ner sig hårt och bestämt mot sin mamma men inte på långa vägar på samma sätt mot mig. Varför?
Har säkert lagt ner 100tals timmar på att diskutera dessa stridigheter med vänner.