• Fridolini

Kollega

Jobbar på en stor hotellkedja i receptionen och det är mest tjejer på denna avdelning. Trivs i det stora hela väldigt bra med alla kollegor både i och utanför våran avdelning. Men vi har en kollega som är otroligt populär väldigt snäll, omtänksam och ställer alltid upp. Men sen har hon en väldigt tramsig sida och kan prata massa snusk. Detta verkar alla andra acceptera och skratta åt men jag mår illa när jag hör tex  pratar om kukar och sprut, att man ska svälja sagge mm. Men tröttnar även på hennes trams tex hon ska skrämma eller heller salt i vatten & kaffet mm.

Jag hör bara gott om henne så jag har ingen jag känner att jag kan beklaga
    mig till, men samtidigt börjar jag ju må dåligt. 

Vet ej vad jag ska göra

• Svar på tråden Kollega
  • burleskburkläsk

Sexskämten är väl osmakliga (no pun intended) :P

Men det med att skrämmas och saltet och det är ju stört.

Hur gammal är hon?

Sen är det delvis kul för att det är just en kvinna, skräm du också och skämta om sprut och sagge och se vad som händer!

• Fridolini
    burleskburkläsk skrev 2025-03-02 22:58:51 följande:

Sexskämten är väl osmakliga (no pun intended) :P

Men det med att skrämmas och saltet och det är ju stört.

Hur gammal är hon?

Sen är det delvis kul för att det är just en kvinna, skräm du också och skämta om sprut och sagge och se vad som händer!

Ja, det är trams/bus eller vad man ska kalla det för som jag själv inte tycker hör hemma på jobb. Men verkar som det uppskattas och accepteras av övriga kollegor Hon är 20 år.

Jag gillar inte att prata om snusk och skämta om det på det viset. Hon kan vara riktigt grov i munnen mildt uttryck hon är snuskig. 

Vaddå  roligt för att det är en kvinna?Ser inget roligt oavsett om det är en kvinna eller man.

• burleskburkläsk
    Fridolini skrev 2025-03-02 23:13:25 följande:

Ja, det är trams/bus eller vad man ska kalla det för som jag själv inte tycker hör hemma på jobb. Men verkar som det uppskattas och accepteras av övriga kollegor Hon är 20 år.

Jag gillar inte att prata om snusk och skämta om det på det viset. Hon kan vara riktigt grov i munnen mildt uttryck hon är snuskig. 

Vaddå  roligt för att det är en kvinna?Ser inget roligt oavsett om det är en kvinna eller man.

Det hör inte hemma på jobb nej.
    Tror inte de andra bryr sig just för att hon verkar poppis.

Jag förstår men om du pratar med henne i enrum, på ett fint sätt och förklarar att det är en arbetsplats.

Inte roligt kanske men mer accepterad när kvinnor gör vissa saker.
    Vet en som är äldre hans granne hon går och bankar på hans dörr mitt i natten, när han vaknat så säger hon "oj sov du?" "Är du trött och vill sova mer?" "Har du godis?"
    Den här mannen berättade att det sker varje natt.
    Jagvfrågade hur han reagerade och han var irriterad men rycker på axlarna.
    Jag frågade hur han hade gjort om det var en vuxen man som gjorde dessa grejorna...det hade inte slutat bra om vi säger så...

Så skilnader finns, fast att det inte skall vara så.
    Det är mer accepterat och om jag jobbade och fick välja så hör jag skiten hellre från henne än en man.
  • Fridolini
    burleskburkläsk skrev 2025-03-02 23:28:46 följande:
    Det hör inte hemma på jobb nej.
    Tror inte de andra bryr sig just för att hon verkar poppis.

Jag förstår men om du pratar med henne i enrum, på ett fint sätt och förklarar att det är en arbetsplats.

Inte roligt kanske men mer accepterad när kvinnor gör vissa saker.
    Vet en som är äldre hans granne hon går och bankar på hans dörr mitt i natten, när han vaknat så säger hon "oj sov du?" "Är du trött och vill sova mer?" "Har du godis?"
    Den här mannen berättade att det sker varje natt.
    Jagvfrågade hur han reagerade och han var irriterad men rycker på axlarna.
    Jag frågade hur han hade gjort om det var en vuxen man som gjorde dessa grejorna...det hade inte slutat bra om vi säger så...

Så skilnader finns, fast att det inte skall vara så.
    Det är mer accepterat och om jag jobbade och fick välja så hör jag skiten hellre från henne än en man.

Ja, tyvärr är det som du säger. Om det vart en manlig kollega som hade pratat såpass med snusk som min kollega gör så skulle det sett annorlunda ut. Jag som själv är kvinna förstår faktiskt inte varför det är så. Men är  100% säker att övriga kollegor hade tyckt det var väldigt obehagligt och tyckt att det var en riktigt snuskhummer mm och förmodligen vill få honom och sluta. när det gäller tramset/buset så skulle det också vart väldigt om dy var en man. 

Helt ärligt förstår jag inte varför, för personligen så tycker jag att min kollega är riktigt snuskig emellanåt  och jag blir äcklad. Visst förstår att hon vill liva upp stämningen men det med saltet tycker jag hon beter sig som en liten barnunge och då är hon 1 år äldre än mig. 

Som sagt oavsett kön så tycker jag att hon är både snuskig och barnslig. Men vet inte om jg ska säga upp mig pga henne 

• burleskburkläsk
    Fridolini skrev 2025-03-03 00:01:06 följande:

Ja, tyvärr är det som du säger. Om det vart en manlig kollega som hade pratat såpass med snusk som min kollega gör så skulle det sett annorlunda ut. Jag som själv är kvinna förstår faktiskt inte varför det är så. Men är  100% säker att övriga kollegor hade tyckt det var väldigt obehagligt och tyckt att det var en riktigt snuskhummer mm och förmodligen vill få honom och sluta. när det gäller tramset/buset så skulle det också vart väldigt om dy var en man. 

Helt ärligt förstår jag inte varför, för personligen så tycker jag att min kollega är riktigt snuskig emellanåt  och jag blir äcklad. Visst förstår att hon vill liva upp stämningen men det med saltet tycker jag hon beter sig som en liten barnunge och då är hon 1 år äldre än mig. 

Som sagt oavsett kön så tycker jag att hon är både snuskig och barnslig. Men vet inte om jg ska säga upp mig pga henne 

Förstår att du tar det illa, men när du får nytt jobb (worst case scenario) om där är en tjej där som kanske snackar ännu värre...är lösningen alltid att du skall söka dig vidare.

Förstår att du ogillar snuskprat på arbetsplatsen men hur började ditt förakt mot snusk?

Dum fråga jag het men är du religiös?

Vet en kvinna som är kristen det värsta hon vet är snusk..
  • Fridolini
    burleskburkläsk skrev 2025-03-03 00:21:50 följande:
    Förstår att du tar det illa, men när du får nytt jobb (worst case scenario) om där är en tjej där som kanske snackar ännu värre...är lösningen alltid att du skall söka dig vidare.

Förstår att du ogillar snuskprat på arbetsplatsen men hur började ditt förakt mot snusk?

Dum fråga jag het men är du religiös?

Vet en kvinna som är kristen det värsta hon vet är snusk..
    Hurså? Jag tycker inte man pratar snusk med kollegor utan i sådana fall med sin partner alt sina vänner när
    man är ung
  • burleskburkläsk
    Fridolini skrev 2025-03-03 19:01:29 följande:
    Hurså? Jag tycker inte man pratar snusk med kollegor utan i sådana fall med sin partner alt sina vänner när
    man är ung
    Jag håller med men jag har också hört mycket snusk, enbart från kvinnor...och det hör inte till på jobb men vem skall få det att sluta?

Nej jag var nyfiken men bryr mig inte.
Svar på tråden Kollega