När är det sent att ta körkort?
Ja, bättre sent än aldrig såklart.
Men när tycker ni att det är sent?
Ja, bättre sent än aldrig såklart.
Men när tycker ni att det är sent?
Det här med erfarenhet ...
Jobbat som säljare i 35 år och har varje år märkt, framför allt på semestern hur många ovana och farliga förare som hittar ut på vägarna.
Semester, storhelger, Vätternrundan - det finns några exempel.
Folk som ligger i 80 i ytterfilen på motorväg och har noll koll bakåt, helt plötsligt tvärbromsar för att de kommer på att de ska svänga just här.
Många som inte kan läsa trafiken runt omkring sig eller på olika sätt är väldigt otydliga i trafiken.
Vet inte hur många gånger jag fått panikbromsa efter att ha blivit om körd av någon som svänger in framför med noll marginal och dessutom sänker farten.
Finns många som av olika anledningar inte ska ha körkort annat än som legitimation.
Det här med erfarenhet ...
Jobbat som säljare i 35 år och har varje år märkt, framför allt på semestern hur många ovana och farliga förare som hittar ut på vägarna.
Semester, storhelger, Vätternrundan - det finns några exempel.
Folk som ligger i 80 i ytterfilen på motorväg och har noll koll bakåt, helt plötsligt tvärbromsar för att de kommer på att de ska svänga just här.
Många som inte kan läsa trafiken runt omkring sig eller på olika sätt är väldigt otydliga i trafiken.
Vet inte hur många gånger jag fått panikbromsa efter att ha blivit om körd av någon som svänger in framför med noll marginal och dessutom sänker farten.
Finns många som av olika anledningar inte ska ha körkort annat än som legitimation.
Som kommentar till Trams och !:
Jag minns inte siffrorna, men det är ju en liten del av bilförarna som står för en majoritet av olyckorna. Alltså samma personer som orsakar flertalet ?olyckor? under sitt liv (gissningsvis även utanför trafiken). De flesta är som sagt män, men det är klart att det också kan vara kvinnor. Min gissning är att kvinnan som nämns inte är risktagande eller fortkörare och att det är därför hennes dåliga uppsikt och framförhållning inte ännu orsakat någon olycka. Men började hon köra fort skulle det nog snälla. Kan det stämma?